Spørgsmål

IMAP appadgangskode


Badge

HEJ

Er der her nogen der ved Hvor genererer jeg en en IMAP appadgangskode til brug i tredieparts applikationer?

 


6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Fra Google.

Afhængigt af din mailudbyder er det som regel enten din fulde mailadresse eller den del af din mailadresse, der kommer før "@"-tegnet. Dette er adgangskoden til din konto. Denne adgangskode er som regel store og små bogstaver. Serveren til indgående post for en IMAP-konto kaldes muligvis også IMAP-serveren.

Badge

Beklager ...virker ikke, det jeg søger er en mulighed i YouSee for at generere en IMAP kode til brug for  tredie part aplikationer , i dette tilfælde Outlook , der kører på min pc ...det skulle efter sigende være muligt, men jeg kan ikke finde stedet

Omdømme 7
Badge +9

Sådan skiftes der fra POP3 til IMAP i Outlook. https://www.hostpapa.com/knowledgebase/change-account-pop-imap-outlook/#:~:text=How%20to%20change%20an%20account%20from%20POP%20to,your%20computer%20...%204%20Restore%20your%20mailbox%20

Det gør du ved at logge ind på mit yousee > mailindstillinger 🙂

Badge

Fint nok ,men jeg vil ikke slette min POP konto, det siges at man godt kan bruge både IMAP  og POP konto samtidig da det er to forskellige protokoller…...men man skal vist nok have snuden i sporet hvad angår sletning / håndtering af  mails….

Går det ud på at åbne YouSee Mail som IMAP i Microsoft Outlook?

Så skal man bruge mailadressen til YouSee Mail, samt mailadgangskoden, nogen gange misvisende betegnet POP3-koden. Koden sættes i “Mit YouSee”. Her kan man også få oplysninger om servernavne og portnumre m.v. Jeg har ikke længere adgang til YouSee Mail fordi mit bredbånd er fra anden udbyder, og kan derfor ikke odpege stedet med sikkerhed, men i “Mit YouSee” finder man sandsynligvis stedet under “Mailindstillinger”.

Det, der normalt betegnes “Appadgangskode” kan vist ikke være relevant i denne forbindelse. Det er en kode, der bruges for at logge på systemer der kræver tofaktor-godkendelse, og hvor der logges på et sted der ikke kan håndtere tofaktor-godkendelse. Så kan man få oprettet en appadgangskode, der kun kan bruges et enkelt sted og kun en enkelt gang. Det er bl.a. aktuelt hvis man vil logge på Google Gmail i Microsofts Mailapp til Windows 10. I Gmails tilfælde er det i Google-kontoen at appadgangskoden oprettes.

Nogen gange kan det måske være lettere at lade outlook oprette kontoen til YouSee Mail automatisk,og så derefter rette det, er blevet oprettet forkert. Det er som regel brugernavn og servernavne, der skal rettes. Vær opmærksom på at YouSee Mail blokerer i 15 minutter hvis den udsættes for en forkert adgangskode. 

Besvar