Spørgsmål

Når jeg optager MTV-programmer, så bliver slutningen skåret af.


Badge

Når jeg optager MTV-programmer sker det løbende, at slutningen bliver skåret af. YouSee mener ikke, de kan gøre noget, da signalet er EPG-styret fra MTV, Fejlen opstår både når programmet er forsinket eller der er indsat en reklamepause med 5-10 minutter tilbage. Med de nye bokse kan jeg ikke løse det ved at optage det efterfølgende program, da signalet EPG-styringen retter det efterfølgende programmet til, så det starter korrekt (både i arkiv og som optagelse). Hvis jeg er heldig, så vil der komme en genudsendelse, hvor slutningen er med eller at jeg har mulighed for at se en genudsendelse "live". 

Er der andre, der oplever samme problem? 


6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @AnettePedersen 

Velkommen på YouSee Forum😊

Det skulle gerne være sådan, at dine optagelser bliver rettet til, hvis der har været forskydninger i sendefladen og EPG efterfølgende tilrettes. 

 

Badge

Hej Kasper 

Det sker desværre ikke hos mig. 

Dette har jeg også drøftet med YouSee. 

Omdømme 7
Badge +9

Det kan jo være fordi at det ses inden det når at blive rettet til.

Omdømme 6
Badge +8

Der kan rigtigt nok gå noget tid før det rettes til, da noget af arbejdet er manuelt - dvs. vi skal først “opdage” at slutningen mangler. 

Selve problematikken ligger rigtigt nok i, at Skyen er EPG-styret, så vi er afhængige af, at de informationer vi får fra MTV - og andre tv-stationer - er korrekt, og bliver overholdt. Ellers vil dette problem opstå. 

Har du nogle optagelser liggende lige nu, hvor de ikke er blevet rettet til, og derfor mangler slutningen? Så kan jeg prøve at melde dem videre som eksempler. Hvis du har, må du gerne oplyse navnet på udsendelsen, samt dato og tidspunkt for hvornår det blev sendt. 

Badge

Hej Louise 

Jeg ser især problemet, når jeg optager Caught in the Act og Inkmaster. P.t. har jeg en optagelse liggende i skyen, hvor slutningen mangler. Det er Caught in the Act (sæson 2, episode 20) optaget i mandags d.29.april kl.19.45. Jeg så optagelsen i går, men har lige tjekket, om den er blevet manuelt rettet til, og det er den ikke. 

Jeg har tidligere prøvet, at der er gået over 14 dage, hvor optagelsen ikke er rettet til, men hvor jeg har været heldig at have set en gensendelse live eller optaget en genudsendelse, hvor slutningen er. Jeg har desværre ikke nogen af dem liggende i skyen, fordi jeg jo har været heldig og set slutningen på et andet sendetidspunkt. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej Anette 

Mange tak for tilbagemeldingen. 

Jeg prøver lige at give dine eksempler videre, samt gå videre med informationen om, at det generelt lader til at der er nogle udfordringer med netop MTV. 

Jeg vender her i tråden når jeg har en update. 

Besvar