News

YouSee Play er landet!

YouSee Play er landet!

 

Så er YouSee Play landet og kan nu bestilles på YouSee.dk - Kom i gang fra 299 kr./md

Med YouSee Play er der massere at vælge i mellem!
Her kan du få overblik over kanaler og streamingtjenester, som du kan vælge med YouSee Play 


Se YouSee Play hvor du vil og når du vil - både på tv-boks og apps
Se hvad du får med i YouSee Play

Med YouSee Play bruger du point til at vælge dine tv-kanaler og streamingtjenester, og du bestemmer selv, hvor mange du vil have. Og du kan altid skifte abonnement, hvis du får lyst. Det koster ikke ekstra.

 

Her kan du se alle priser og pakker

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

YouSee lancerer YouSee Play og giver danskerne maksimal valgfrihed mellem tv-kanaler og streamingtjenester i en verden af uendelig underholdning

 

Udbuddet af underholdning og indhold har aldrig været større og sværere at navigere i. Samtidig ønsker de fleste danske husstande i dag at kombinere traditionelle tv-kanaler med streaming. Derfor lancerer YouSee nu YouSee Play – et nyt underholdningsprodukt, der samler alle de bedste tv-kanaler og førende streamingtjenester ét sted. YouSee Play giver danskerne maksimal valgfrihed til selv at sammensætte og løbende udskifte deres foretrukne indhold, så de kun betaler for det, de har lyst til at se, til en attraktiv pris.

 

Tv-vanerne har for evigt ændret sig. Danskerne efterspørger større valgfrihed i stedet for fastlåste tv-pakker og er blevet et af verdens mest streamende folkefærd med flere og flere tjenester at vælge mellem. Samtidig kombinerer over halvdelen af danske husstande tv-pakker med streamingtilbud, hvilket resulterer i underholdningsspild, hvor forbrugere betaler for både tv og streaming, de ikke ser. Derfor lancerer YouSee nu YouSee Play. Et nyt underholdningsprodukt, der møder danskernes stigende efterspørgsel efter et fleksibelt udbud af underholdning skræddersyet til den enkelte husstands ønsker og behov, så der altid er noget for hele familien.

 

”Som Danmarks største underholdningsudbyder vil vi levere det bedste produkt til danskerne på tværs af tv-kanaler og streamingtjenester. YouSee var de første i Danmark til at tilbyde valgfrihed med Bland Selv. Med YouSee Play tager vi det næste store skridt ind i fremtiden for danskernes underholdningsforbrug. Vi tilbyder nu et underholdningsprodukt uden nogen fast grundpakke af kanaler, hvor vi samler alle de bedste tv-kanaler og førende streamingtjenester ét sted, som forbrugerne har maksimal valgfrihed til nemt at sammensætte og løbende udskifte alt efter, hvilket indhold de ønsker at se fra kun 299 kr. om måneden,” siger Christian Morgan, CEO for YouSee.

 

Attraktiv pris, hvor man kun betaler for det, man vil se

Omkostninger til tv-rettigheder stiger fortsat. Særligt priserne på sportsrettigheder har længe været på himmelflugt, og det kan være svært som forbruger at vide, hvad det er, man reelt betaler for. Ambitionen med YouSee Play er derfor også at bidrage til mere gennemsigtighed for den enkelte forbruger, der i højere grad vil betale specifikt for de kanaler og tjenester, der vælges. Samtidig får YouSee Play-kunder mulighed for helt at vælge tv-boksen fra, hvis de foretrækker at se tv og streaming via YouSee-appen.   

