Spørgsmål

meshnote


Badge

Min fiberboks sidder i kælderen af huset hvor routeren selvfølgelig så er tilsluttet - men på 1. Sal har vi svært ved at ha signal - vi har modtaget 1 meshnote - hvor skal den installeres….ved routeren i kælderen eller gennem tv bolsen på 1. sal hbor vi mangler signal?

uvidende mig :)


8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Noden skal placeres der hvor der er et stabilt signal der ikke må være for svagt, Se på dette Screenshot.

Der kan du se signaler med forskellig styrke, mit er den Røde,  den er på -49 dBm, det er fint, du skal placere Noden hvor signalet ikke kommer under -55 dBm. Under den styrke er der ikke garanti for et stabilt signal.

Routeren er placeret et dårligt sted, anbefaling er centralt i boligen og så højt som muligt, så i et hus med kælder, stueetage og 1, sal er det i stueetagen den bør placeres.

Badge

Ja jeg forstår det er mest hensigtsmæssigt at routeren står midt i huset.  - men nu er det sådan at fiberboksen er blevet installeret i kælderen og routeren skal tilsluttes til fiberboksen -  jeg tænker det er det der er det centrale problem. Jeg forstår din forklaring men ikke billedet 🤔

Omdømme 7
Badge +9

Billedet viser Wi-Fi signalstyrke samt den kanal signalet er på.

Forstår ikke hvorfor at en teknikker har installeret i kælderen, det er helt ulogisk det er et meget dårligt sted.

Omdømme 7
Badge +9

Installer en gratis WiFi analyser på en mobil eller en tablet. Så kan du følge signalet fra router og se hvornår det dykker betydeligt. Der kan blive behov for flere mesh noder. Hvilken router har du? 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @leifoscar5750 

Du kan måske fra fiberboksen fremføre et længere netværkskabel hen til en mere fordelagtig placering for routere og ellers skal MESH-noden placeres som beskrevet af @Slangefar . 

Umiddelbart vil jeg mene, at du skal placere routeren der hvor dit netværksnavn svinger ud på lavest mulige værdi på den lodrette del af grafen.

Omdømme 7
Badge +9

Så længe laveste signal ikke er under -55 dBm. Under den styrke bliver signalet for ustabilt mellem Router og node.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Radiomanden 

Ja, så mener med andre ord, at er den -60 eller -70, så er der problemer ik?😊

Omdømme 7
Badge +9

Er man med på -70 dBm så har man et dårligt signal, kommer man ned på -80 dBm er det helt ustabilt, mellem -40 til -60 har man et stabilt signal, derfor kan jeg kun anbefale at det sted noden placeres ikke har en styrke som er under -55 dBm, så videresender noden også et stabilt signal, med lidt i reserve.

Besvar