Svar

Argon Stream 2M MK2 har tabt forbindelse med DR stationer


Badge

Jeg havde for en måned siden problemer med at min Argon internetradio ikke kunne modtage DR’s radioprogrammer. 
Og problemet var vist hos YouSee. 
Problemet forsvandt og jeg kunne igen nyde programmerne. 
MEN - nu virker det ikke igen.
Hvad sker der, @YouSee fejl ?

Jeg håber I hurtigt får det løst.

Carsten

icon

Bedste svar af Logan 10 March 2024, 13:53

Se original

14 Kommentarer

Ifølge Yousee skyldes det Sense fra F-Secure, som skal beskytte dit netværk. Netradion opfører sig tilsyneladende på en måde, som Sense opfatter som en trussel. “Truslen” kan sikkert komme og gå, afhængigt af det aktuelle trafikmønster.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @CDJ_1 

Logan har ret her,. Der arbejdes på en løsning og vi beklager generne mange gange.
 

Ifølge Yousee skyldes det Sense fra F-Secure, som skal beskytte dit netværk. Netradion opfører sig tilsyneladende på en måde, som Sense opfatter som en trussel. “Truslen” kan sikkert komme og gå, afhængigt af det aktuelle trafikmønster.

 

Problemet har nu eksisteret også på min Argon internetradio i mere end en måned. Hvornår forventer YouSee at have løst det??

Omdømme 7
Badge +9

Der kan som oplyst i den første tråd om emnet, kun afventes at F Secure får løst det.

Tak for svaret fra Radiomanden, men har F Secure nogen interesse i at løse problemet? Hvordan får man denne “sikkerhedstjeneste” til at gå videre med at finde en løsning?

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Radiomodtager 

Vi har desværre ikke en konkret tidshorisont, men prøver at få det løst sammen med F-Secure så hurtigt som muligt. 

Jeg beklager generne mens det står på.

@Kasper  moderator.  Tak for info. 

Det har stået på siden begyndelsen af februar, så det er træls at høre radio på telefon.  Har Yousee tænkt på at i en beredskabssituation skal alle indbyggere kunne lytte til myndighedernes information på DR?

Omdømme 7
Badge +9

Jeg er sikker på at i sådanne tilfælde vil det kunne høres på alle landsdækkende kanaler uanset hvilken en det er.

Det er højst mærkeligt, at og svenske stationer som f.eks, SR2 også er blokerede. Hvorfor og hvordan?
vh. Mogens. 

Det er højst mærkeligt, at og svenske stationer som f.eks, SR2 også er blokerede. Hvorfor og hvordan?
vh. Mogens. 

Den indbyggede sikkerhed i routeren har mulighed for helt at blokere for radioens adgang til internettet. Vi må antage, at det er det, der sker her.

Sorry, jeg mener det mærkelige er at nabolandets radiostationer som f.eks. SR2 ikke er blokerede. 
vh Mogens

Ja, det gør det selvfølgelig lidt mere mystisk. Der findes ingen tekniske specifikationer på Sense, så resten vil være gætværk. 🙂

Har radioen evt. en log, man kan tilgå?

Omdømme 6
Badge +8

Nu ved jeg ikke om det er muligt i den radio, men en anden dns server som f.eks 1.1.1.1 eller 8.8.8.8 kunne sikkert gøre tricket.

Hej @Radiomodtager 

Vi har desværre ikke en konkret tidshorisont, men prøver at få det løst sammen med F-Secure så hurtigt som muligt. 

Jeg beklager generne mens det står på.

      Det er så dårlig service over for jeres kunder

Hilsen Henning

Besvar