Spørgsmål

Kan ikke aktivere nyt modem fordi aktiver.mitwifi.dk fejler


Hej alle

 

Jeg er flyttet og har i den forbindelse bestilt bredbånd gennem coax-stikket hos YouSee og modtaget modem osv. Jeg kan imidlertid ikke få lov at aktivere mit internet (og har været internet-løs i tre dage nu), fordi jeg får fejlmeldinger, når jeg prøver at tilgå aktiveringssiden ‘aktiver.mitwifi.dk’.

I går fik jeg “403 - Forbidden” fejlmeldinger, og nu får jeg enten at vide, at “DNS-adressen blev ikke fundet” eller også kan jeg godt komme ind på siden, men får beskeden “Der er sket en fejl, prøv igen senere” og kan ikke logge ind. Jeg kan godt tilgå siden hvis jeg bruger mobildata, men ikke når jeg forbinder til den nye router.

Jeg har været i kontakt med YouSee flere gange i går og i dag og både prøvet at genstarte routeren, nulstille den, rydde mine cookies osv., prøve andre browsere og devices, skrue stikket af og på igen, og så videre. Jeg er overbevist om, at der ikke er noget i vejen med min opsætning af udstyret, og har haft familiens IT-konsulent til at tjekke det for en sikkerheds skyld.

 

Har nogen af jer oplevet noget i samme stil? Kan I gennemskue, hvad der er galt? Hvordan løste I det?

 

Mvh Katrine


Denne tråd kan ikke kommenteres

28 Kommentarer

Jeg er åben for en anden mulighed: at modemmet stod med en forkert status i databasen og derfor ikke kunne aktiveres (ligesom hvis man forsøger at aktivere modemmet før aktiveringsdatoen).

Men det kræver naturligvis, at modemmet som sådan fungerer og kan få fat i aktiveringsportalen. :relaxed:

Ja ok det lyder rigtigt, Er jeg ikke lige inde, i som du Forummanden. :relaxed:

Jeg aner hellere ikke hvordan han lige logget på, For jeg kunne ikke log på fra min PC og kom på aktiver.mitwifi.dk nemlig.

Af hensyn til min nysgerrighed: Kunne teknikeren få adgang til aktiveringssiden, men hvor siden så meldte “der er sket en fejl”, når I forsøgte at logge ind?

Han forsøgte ikke at få adgang til aktiveringssiden, så vidt jeg ved, men da han målte på det gamle modem (tilsluttet med kabel til et eller andet apparat) kunne kan godt se, at der ikke var hul igennem som der skulle være. Jeg fik at vide, at modemmet stod som aktiveret inde hos dem allerede, selvom jeg jo aldrig lykkedes med at aktivere det og jo stadig ingen internetforbindelse havde. Meget underligt! 

Med det nye modem var der hul igennem med det samme.

Af hensyn til min nysgerrighed: Kunne teknikeren få adgang til aktiveringssiden, men hvor siden så meldte “der er sket en fejl”, når I forsøgte at logge ind?

Han forsøgte ikke at få adgang til aktiveringssiden, så vidt jeg ved, men da han målte på det gamle modem (tilsluttet med kabel til et eller andet apparat) kunne kan godt se, at der ikke var hul igennem som der skulle være. Jeg fik at vide, at modemmet stod som aktiveret inde hos dem allerede, selvom jeg jo aldrig lykkedes med at aktivere det og jo stadig ingen internetforbindelse havde. Meget underligt! 

Med det nye modem var der hul igennem med det samme.

Ja ok Men godt det virker nu :relaxed: Er jo Hovedesagen.

God dag,