Svar

Hjælp til opdatering af mail.


Badge

Jeg har modtaget en mail fra YouSee  ... Husk at opdatere din mailopsætning

"Vi vil lige minde dig om, at det er vigtigt, du opdaterer din mailopsætning - hvis du stadig vil kunne bruge din YouSee Mail via et andet mailprogram, fx Outlook.
Som vi skrev til dig for lidt tid siden, vil din mail ellers blive spærret".

Jeg har fulgt vejledningen og forsøgt at ændre indgående postserver IMAP server ( fra 143 ) til det oplyste 993. Det virker ikke. Jeg får beskeden : Cannot connect to server !

Hvad gør jeg  .... ?

icon

Bedste svar af Slangefar 6 September 2023, 18:11

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Har du slået kryptering til? 

Badge

Øehhhh det ved jeg ikke hvor jeg finder ? Jeg kører BlueMail på en Samsung Galaxy s6 tab. 

Omdømme 7
Badge +9

Kender ikke BlueMail, men du kan lægge billeder op af dit setup. Husk at sløre personlige oplysninger som f.eks. mailadresse. 

Omdømme 7
Badge +9

Har Googlet lidt. Kan du sætte IMAP Security til SSL? 

Badge

 

Omdømme 7
Badge +9

Sikkerhed hvor der står ingen skal rettes til SSL/TLS og Port rettes til 993. Godkendelse skal måske rettes til automatic. 

Badge

10000 tak for hjælpen 😀 Det er rettet til 993 og SSL/TLS & 587 og STARTTLS og jeg tror dæleme det virker 😉 Jeg har haft fat i Yousee telefonisk 2 gange i dag og der var ingen hjælp at hente. De henviste til Microsoft. Men du kunne hjælpe  .... mange tak og god aften.

Omdømme 7
Badge +9

Godt at høre. YouSee hjælper kun med Webmail. Bruger man en mail klient er man uden YouSee hjælp (bortset fra de guides som er lavet) . 

Omdømme 1
Badge

Godt at høre. YouSee hjælper kun med Webmail. Bruger man en mail klient er man uden YouSee hjælp (bortset fra de guides som er lavet) . 

Måske kan du også hjælpe mig? 
på min iphone forsøger jeg at rette fra serport 110 til 995, men får besked på at mail adressen er ugyldig. Yousee har ikke kunne hjælpe, og pt svare de slet ikke chat pga travlhed. wonder why…. 

At jeg ikke kan ændre til en ny serverport betyder nu at jeg ikke modtager mails på min tlf. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Der kan jo så modtages direkte på Webmail.

Omdømme 1
Badge

Der kan jo så modtages direkte på Webmail.

Det er bare ikke særlig smidigt når jeg bruger min tlf til mail. 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis alt andet fejler, hvad er der så tilbage.? Webmail. Bruger ikke selv klient, det er der ingen grund til.

Omdømme 1
Badge

Hvis alt andet fejler, hvad er der så tilbage.? Webmail. Bruger ikke selv klient, det er der ingen grund til.

det kræver bare at jeg logger på hele tiden. De kunne jo bare lave en ordentlig app. 

Omdømme 7
Badge +9

Ja andre Webmail lukker ikke, der begrundes med sikkerhed at YS mail lukker ned efter inaktivitet. Det er ikke et problem her, da den ikke bruges til vigtige Mails.

10000 tak for hjælpen 😀 Det er rettet til 993 og SSL/TLS & 587 og STARTTLS og jeg tror dæleme det virker 😉 Jeg har haft fat i Yousee telefonisk 2 gange i dag og der var ingen hjælp at hente. De henviste til Microsoft. Men du kunne hjælpe  .... mange tak og god aften.

Jeg oplevet det samme, men jeg har bare IKKE fået løst mit problem, da det er i Outlook 2003, som IKKE har “STARTTLS”. En mal som ellers har fungeret fint længe (ud over YouSee laver fejl næsten hvert kvartal, så mailen igen ikke virker i dagevis - men ofte går det over efter et par dage - uholdbart.)

Omdømme 7
Badge +9

Er der valgt SSL kryptering.Det er vigtigt da det ellers ikke virker.

Yep. Men tidligere gik det helt galt, hvis jeg gjorde det (slog SSL til).

 

Får denne besked 

 

Besvar