Ny opdatering til Humax: Nu med Netflix! (v. 1.41)


Omdømme 6
Badge +6
Har du en Humax TV-boks, og er du flittig bruger af Netflix, så er der i dag gode nyheder.

Vi har netop lanceret en opdatering, hvor du kan bruge dit Netflix-abonnement over din tv-boks.

Netflix er helt integreret, hvilket betyder, at du både kan finde tjenesten inde i Film & Serier, men faktisk også i TV-guiden, hvor den er lagt ind som en normal tv-kanal.

Sådan finder du Netflix:

Du kan finde Netflix som den sidste kanal på listen, men ønsker du at flytte den, så kan du under Indstillinger -> Kanalsortering flytte rundt og placere Netflix på den kanal som du ønsker. Dette slår igennem i TV-guiden og på kanal zapning.

Når du vil forlade Netflix, kan dette gøres ved blot at zappe med p+/p- på fjernbetjeningen eller trykke kanalnummeret du vil zappe hen til. Ydermere kan ”TV Guide” og ”Menu” på fjernbetjeningen også bruges.


Du kan ligeledes finde Netflix under Film og Serier:


Opdateringen sker helt automatisk, men dukker den ikke op, så gør følgende:

  1. Sluk tv-boksen bagpå.
  2. Vent 5 sekunder.
  3. Tænd igen.
  4. Herefter burde TV-boksen starte op og spørge, om du vil hente opdateringen 🙂

Ud over Netflix har vi også lavet nogle enkelte fejlretninger som bl.a. en fejl, hvor undertekster automatisk var sat til engelsk - dette er nu rettet, så de nu som standard er sat til dansk.

Vil du læse mere? Så se Netflix på YouSee, hvor du kan finde hjælp til at komme igang.

Har du flere spørgsmål? Så stil dem endelig her i kommentarfeltet, hvor vi løbende følger op på jeres spørgsmål 🙂

78 Kommentarer

Jeg tænkte lige at når nu nogen siger de ingen problemer har, kunne det måske skyldtes at vi ikke ser det samme på netflix, jeg har også 2 serier ud af en liste på 23 film og serier der ikke har nogen problemer.
Så hvis dem der ingen problemer oplever, måske kunne lokkes til at bare at kigge 5-10 min på éen af dem jeg har problemer med, lad os tage pretty little liars eller good witch. Læg mærke til om billede ruller jævnt eller det hakker eller ryster ved side bevægelser bla.

Det kunne sjovt at høre om :D


Jan,

1. er det gentagende fejl de samme steder ?
2. kunne du skrive konkret titel, afsnit, og hver mange minutter inde og evt. hvad der sker på skærmen ?

Så kunne man tjekke,

via Humax og bagefter via ATV4 / Chromecast

Samt afprøve indstillingerne

B.:1080i/1080p på Humax
B.:50/60hz på ATV/Chromecast


Halløj.
På de serier hvor jeg har problemet er det der hele tiden ved bevægelser i billedet, tydeligst er det selvfølgelig ved side bevægelser hen ad en væg eller mur, der ses det tydeligt (syntes jeg) at det foregår i hakkene bevægelser, det forkommer også ved kamera flytning op og ned i billedet, altså bevægelser i billeder køre ikke jævnt, men borset fra det står billedet flot opløst.

HBO og Cmore samt alm.tv via boksen fejler intet, det er kun Netflix
Chromecast har jeg ikke mulighed for at teste, at sætte billedeopløsning i 1080 i kan jeg godt prøve, men hvad skulle idéen være med det når netflix køre i 1080P ?
Omdømme 7
Badge +9
Hej Jan S

Du kan eventuelt prøve at indstille Hz på dit tv for at kompensere for det der opleves. Bare et bud.
Hej Jan S

Du kan eventuelt prøve at indstille Hz på dit tv for at kompensere for det der opleves. Bare et bud.

Hej Kasper.
Det kunne man sikkert godt, man kan indstille, justere og filtere sig til meget, det er bare en relativ dårlige løsning på et problem der isolerede set kommer fra Humax boksen. Min far kan afspille Netflix fra 3 platforme, kun via Humax boksen har han samme problem som jeg. Hvis du sidder et sted Kasper og har mulighed for at afspille de to serier jeg nævner, så lad mig høre hvad du oplever 🙂
Omdømme 7
Badge +1
Jeg har et eksempel nu, ikke hvor den stopper, men hvor billedet ryster

Designated Survivor S1:E12 ca. 14 minutter og 26 sekunder henne, efter man ser præsidenden i sengen og der siges, "jeg havde kun jobbet en enkelt dag", men nu værdsætter jeg virkeligt alt, hvad de har gjort" og man ser det hvide hus og terrassen