 

”Vi tilbyder nu et underholdningsprodukt, der i langt højere grad afspejler den enkelte husstands behov, så medlemmer i husstanden får fuld valgfrihed til en attraktiv pris og kun betaler for det, de har lyst til at se. Hvis de f.eks. ikke er til sport, gør vi det nu muligt at slippe for at betale for dyrt sportsindhold, som de i virkeligheden ikke ser. YouSee Play er også et tilbud til dem, der vil frigøre sig af tv-boksen og have et fuldt ud digitalt forbrug gennem apps, så man kan se sit foretrukne indhold, når som helst og hvor som helst man vil,” slutter Christian Morgan. [HO1] 

 

 

Om YouSee Play:

  • Fuld fleksibilitet og valgfrihed fra 299kr. om måneden
  • Kan tilgås via tv-boks og app på et hvert af familiens enheder
  • Eneste danske udbyder med de fem mest populære streamingtjenester; Netflix, Viaplay, TV 2 PLAY, HBO Max og Disney+
  • Kan købes fra slutningen af september. Antenne- og boligforeningsforeningskunder vil få mulighed for at få YouSee Play på et lidt senere tidspunkt

 

Med Play vil alle kanaler være krypterede (også DR og TV 2) - hvilket er det kortet styrer, så ingen problemer der. Pladsen i nettet er dog trang, så de har lagt visse kanaler (bl.a. DR og TV 2) i HEVC, som kræver et nyere fjernsyn (4K).


Kortet udelukker vel ikke de ukrypterede kanaler.? Det gør Humax boksen.


Når man bestiller Play, kommer der en tekniker forbi og sætter et frekvensfilter på, så man ikke længere kan se de ukrypterede kanaler.


@KasperEt spørgsmål mere: Kan det have sin rigtighed (fordi vi må gætte lige nu), at I ikke åbner for Play på kort (coax-kunder)? Jeg er ikke interesseret i x antal bokse. Jeg er ikke interesseret i at betale for dem, og jeg er ikke interesseret i at betale for strømforbruget. Jeg skal nok selv styre det med at ældre fjernsyn (uden 4K) ikke kan se alle kanalerne.

Det er rigtigt at hvis man vælger YouSee Play, så kan man ikke benytte et YouSee kort, det skyldes at der nogle tekniske begrænsninger som gør at det ikke er muligt at benytte kort mere.

 

Det betyder at man skal benytte vores bokse, eller se det via en af vores apps.


Så kom det på plads, det er helt i OK at det kan bruges via App. Bruger udelukkende App's i forvejen.


Det er rigtigt at hvis man vælger YouSee Play, så kan man ikke benytte et YouSee kort, det skyldes at der nogle tekniske begrænsninger som gør at det ikke er muligt at benytte kort mere.

 

Det betyder at man skal benytte vores bokse, eller se det via en af vores apps.

Kan du ikke lige tjekke med dit bagland? Jeg er ikke helt sikker på den tekniske forklaring. I har jo klargjort kabelnettet til (de samme krypterede kanaler, som I bruger til at tilbyde Minipakken)...


Jeg nævnte tidligere i tråden, at I har lagt seks (fintællingen siger otte) nye DVB-C-kanaler ind i nettet. Jeg tænker, at det også har noget med Play at gøre.


Jeg nævnte tidligere i tråden, at I har lagt seks (fintællingen siger otte) nye DVB-C-kanaler ind i nettet. Jeg tænker, at det også har noget med Play at gøre.

Jeg har ændret min forklaring, så tak for lige at påpege det :) 

 

Den udmelding jeg kom med passer til dels, men det helt korrekte er at der er nogle teknikske begrænsninger som er skyld i at kortet ikke længere kan benyttes :) 


Den tekniske begrænsning kan vist oversættes til “stor supportopgave”, når I skal fortælle folk, at det kræver et fjernsyn med 4K (hvis man ikke har en boks) for at kunne se visse kanaler (bl.a. DR og TV 2). 🙂

Jeg synes bare, at I skal give valget til de kunder, som skriver under på, at de er indforstået med denne begrænsning.


Brug App, så kan alle være med. Problemet er løst.


Det er jo tumpet. Jeg modtager jo dvb-c-signalet - de skal blot åbne for kanalerne via kort. Grunde til at jeg modsætter mig app’en:

  1. Den er klodset at arbejde med (især i forhold til bare at sætte fjernsynet på kanal x).
  2. Den er ikke nær så stabil som dvb-c.
  3. Hvis mit fjernsyn bliver “gammelt”, så lukker de for deres app-support til det.
  4. Jeg har et fjernsyn stående et sted med dårlig net-dækning + manglende app-support.

