YouSee Tv & Film app klar til Apple TV4


Omdømme 7
Badge +9
Har du tv-pakke fra YouSee og samtidig et Apple TV af 4.generation, så har vi her en god nyhed!

Fra i dag af kan du nemlig hente YouSee Tv & Film appen til dit Apple TV.



Appen giver i dag adgang til følgende tjenester:

- Live-tv
- Start forfra
- Tv-arkiv
- Film & serier
- Børneunivers

Nyhed d.16/10:
- Optagelser og lejede film under Min side (Filmleje kan ikke ske gennem appen, men man kan se oversigt over lejefilm)



Nyhed d. 27/11
Tv-guide er nu tilgængelig i YouSee Tv & Film på Apple TV

Sådan finder du tv-guiden:

1. Start en kanal med live-tv
2. Tryk pil ned / swip ned og vælge tv-guiden til højre



Der kommer også et nyt menupunkt, som vi kalder Kanaler.

Menuen opdateres i YouSee Tv & Film på Apple TV, så den følger på Humax, iOS og Android.
  • Kanaler samler indgangen til alle tjenester: streamingtjenester, tv-kanaler med arkiv og Lejefilm, i én enkel oversigt.
  • Lejefilm er flyttet ind under Kanaler og ændre navn til Lejefilm Blockbuster. Film lejet hos YouSee kan kun ses på YouSee’s platforme.
  • Tv-kanaler med arkiv findes nu kun under Kanaler.



Appen kræver minimum 4. generation af Apple TV kendt som Apple TV4 eller ATV4 (Septemer 2015 og frem).

App'en udvikles løbende.

Vil du i dag have den fulde tv-oplevelse med endnu flere muligheder, som f.eks. planlægning af optagelser, mulighed for at blande dine kanaler, Tv-guide samt pause på live-tv, så anbefaler vi tv-boksen.

Har du spørgsmål eller lyst til at dele dine erfaringer med app'en, så skriv endelig nedenfor :)

Rigtig god fornøjelse!

47 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
Virker det kun på hjemmeadresse via yousee internet? Eller kan jeg de det i sommerhuset - som jeg kan via ios app til Ipad?
Kan ikke prøve idet jeg kun har Apple tv 3


Du skal have et ATV4 m. App store, så kan du hente app’en og se tv uden at skulle via airplay på ipad/mobil. Desværre har de gjort den mindre brugervenlig, tilsyneladende fordi de stadig vil tvinge deres latterlige boks ned i halsen af folk.


Ikke nok med at man SKAL have boksen tilsendt - så SKAL man også have Yousee internet på hjemadressen - uagtet at man kan streame selvsamme pakke via ATV4 i sommerhuset (hvor man ikke behøver YouSee internet) - forstår ikke hvorfor? Selv i YouSee butikken kan de ikke forklare hvorfor man skal tegne abb. på YouSee internet - netop når man kan streame YouSee fra alle andre enheder uanset udbyderen....


Hej familienjoost

Der er hverken krav om at skulle have tv-boks eller brug af YouSee bredbånd via denne app.
Skal du se TV 2 på den og du ikke er på en YouSee bredbåndsforbindelse med tilhørende tv-pakke, så skal du abonnere på TV 2 Ude produktet til 5 kr./md.
Hej Kasper

Tak for dit svar - men det er desværre ikke korrekt.

Jeg kan ikke tegne et nyt TV abonnement hos YouSee uden at skulle betale for en boks plus et internet abonnement samtidigt.

Det er ikke lykkedes mig hverken på nettet eller via opkald til YouSee eller i den lokale YouSee butik. YouSee internet er en forudsætning hvis man bor f.eks. i Næstved.
Omdømme 7
Badge +9
Hvis det er DSL, så er det nødvendigt med You See internet og en TV boks, men på You See kabel TV er det ikke nødvendigt at have en boks, da det virker uden, om det er muligt for andre internet udbydere at levere på You See kabler kan komme an på andre forhold.
Omdømme 3
Badge
Virker det kun på hjemmeadresse via yousee internet? Eller kan jeg de det i sommerhuset - som jeg kan via ios app til Ipad?
Kan ikke prøve idet jeg kun har Apple tv 3


Du skal have et ATV4 m. App store, så kan du hente app’en og se tv uden at skulle via airplay på ipad/mobil. Desværre har de gjort den mindre brugervenlig, tilsyneladende fordi de stadig vil tvinge deres latterlige boks ned i halsen af folk.


