Spørgsmål

Mange mail ryger i spam


Omdømme 1
Badge +1

Vi er en forening som sender små 500 email ud jævnligt.

I emailen er der et logo og en tilmeldingsknap, som begge er ”embedded image” altså linker til en billedfil der ligger på en server.

Udfordringen er at mange, rigtig mange af de medlemmer der har email konto via YouSee får emailen registreret som spam. En fejl vi ikke oplever ved andre udbydere.

Er der noget vi kan gøre for at undgå spam registreringen?


7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Griegsvej 

Der må være noget i mailens opbygning,  som vores spamfilter opfanger og reagerer på og det kan vi nok ikke lave om på. 

Brugerne der oplever dette kan gå ind og tillade jer som afsender i vores webmail under: Indstillinger → Blokerede og tilladte afsendere → Indtast jeres mailadresse

 

 

Omdømme 1
Badge +1

Desværre benytter modtagerne forskellige programmer til modtagelse af mail - selvfølgelig;-)

Kan du anbefale nogen til at kigge en mail igennem for omtalte fejl, så vi har flere argumenter for at få det rettet? 

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen 

Det er jeg med på😊 Det kunne dog være, at det hjalp jeres mail igennem til deres mailklient med denne ændring. Måske en bruger kan teste det.

Jeg kan desværre ikke anbefale nogen til at kigge jeres mail igennem, men jeg tror måske - uden at være helt sikker - at der findes sider derude, som kan forklare, hvad der betegnes som værende “god og dårlig skik” (bare mine ord, beklager jeg ikke har en bedre formulering), i forhold til opbyggelse af mails og hvad der kan trigge spamfiltre. 

Omdømme 1
Badge +1

Tak ….alligevel 

Det er desværre en tung “kamp” ;-)

Omdømme 7
Badge +9

Ja, det ved jeg også godt,  men der er vist også noget med, at hvis man ikke en slags sikkerhed sat op bag sit mailsystem som afsender, at det så også kan trigges af vores mailsystem og sorteres til spam.

Det siger jeg ikke, at I ikke har, men det er blot for at sige, at der kan være flere årsager til at det sker hos modtagere med et YouSee mailsystem.

Det er ikke for at kaste den over på jer bare for at gøre det, men der kan som sagt bare være flere ting der spiller ind...

Måske er der andre brugere her på forummet, som kan byde ind med noget, der kan lede til afklaring? 🤔

Omdømme 7
Badge +9

Husker I at lave f.eks. en link i bunden af alle mails, så man kan afmelde nyheds brevet. Ellers risikerer man at folk melder det som spam for at slippe for flere. Overvej at bruge servicen MailChimp til nyhedsbrevet. Den er gratis for de første 1000 modtagere. 

Omdømme 6
Badge +8

Der står en masse gode ting på denne side

Besvar