Svar

Adresseoplysninger på Krak


Badge

Jeg vil gerne fjerne muligheden for at min adresse og telefonnummer kan fremsøges. Jeg har søgt mig frem til, at den nemmeste løsning er, at mit teleselskab ikke videregiver disse oplysninger, men hvor/hvordan gør jeg det? Jeg kan ikke finde en sådan mulighed på Mit Yousee.

Tak :-)

icon

Bedste svar af Kasper 5 February 2024, 11:09

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

 

Det gøres ved at få udeladt nummer.

Den nemmeste måde at fjerne dine oplysninger fra Krak på er at sørge for, at dit nummer er registreret som “hemmeligt” eller “udeladt” (det hedder forskellige ting) hos dit teleselskab. Så vil dine oplysninger blive opdateret hos Krak automatisk. Det betyder, at man ikke kan søge dit navn frem, hvis man har dit nummer, eller omvendt. Dette er den nemmeste metode. Der kan gå nogen uger, inden det slår igennem på Krak.

118.dk indhenter oplysninger om navn, adresse og telefonnummer fra alle danske teleselskaber. Oplysningerne opdateres hver dag med ændringer fra teleselskaberne. Hvis du har behov for at få ændret eller skjult dine oplysninger på 118.dk, skal du kontakte dit eget teleselskab, da det kun er dit teleselskab, som kan sikre en permanent rettelse.

Så det gøres enkelt og nemt.

Badge

Tak Radiomanden

Samme tekst har jeg selv fundet på nettet, men det besvarer ikke rigtigt mit spørgsmål. Mit spørgsmål er, hvordan jeg får mit teleselskab til at undlade at videregive oplysningerne - for eksempel en selvbetjeningsløsning.

Omdømme 7
Badge +9

Nummeroplysning er Krak.dk og 118.dk. Når du via udbyder får udeladt nummer, sa kan det ikke søges frem på tjenesterne. Så få udeladt nummer. You See, Telia, eller andre er ikke nummeroplysning.

Et givet nummer kan nok være på en eller anden opsnappet liste, dem er der jo nog nogle af derude, men det kan der ikke ændres på. har dog ikke fået mærkelige opkald efter nummer blev udeladt, og får jeg det, så ber jeg dem om at skride af helvede til, og deres nummer bliver blokeret.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Joolez 

Det er noget vi skal ændre i systemet, så jeg sender en privatbesked til dig, så vi kan få det gjort. 


Der vil gå nogle dage før det slår igennem til disse tjenester såsom Krak og de gule mv.  

Badge

Hej @Joolez 

Det er noget vi skal ændre i systemet, så jeg sender en privatbesked til dig, så vi kan få det gjort. 


Der vil gå nogle dage før det slår igennem til disse tjenester såsom Krak og de gule mv.  

Det er bare fint, Kasper, tak for det :-)

Hvor finder jeg så lige den private besked? 🙄

Omdømme 7
Badge +9

Det gøres her.    

 

Besvar