Svar

Kvotestørrelse


Badge

Kan ikke modtage mails. Afsenderen får at vide, at kvoten er overskredet (Over quota). Kan se i YouSee indstillinger, at kvoten på 1,95 GB er overskredet. Det er sket i fbm. at jeg har skiftet fra konto,  men indhentet gamle Outlook mapper.

Hvordan fjerne man indhold i Webmail (der er ikke noget stort i postkasserne) så kvoten nedbringes?

icon

Bedste svar af Radiomanden 8 December 2023, 23:48

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvad bruges IMAP eller POP3.?

IMAP giver flere forskellige klienter, mulighed for at tilgå samme mailkonto, mens e-mailbeskeder forbliver på serveren, så de kan tilgåes via webmail på et senere tidspunkt. POP3 downloader beskederne, mens den fjerner dem fra serveren.

 

Badge

OK. Det lyder som om, at det er forklaringen på en pludselig overskridelse af kvoten. Jeg har lige skiftet til IMAP fra POP3, da New Outlook ikke understøtter POP3. Kan jeg fjerne mails og mapper på serveren under IMAP, så jeg nedbringer kvoten eller kan YouSee forhøje kvoten? Hvis ikke skal jeg så skifte til POP3 igen.

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke muligt at få mere plads, det er kun 2 Gb plads på en YS Mailkonto.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @psmknudsen 

Du kan desværre ikke få mere plads i webmailen, så du skal nok rydde lidt ud i det, hvis du vælger at køre IMAP, som er en direkte spejling af din mailkonto. 

Besvar