 


Mit er rimeligt nyt, 3 år 4K men ikke så snart, alt ses via en Android TV boks via en YS Fiber forbindelse.


Jeg nævnte tidligere i tråden, at I har lagt seks (fintællingen siger otte) nye DVB-C-kanaler ind i nettet. Jeg tænker, at det også har noget med Play at gøre.

Nå, nu har de sat navne på kanalerne. Det er ikke noget interessant. De er blot ved at flytte nogle kanaler til andre frekvenser.


Jeg har kigget lidt på frekvenserne. De kan nok ikke klemme ret meget mere ind, heller ikke Discoverys kanaler. Dvs. bokskravet kan også være en måde at fremtidssikre på. Hvis Discovery dukker op i Play på et tidspunkt, så bliver det ren streaming, da der ikke er plads til have kanalerne liggende som dvb-c.

Jeg synes dog stadig man skal have lov til at vælge kortløsningen, hvis det er det, man vil.


Der hele går jo nok over til at være udelukkende IP, det de har gang i er et skridt i den retning.


Ok med gode kommentarer og nogen kunne tænke sig løsningen på DVB-T2 med et kort, men det forventer jeg ikke kommer 🤐


Hvis der ønskes den type levering, så er det Norlys man skal abonnerer hos.


Hvis man har fibernet og tv via fiber med tv boks vil det så virke på det nye når det lanceres?


Som der er skrevet i tråden. Har fremhævet det i Bold og Rødt.

Om YouSee Play:

  • Fuld fleksibilitet og valgfrihed fra 299kr. om måneden
  • Kan tilgås via tv-boks og app på et hvert af familiens enheder
  • Eneste danske udbyder med de fem mest populære streamingtjenester; Netflix, Viaplay, TV 2 PLAY, HBO Max og Disney+
  • Kan købes fra slutningen af september. Antenne- og boligforeningsforeningskunder vil få mulighed for at få YouSee Play på et lidt senere tidspunkt

Hvornår i denne uge starter det nye Play?


Der kommer vel snart mere nyt og flere oplysninger om det.


Jeg har snakket med en, også medlem her, det skulle starte i denne uge har han fået at vide, vi må se…


Jeg afventer også om det er noget der kan betale sig.


Har YouTv i dag, og det fungerer fint. YouSee Play er en kopi i pænere forklædning, og det giver god mening at prøveballonen bliver det primære produkt.

Jeg har i dag 10 point, og det giver mulighed for stort set alle sportskanaler (Discovery undtaget) til en pris på kr. 299. Med et android tv og den app der medfølger foregår alt via fjernbetjeningen til tv - det er perfekt.

I sammenligningen med YouTv er der tre ulemper:

  • Paramount+ følger ikke længere med som gratis streamingtjeneste
  • Der følger en tv-boks med abonnementet!
  • Tre point til kr. 199 er ikke længere muligt

En tv-boks er en dealbreaker for mig, har nu gennem to år kunne genstarte, spole og benytte arkiv uden en tv-boks - hvad dælen skal jeg med den dims, burde være udstillet på teknisk museum. Jeg benytter ikke Paramount+ ret meget, og tre point er ikke nok til mig. Men for andre kunder er det væsentligt.

YouSee Play har flere kanaler at vælge imellem, men de fleste er nichekanaler som ikke er interessante for mig, og nok heller ikke for de fleste andre.

Det er ikke helt godt nok, YouTv er i mine øjne stadig et bedre produkt. Men bliver jo nok tvunget til at skifte snart 😉


Det kan ikke betale sig at have Play, har kun Streaming, og skal jeg have det samme på Play, så skal der betales flere penge, skal over 30 Points = over Kr 500/måned, og det betaler jeg ikke for nuværende, det skyldes dels at HBO Max og Disney+ haves på års betaling, og det kan man ikke få på Play., også SKY Showtime haves billigere, da den er med i TV2 Play, og TV2 Play, kan ikke fås i Play uden sport, som jeg ikke har en skid brug for.

Så opsummering You See Play NEJ TAK, det er desværre for dyrt.