Billedet ryster helt tydeligt på Humax (1080p) og ikke på ATV4 1080P 60 hz

Hvad siger I ?
Omdømme 7
Badge +1
Det samme efter der siges "det drejer sig om Luke" inde i fængslet, 30 min og 53 sekunder, og man ser politi bilen kommer, det ryster på humax (50hz) men ikke på på ATV4 (60hz).
Omdømme 7
Badge +6
Jeg tænkte lige at når nu nogen siger de ingen problemer har, kunne det måske skyldtes at vi ikke ser det samme på netflix, jeg har også 2 serier ud af en liste på 23 film og serier der ikke har nogen problemer.
Så hvis dem der ingen problemer oplever, måske kunne lokkes til at bare at kigge 5-10 min på éen af dem jeg har problemer med, lad os tage pretty little liars eller good witch. Læg mærke til om billede ruller jævnt eller det hakker eller ryster ved side bevægelser bla.

Det kunne sjovt at høre om :D

Jeg har nu prøvet at afspille godt en halv time af det første afsnit af Pretty Little Liars og kan ikke finde fejl. Det er gjort med en kablet forbindelse.
Håber det lykkes for dig også.
Jeg tænkte lige at når nu nogen siger de ingen problemer har, kunne det måske skyldtes at vi ikke ser det samme på netflix, jeg har også 2 serier ud af en liste på 23 film og serier der ikke har nogen problemer.
Så hvis dem der ingen problemer oplever, måske kunne lokkes til at bare at kigge 5-10 min på éen af dem jeg har problemer med, lad os tage pretty little liars eller good witch. Læg mærke til om billede ruller jævnt eller det hakker eller ryster ved side bevægelser bla.

Det kunne sjovt at høre om :D

Jeg har nu prøvet at afspille godt en halv time af det første afsnit af Pretty Little Liars og kan ikke finde fejl. Det er gjort med en kablet forbindelse.
Håber det lykkes for dig også.


Når alt andet fungere på Humax boksen end Netflix, så lykkedes det nok ikke uden en opdatering af boksen, men det er interessant at du ikke oplever problemer med Netflix på Humax boksen, som nogen gør. Tak fordi du gad prøve 🙂
Omdømme 7
Badge +1
Jan S

Jeg kan ikke huske, om din også gik i stå, når du så netflix, men jeg har testet 5 - 6 timer de sidste par dag, og den gik IKKE i stå.
Jan S

Jeg kan ikke huske, om din også gik i stå, når du så netflix, men jeg har testet 5 - 6 timer de sidste par dag, og den gik IKKE i stå.


Den går ikke i stå (har den da ikke gjort indtil videre), det handler blot om at billedebevægeler ikke ruller jævnt, det giver uro i billedet der minder lidt om de gamle 50 hz fjernsyn. Når det er værst er det decideret hakkende bevægelser.
Jeg har kun en gang oplevet dette før med en oppo bluray, den havde nøjagtig samme problem når man streemede netflix via den, jeg har senere fundet ud at den også kørte 50 hz på steeming.
Omdømme 7
Badge +1
Jan S

Jeg kan ikke huske, om din også gik i stå, når du så netflix, men jeg har testet 5 - 6 timer de sidste par dag, og den gik IKKE i stå.


Den går ikke i stå (har den da ikke gjort indtil videre), det handler blot om at billedebevægeler ikke ruller jævnt, det giver uro i billedet der minder lidt om de gamle 50 hz fjernsyn. Når det er værst er det decideret hakkende bevægelser.
Jeg har kun en gang oplevet dette før med en oppo bluray, den havde nøjagtig samme problem når man streemede netflix via den, jeg har senere fundet ud at den også kørte 50 hz på steeming.


OK, tak, jeg kunne ikke huske det, kunne du bekræfte den hakkede i designatedet survivor, som jeg skrev lidt tidligere, 2 scener. For det gjorde den ikke på ATV4 med 60hz
Det kan jeg sagntens ja, jeg har problemet på 23 ud 25 film og serier jeg har på listen, det må skyldtes at de to serier der ikke har problemet køre i 50 hz.
Jeg oplevede noget sjovt i dag ved genstart af Humax boksen, det første billede der dukker op på skærmen under genstart, er i 720P/60P. Altså må boksen jo undestøtte 60 hz. Så er tusind kroners smørspålet bare, hvorfor i alverden køre den så ikke Netflix i 60 Hz, så var problemet jo løst.:?
Nå, jeg har fået ny blu-ray afspiller, den gamle var jo fra 2012, så det er også en måde at løse problemet på og her står netflix billedet knivskarpt og helt helt roligt,ingen hakkeri, det er en kæmpe fornøjelse , en klasse eller 2 over Humax, som nu kun anvendes til tv og HBO.:S
Omdømme 7
Badge +1
Når man ser live TV, så kan man trykke på TV- guide knappen og orientere sig om hvad der kommer af udsendelser og evt. sætte en optagelse igang uden at afbryde TV udsendelsen, den kører bare i baggrunden

Hvis man ser en "start forfra" udsendelse, en "arkiv" udsendelse eller en optagelse fra boksen, så stopper disse og skal efterfølgende sættes i gang igen. Er det en "start forfra" udsendelse, så starter den endnu engang forfra, og man kan ikke spole til det sted, man nåede at se til.

