Spørgsmål

Kan ikke sende og modtage mails på Windows Live Mail efter YouSee's ændringer


Badge

Hej

Jeg har efter YouSee’s seneste information om ikke længere at kunne benytte Windows Live Mail, med mindre jeg ændrer den indgående post (POP3) fra 110 til 995 og sætter flueben i Sikker forbindelse (SSL). Mine indstillinger er verificeret hos YouSee, så de burde være korrekte. Desuden skulle jeg også sikre mig at have den seneste opdaterede version af Office, som er Microsoft Home and Student-udgaven fra 2013. Jeg benytter Windows 7 på pc’en. Desværre kan jeg hverken sende eller modtage mails efter ændring af indstillingerne og modtager fejlkoden: 0x800CCC0F. Er der mon en god forklaring på, hvori problemet består?

 


15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Kan det mon have at gøre med at Win 7 som sådan er forældet.

Microsoft besluttede for nogle år siden, at deres styresystem Windows 7 ikke længere skal opdateres. Det betyder rent praktisk, at computere, der stadig kører på Windows 7, ikke længere er beskyttede i tilstrækkelig grad, da Microsoft stoppede deres support af systemet den 14. januar 2020.

 

Fandt også noget om fejlkoden.

The error occurs because the email client is not aware that the server of your email requires authentication. To resolve this, Go to Settings > Account > PropertiesCheck the box 'My server requires authentication'

Der er også andre tråde om problemet.

 

Badge

Er krypteringsindstillingerne essentielle for at kunne sende og modtage mails i Windows Live Mail efter YouSee’s ændringer?

Der er ikke nogen certifikater i mine indstillinger, men en algoritme - 3DES. Der er også hak i Min server kræver godkendelse. Der skal desuden Logges på ved hjælp af godkendelse i klar tekst.

YouSee’s hotline har ikke spurgt ind til det, men jeg er kommet i tanke om det efter at have læst i tråden, at der er nogle, der nævner krypteringsindstillinger.

Omdømme 7
Badge +9

Ja de er vigtige, kryptering er SSL/TLS

 

Det kan også skyldes at Windows Live Mail er udgået for længe siden. Windows Live Mail er ikke det samme som Outlook, der er betydelige forskelle. Hverken Windows Live Mail eller Microsoft Outlook indgår i Microsoft Home and Student, hvor der i øvrigt er nyere versioner end 2013.

Har haft samme problem efter jeg blev bedt om at skifte port nr

bruger windows 7 og windows live mail og har kæmpet med det i mange måneder 

jeg prøvede i dag for sjovt at skifte til standard instillinger

indg: 110

udg:25

fjernet begge flueben i ssl 

så nu virker det, kan sende og modtage

Jeg har forstået det således, at YouSee blokerer adgang til YouSee Mail hvis ikke portene rettes til de værdier, som YouSee har oplyst. Så bruges port 110 og 25 må det forventes at der meget snart ikke kan logges på YouSee Mail.

Omdømme 7
Badge +9

Ja det kan da ikke være uden grund at der gives besked om at der skal bruge de porte, som der angives, så bruges de ikke så må det forventes at der lukkes for tilgang når der bruges klient.

Hvis man har noget udstyr der ikke kan bringes til at fungere med YouSees instruks om porte og kryptering kan man jo altid bruge Webmail i stedet for.

Omdømme 7
Badge +9

Ja der er da ingen grund til at bruge en klient, har både G Mail og YS mail, de kører seperat. YS mail er kun en sekundær mail.

Det er bare nemmere at åbne mail program og så modtager man automatisk

 så man ikke skal  åbne internet og så logge på yousee

og min mail fungere stadig  (indtil videre)

Omdømme 7
Badge +9

Det er godt nok et minus at YS mail kræver log in hver gang, bruger primært G Mail, den er altid åben.

Ja derfor gider jeg ikke bruge deres webmail

Har også selv gmail + windows live

Omdømme 7
Badge +9

Bruger ikke klient, helt unødvendigt når G Mail er den primære. Ligeledes så kan man straks se når der er en mail, YS Mail lukker når den er inaktiv et stykke tid.

bruger klient, det er ligeså nemt som gmail

Omdømme 7
Badge +9

Brugte klient på et tidspunkt da jeg havde en Win OS PC, men ikke nu hvor der bruges en PC med Chrome OS.

Besvar