Svar

Hjælp til opæstning af TDC mail i Outlook Mac


Omdømme 1
Badge

Jeg er ved at opsætte mail i Outlook 365. Min mail ender på @mail.tele.dk - jeg har forsøgt at følge de guides som ligger på hjælpesiden med udgående og indgående post som er: Indgående post: imap.yousee.dk eller imap.mail.dk. udgående post: asmtp.yousee.dk eller asmtp.mail.dk. 

 

Login har jeg forsøgt både med mit YouSee brugernavn (som jeg bruger når jeg logger ind til webmail) og selve mail adressen og samme kode til YouSee login, intet virker. Jeg får besked på det ikke er genkendt. 

Hvordan tilføjer jeg min mail til Outlook 365? 

icon

Bedste svar af Slangefar 10 January 2023, 20:48

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du kan sætte kode med Mailindstillinger på Mit YouSee. 

Omdømme 1
Badge

Du kan sætte kode med Mailindstillinger på Mit YouSee. 

Jeg tænker der er kode på? Når jeg checker mail går jeg på Mit YouSee logger ind med brugernavn og adgangskode, derefter vælger jeg WebMail, i venstre hjørne bund, og trykker så på min mail der ender på @mail.tele.dk og så er jeg inde på WebMail. 

Hvis jeg går ind under Mailindstillinger og laver kode, vil jeg stadigvæk være i stand til at logge ind som overstående? 

Omdømme 7
Badge +9

Koden du sætter med Mailindstillinger gælder kun din Outlook. 

 

Omdømme 1
Badge

Fedt, tak! Det må jeg prøve! Er der kriterier for hvordan koden skal være?  

Omdømme 7
Badge +9

Det kan jeg ikke huske, men mon ikke Mailindstillinger validerer koden. 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis du bruger IMAP som indgående mail, skal du huske YouSee kun giver mulighed for 2GB plads på mail serveren. 

Omdømme 1
Badge

Hvordan ser det ud hvis jeg kun bruger webmail? det er vel også IMAP ? 

Omdømme 7
Badge +9

Det samme gælder webmail maksimum 2 GB per konto. Du kan oprette 5 konti. 

Omdømme 1
Badge

Super,  hvilken en af IMAP adresserne skal jeg benytte? yousee.dk eller mail.dk? Og hvad er forskellen på de 2 ?

Omdømme 7
Badge +9

Det er ligegyldigt hvad du væger. De peger på de samme servere. 

Omdømme 1
Badge

Okay, tak! Jeg tester det snarest, så får du en update! :-) 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det ikke virker må du fortælle hvilke parametre du har sat hvor med indgående og udgående post. Det er mange parametre der skal sættes og nemt at lave fejl. Husk brugernavn til mail kontoen i Outlook er din mailadresse. Du skal selvfølgelig ikke oplyse mailadresse og kode i dette offentlige forum. 

Omdømme 1
Badge

Det virker bare, tak! 

Besvar