Det mener jeg ikke var tilfældet tidligere. At det stoppede.

Er der nogen herinde, der kan bekræfte, at der er sket en ændring ?
Omdømme 7
Badge +6
Du kan spole i "StartForfra" og "Arkiv", hvis det ikke er kanaler med reklamer.
Omdømme 7
Badge +1
Nu er de reklamefri kanaler en meget, meget lille del af hele fuldpakken

Men det var også for at vise det uhensigts mæssige, at den afbryder afspilningen idag, straks man trykker på "TV guide" knappen, hvilket jeg ikke mener, den har gjort tidligere
Omdømme 7
Badge +6
Tror ikke, der er sket nogen ændring.
Får jeg brug for guiden midt i noget andet, bruger jeg min mobil, tablet eller iPad.
Omdømme 7
Badge +1
Tror ikke, der er sket nogen ændring.
Får jeg brug for guiden midt i noget andet, bruger jeg min mobil, tablet eller iPad.


Og sætter boksen til at optage et program ? Det kan du da ikke med din app.

Hvorfor i alverden skulle jeg tage den frem og åbne en app, når jeg har det på boksen,
Omdømme 7
Badge +9
Gør det samme som Joern, Telefonen er aldrig slukket, og det er Tablet sjældent heller, og begge dele er inden for rækkevidde.
Omdømme 7
Badge +6
Nej, det sidste kan du ikke, men du kunne jo se guiden inden du starter. Du kan dog stadig spole i programmer uden reklamer.
Omdømme 7
Badge +1
Tror ikke, der er sket nogen ændring.

Hvis der er en funktionalitet, der har fungeret, og måske ved en fejl er forsvundet ved en Software opdatering, så bør fejlen vel rettes ?

Som sagt, så mener jeg, jeg tidligere har kunnet sætte boksen til at optage f.eks. de "regionale nyheder", mens der kører en egen optagelse eller en arkiv udsendelse. Og nu stopper disse, lige så snart, jeg trykker på "TV Guide" knappen

Jørn, du kunne jo se, om du på samsung boksen kan komme ind i TV guiden, mens den afspiller en optagelse/ arkiv udsendelse, og om du evt. kan sætte den til at optage en udsendelse nu elle senere.
Omdømme 7
Badge +1

  1. Sluk tv-boksen bagpå.
  2. Vent 5 sekunder.
  3. Tænd igen.
  4. Herefter burde TV-boksen starte op og spørge, om du vil hente opdateringen 🙂

Har du flere spørgsmål? Så stil dem endelig her i kommentarfeltet, hvor vi løbende følger op på jeres spørgsmål :)


Det undrer mig, at man skriver "Vent 5 sekunder.". Det gør man også i den SMS, man sender. I min verden er det for hurtigt, og man risikerer en ødelagt boks. Iøvrigt siger man ofte på facebook, at når man slukker, så skal man vente 30 sekunder og herinde skriver man 10-15 sekunder https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/nulstil-humax
Omdømme 7
Badge +6

  1. Sluk tv-boksen bagpå.
  2. Vent 5 sekunder.
  3. Tænd igen.
  4. Herefter burde TV-boksen starte op og spørge, om du vil hente opdateringen 🙂

Har du flere spørgsmål? Så stil dem endelig her i kommentarfeltet, hvor vi løbende følger op på jeres spørgsmål :)


Det undrer mig, at man skriver "Vent 5 sekunder.". Det gør man også i den SMS, man sender. I min verden er det for hurtigt, og man risikerer en ødelagt boks. Iøvrigt siger man ofte på facebook, at når man slukker, så skal man vente 30 sekunder og herinde skriver man 10-15 sekunder https://kundeservice.yousee.dk/tv/funktioner-og-brug/nulstil-humax

Det skrev Nikolaj for en måned siden!
Omdømme 7
Badge +1
Hej Jørn. Enten kan jeg ikke huske det, eller også har jeg overset det.
Omdømme 7
Badge +6
Hej Jørn. Enten kan jeg ikke huske det, eller også har jeg overset det.
Når du henter udtalelsen, må du da have set, at det indlæg er en måned gammel.

Besvar