Spørgsmål

Mails forsvinder fra Webmail.


Badge

Hej alle.

Jeg oprettet en ny Gmail konto og nu bliver alle mine yousee mails, i Outlook overflyttet til den nye Gmail. Dette gælder også mine yousee webmails. Jeg vil helst have at de mails der bliver sendt til min yousee mail, forbliver der.

 

 


6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Bruges der PoP 3.? Har også begge dele, de kører helt seperat.  Begge er PoP 3, der bruges ikke klient.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @bokrag 

Har du opsat din Gmail i dit mailprogram også? Hvis ikke, lyder det som om du har fået sat noget videresendelse til. 

Hvis de helt forsvinder fra webmail, skal du sætte mailprogrammet til at gemme en kopi på serveren. 

Hvis der er brugt POP3 kan en årsag til at Gmail og YouSee Mail blandes sammen i Outlook være at et punkt under oprettelsen af den nyeste konto i Outlook er overset. Man bliver ved oprettelsen spurgt om der skal benyttes en eksisterende datafil eller der skal oprettes en ny. Der er sandsynligvis så valgt at bruge en eksisterende datafil, hvorefter mail fra Gmail og fra YouSee Mail lægges samme sted i Outlook. Problemet løses ved at oprette en ny datafil, og så ændre den ene mailkonto til at benytte den nye datafil. Herefter vises Gmail og YouSee Mail adskilt i Outlook. Forkert placerede mail kan i Outlook nemt flyttes, enten med højre museklik eller med træk og slip. med musen.

Omdømme 7
Badge +9

Din E Mail er synlig, det må den ikke være, den skal sløres.

Det er næppe nødvendigt at slette noget. De skal blot redigeres så nye meddelelser ikke leveres til den samme placering. Konti med filtypen “.ost” bruges ved IMAP, ved POP3 hedder kontoen normalt “.pst”. Disse konti behøver ikke at hedde det samme som e-mailadressen.

Omdømme 2
Badge +3

Hej @bokrag 

Jeg har slettet dit skærmbillede, da man kunne se din emailadresse. Hvis billedet har relevans for tråden, må du meget gerne poste det igen - men husk at sløre din mailadresse, så vi ikke har den stående offentligt på YouSee Forum. 

 

 

Besvar