Ikke nok med at man SKAL have boksen tilsendt - så SKAL man også have Yousee internet på hjemadressen - uagtet at man kan streame selvsamme pakke via ATV4 i sommerhuset (hvor man ikke behøver YouSee internet) - forstår ikke hvorfor? Selv i YouSee butikken kan de ikke forklare hvorfor man skal tegne abb. på YouSee internet - netop når man kan streame YouSee fra alle andre enheder uanset udbyderen....


Kan det virkelig passe?

Du har web-tv i forvejen ikke? Du kan se din tv pakke på din iPhone/ipad og via airplay se det på dit tv, korrekt?

Du prøver at købe en ekstra tv pakke til dit sommerhus, er det rigtigt forstået? Det bliver da alt for dyrt, så er en ATV4 bedre med de fejl og mangler der nu måtte være i deres nye app...
Omdømme 7
Badge +9
Hvis det er DSL, så er det nødvendigt med You See internet og en TV boks, men på You See kabel TV er det ikke nødvendigt at have en boks, da det virker uden, om det er muligt for andre internet udbydere at levere på You See kabler kan komme an på andre forhold.Hej Kasper

Tak for dit svar - men det er desværre ikke korrekt.

Jeg kan ikke tegne et nyt TV abonnement hos YouSee uden at skulle betale for en boks plus et internet abonnement samtidigt.

Det er ikke lykkedes mig hverken på nettet eller via opkald til YouSee eller i den lokale YouSee butik. YouSee internet er en forudsætning hvis man bor f.eks. i Næstved.


Hej familienjoost

Det er rigtigt, at der en tv-boks med, hvis du som ny kunde vil oprette YouSee i dag, men der er ikke noget teknisk krav om, der skal være en tv-boks på abonnementet for, at du kan benytte appen.

Jeg har citeret Radiomanden i mit svar her også fordi, at der rigtigt nok skal leveres tv og bredbånd på en DSL installation.
Hvorfor er det ikke muligt at stream lyden fra selve YouSee’s app ud til højtalerne som er på airplay? Det virker med alle andre app’s
Omdømme 7
Badge +9
Hvorfor er det ikke muligt at stream lyden fra selve YouSee’s app ud til højtalerne som er på airplay? Det virker med alle andre app’s

Hej Kasperkkp

Jeg prøver lige at sende dit spørgsmål videre til den afdeling, der står for appen 🙂
Omdømme 7
Badge +9
Opdatering af YouSee AppleTV4 appen!

Hvis du ikke allerede har opdaget det, så har seneste opdatering af appen givet adgang til optagelser i skyen samt de lejede film under Min side :)

Jeg har opdateret hovedopslaget med denne information også.

God fornøjelse:D
Hej,
Er der med den nye opdatering osse komme TV guide på app’en?
Omdømme 7
Badge +9
Hej,
Er der med den nye opdatering osse komme TV guide på app’en?


Hej kimtpetersen

Desværre ikke, men den er på vej til AppleTV appen også i nærmeste fremtid 🙂
Hvad med lyd ud via non-hdmi ? Jeg har et par homepod’s hvor lyden virker fint fra Netflix app. Men YouSee app afspiller kun lyd via hdmi kanalen Har du tv-pakke fra YouSee og samtidig et Apple TV af 4.generation, så har vi her en god nyhed!

Fra i dag af kan du nemlig hente YouSee Tv & Film appen til dit Apple TV.



Appen giver i dag adgang til følgende tjenester:

- Live-tv
- Start forfra
- Tv-arkiv
- Film & serier
- Børneunivers

Nyhed d.16/10:
- Optagelser og lejede film under Min side (Filmleje kan ikke ske gennem appen, men man kan se oversigt over lejefilm)





Appen kræver minimum 4. generation af Apple TV kendt som Apple TV4 eller ATV4 (Septemer 2015 og frem).

App'en udvikles løbende.

Vil du i dag have den fulde tv-oplevelse med endnu flere muligheder, som f.eks. planlægning af optagelser, mulighed for at blande dine kanaler, Tv-guide samt pause på live-tv, så anbefaler vi tv-boksen.

Har du spørgsmål eller lyst til at dele dine erfaringer med app'en, så skriv endelig nedenfor :)

Rigtig god fornøjelse!
Hej igen,
Hvad er nærmeste fremtid? Uge, måned, år? :-)
Kan man optage fra app’en eller kun se der er optaget fra boksen?

Hej,
Er der med den nye opdatering osse komme TV guide på app’en?


Hej kimtpetersen

Desværre ikke, men den er på vej til AppleTV appen også i nærmeste fremtid :)
Har du tv-pakke fra YouSee og samtidig et Apple TV af 4.generation, så har vi her en god nyhed!

