Svar

opdatering af mailoplysn8nger


Badge

Skal jeg vælge apple mail, hvis jeg læser mails på iPad?

icon

Bedste svar af PeterA4 21 June 2023, 06:43

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det er Webmail, som f.eks You See Mail, så så skal der ikke bruges en klient.

Omdømme 6
Badge +8

Skal jeg vælge apple mail, hvis jeg læser mails på iPad?

Ja det er en klar fordel at bruge Apples indbyggede mail klient eller den gratis Outlook, som er et godt alternativ. Hvis en af disse bruges slippes for at logge ind hver gang på browseren.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opsaet-yousee-mail/ios
På iPad sættes det op som en imap konto.

I den indbyggede mailklient på en iPad kan man sætte flere mailkonti op samtidig, så man kan have både Apples iCloud Mail, YouSees Mail, Googles Gmail, Microsofts Outlook Mail m.fl. samtidig. Det er muligt at læse alle indbakkerne samlet som var det en enkelt indbakke.

Angående YouSee Mail: Brug IMAP. Det er muligt at iPad under opsætningen før den er færdig prøver at logge på YouSee Mail, som så fejler og blokerer i 15 minutter.

Angående Gmail: Google bruger nu tofaktorgodkendelse, så for at opsætte Gmail skal man på Googles konto få lavet en appadgangskode.

Angående Outlook Mail: Hvis man har valgt tofaktorgodkendelse skal man på sin Microsoftkonto få lavet en appadgangskode.

Omdømme 6
Badge +8

Angående YouSee Mail: Brug IMAP. Det er muligt at iPad under opsætningen før den er færdig prøver at logge på YouSee Mail, som så fejler og blokerer i 15 minutter.

Den burde ikke logge ind før du har indtastet login oplysninger og klikket gem / apply 

Angående Gmail: Google bruger nu tofaktorgodkendelse, så for at opsætte Gmail skal man på Googles konto få lavet en appadgangskode.

En Google konto dækker over mange ting og kræver idag tofaktorgodkendelse, det er rigtigt.

Der skal ikke laves en appadgangskode, men man skal give tilladelse til om appen skal have adgang til din google konto ved at svare ja eller nej.   

Angående Outlook Mail: Hvis man har valgt tofaktorgodkendelse skal man på sin Microsoftkonto få lavet en appadgangskode.

Der kræves ikke tofaktorgodkendelse til den gratis outlook på IOS, til brug for youSee mail eller andre e-mail konti.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Annewp 

Jeg kan se, at flere af vores Superbrugere er kommet med gode forslag - og faktisk, så afhænger det blot af, hvad du foretrækker. 

Hvis du ønsker at bruge et mailprogram, så kan du f.eks. bruge Apples egen mailklient, ja - men det er også muligt blot at logge på webmail via browseren når du ønsker at tjekke mail. 

Angående YouSee Mail: Brug IMAP. Det er muligt at iPad under opsætningen før den er færdig prøver at logge på YouSee Mail, som så fejler og blokerer i 15 minutter.

Den burde ikke logge ind før du har indtastet login oplysninger og klikket gem / apply 

Angående Gmail: Google bruger nu tofaktorgodkendelse, så for at opsætte Gmail skal man på Googles konto få lavet en appadgangskode.

En Google konto dækker over mange ting og kræver idag tofaktorgodkendelse, det er rigtigt.

Der skal ikke laves en appadgangskode, men man skal give tilladelse til om appen skal have adgang til din google konto ved at svare ja eller nej.   

Angående Outlook Mail: Hvis man har valgt tofaktorgodkendelse skal man på sin Microsoftkonto få lavet en appadgangskode.

Der kræves ikke tofaktorgodkendelse til den gratis outlook på IOS, til brug for youSee mail eller andre e-mail konti.

Beklager min forkerte oplysning om Gmail. Angående YouSee mail, havde selv problem med blokering, måske fordi der blev trykket på gem før adgangskoden til den ene af de to mailservere var udfyldt. Tofaktorgodkendelse i forbindelse med Outlook er aktuel hvis man har oprettet tofaktorgodkendelse til sin Microsoft-konto.

Badge

Tak for alle jeres svar. 👍 Jeg har måske fået formuleret mig lidt forkert 🥲. Jeg har modtaget nedenstående mail, og efter klik på”denne vejledning” får jeg valgmulighederne på nederste billed. Og det er her jeg tænker vælge Apple mail. Desværre passer hjælpen fra YouSee ikke til det jeg ser på min iPad. Har forsøgt at gå i indstillinger - mail - konti - youmail.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis der kun haves You See Mail, så brug den som den er uden klient, den er ikke nødvendig.

Omdømme 6
Badge +8

Ved du hvilket mailprogram du benytter på nuværende tidspunkt? Altså er det iPad’en du plejer at tjekke mail på? 

Som Radiomanden skriver, så er et det ikke nødvendigt at bruge en mailklient. Du kan lige så godt tjekke mail på mail.yousee.dk 😊

Badge

Jeg checker 3 forskellige mails på iPad.

jeg skal have fat i YouSee om det er spam/fishing😢

Omdømme 7
Badge +9

Det kan ses om det er hvis de uploades her på siden, husk der må ikke kunne ses noget som er personhenførbart.

Hvilken adresse er de sendt fra, det kan som udgangspunkt afsløre om det er fup Mails.

Badge

Mailen var ok. Jeg har skrevet til YouSee.

jeg har ændret i indstillinger for mailen på iPad.

indgående pop3-server er pop3.mail.dk i stedet for pop3.YouSee.dk og

udgående postserver er asmtp.mail.dk i stedet for asmtp.YouSee.dk

jeg har kunnet sende en mail til mig selv på iPad med de nye indstillinger.

 

tak for alle jeg svar👍

Omdømme 6
Badge +8

Mailen var ok. Jeg har skrevet til YouSee.

jeg har ændret i indstillinger for mailen på iPad.

indgående pop3-server er pop3.mail.dk i stedet for pop3.YouSee.dk og

udgående postserver er asmtp.mail.dk i stedet for asmtp.YouSee.dk

jeg har kunnet sende en mail til mig selv på iPad med de nye indstillinger.

 

tak for alle jeg svar👍

Du fik for 4 dage siden et link til netop disse oplysninger 🤭

Badge

Ja og dengang var jeg også inde og kigge, men kunne ikke finde det der blev skrevet om.

Jeg fandt oplysningerne som jeg skulle ændre under iPad indstillinger - mail

det er bare svært for mig når jeg ikke præcis kan følge det der står.

men efter nogen tid er det jo lykkedes for mig 

Besvar