Fra i dag af kan du nemlig hente YouSee Tv & Film appen til dit Apple TV.



Appen giver i dag adgang til følgende tjenester:

- Live-tv
- Start forfra
- Tv-arkiv
- Film & serier
- Børneunivers

Nyhed d.16/10:
- Optagelser og lejede film under Min side (Filmleje kan ikke ske gennem appen, men man kan se oversigt over lejefilm)





Appen kræver minimum 4. generation af Apple TV kendt som Apple TV4 eller ATV4 (Septemer 2015 og frem).

App'en udvikles løbende.

Vil du i dag have den fulde tv-oplevelse med endnu flere muligheder, som f.eks. planlægning af optagelser, mulighed for at blande dine kanaler, Tv-guide samt pause på live-tv, så anbefaler vi tv-boksen.

Har du spørgsmål eller lyst til at dele dine erfaringer med app'en, så skriv endelig nedenfor :)

Rigtig god fornøjelse!


Hej Kasper
Et stort skridt, men....
Kan ikke streame lyden over til mit sæt Sonos i appen.
DR appen afspiller fint lyden på både fjernsyn og sonos sættet på samme tid!
Appletv4k sat op til at afspille lyd via hdmi og Sonos stereo par.
Virker ikke via Youseeappen
Omdømme 7
Badge +9
Som der er skrevet tidligere i tråden, så er det sendt videre til udviklerne.
Omdømme 7
Badge +9
Hvorfor er det ikke muligt at stream lyden fra selve YouSee’s app ud til højtalerne som er på airplay? Det virker med alle andre app’s

Hej Kasperkkp

Jeg prøver lige at sende dit spørgsmål videre til den afdeling, der står for appen :)


Hej Kasperkkp

Jeg kan berette om, at der findes en løsning til denne udfordring 🙂

Hvis du holder ”Play-knappen” nede på Apple TV remoten i 3-4 sekunder, inden du starter YouSee TV&Film, så får du mulighed for at vælge AirPlay højtaler. Denne indstilling huskes også, når du bruger YouSee TV & Film app’en, du kan bare ikke ændre det inde fra selve app’en.
Omdømme 7
Badge +9
Nyhed i appen (opslag er opdateret):

Der er i dag udkommet en opdatering til AppleTV4 app, som introducerer tv-guide 🙂

God fornøjelse🆒
Omdømme 7
Badge +9
Hvornår kommer der en til Android TV OS.? Der var trods alt den første App der kom til TV OS. Ligeledes en UI der ligner den på boks og Telefon/tablet.
Fint med App’en, men hvordan finder man underteksterne til hørehæmmede?
Omdømme 7
Badge +9
Det gør du ikke, da der ikke kan fås TTV på App'en, det er der for den sags skyld ikke på nogen af dem.
Det har DR og TV2 løst på deres apps
Hvorfor er det ikke muligt at stream lyden fra selve YouSee’s app ud til højtalerne som er på airplay? Det virker med alle andre app’s

Hej Kasperkkp

Jeg prøver lige at sende dit spørgsmål videre til den afdeling, der står for appen :)


Hej Kasperkkp

Jeg kan berette om, at der findes en løsning til denne udfordring 🙂

Hvis du holder ”Play-knappen” nede på Apple TV remoten i 3-4 sekunder, inden du starter YouSee TV&Film, så får du mulighed for at vælge AirPlay højtaler. Denne indstilling huskes også, når du bruger YouSee TV & Film app’en, du kan bare ikke ændre det inde fra selve app’en.


Dette virker ikke, ikke længere, i hvert fald ikke hos mig.

Kan der ikke åbnes for AirPlay streaming af lyd ? - lige som på stort set alle andre apps til Apple tv.
Er der kommet en løsning på dette problem??

Mvh m

Hvorfor er det ikke muligt at stream lyden fra selve YouSee’s app ud til højtalerne som er på airplay? Det virker med alle andre app’s

Hej Kasperkkp

Jeg prøver lige at sende dit spørgsmål videre til den afdeling, der står for appen :)


Hej Kasperkkp

Jeg kan berette om, at der findes en løsning til denne udfordring 🙂

Hvis du holder ”Play-knappen” nede på Apple TV remoten i 3-4 sekunder, inden du starter YouSee TV&Film, så får du mulighed for at vælge AirPlay højtaler. Denne indstilling huskes også, når du bruger YouSee TV & Film app’en, du kan bare ikke ændre det inde fra selve app’en.


Dette virker ikke, ikke længere, i hvert fald ikke hos mig.

Kan der ikke åbnes for AirPlay streaming af lyd ? - lige som på stort set alle andre apps til Apple tv.

Besvar