Svar

YouSee TV & Film app Samsung

Badge
Hej Allesammen

Jeg har lige købt et Samsung TV model( UE65MU6475XXC )
Det køre Tizen styresystem

Jeg har læst nogen gamle tråde angående TV & Film YouSee app men synes ikke jeg kan læse noget nyt angående en officiel YouSee  app til Tizen...

Er det noget som kommer?, og hvornår tænker i?
icon

Bedste svar af Slangefar 18 juli 2017, 20:45

Der er en app på vej til Android, men har ikke hørt noget om Tizen. Jeg vil dog tro, på sigt, at YouSee opruster yderligere på app fronten.

Se original

27 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Den er lige på vej i Beta til Android, så sandsynligt går der er pænt stykket tid til andre OS.
Alternativ kan der til da lejes TV boksen.
Omdømme 7
Badge +7
Der er en app på vej til Android, men har ikke hørt noget om Tizen. Jeg vil dog tro, på sigt, at YouSee opruster yderligere på app fronten.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg er ikke YouSee, men da YouSee har en TV & film app til Android mobil og tablet, er det oplagt de starter med en app til netop Android TV.
Badge
Mening med et smart tv er vel at have adgang til deverse apps fra tvet og ikke skulle forbind fra telefon/box/bærbar ;)
Omdømme 7
Badge +7
Ja, fremtiden er bestemt alt på skærmen og mobil (med f.eks. optagelse til internet). Ikke nogen bokse, dimser, NAS, computere osv. Streaming og atter streaming. Vi er ikke længere bundet af tid, sted og platform osv. mere.

I starten med Smart TV var Yousee faktisk meget med på noderne med YouBio. Vi fik et af de første Smart TV, og her var YouSee faktisk hurtigt med. Der var gratis med YouBio fra YouSee i starten, da det ikke altid virkede så godt. Det vil sige, at det virkede fint, når folk var på arbejde, men mindre godt, når folk var hjemme og brugte det for meget (minder lidt om bredbånd i dag :D ).

Det der desværre skete var, at Smart TV markedet blev fragmenteret. På kort tid opstod der desværre alt for mange udgaver og versioner af den software/hardware som driver et Smart TV.

Selv store Netflix har måttet opgivet at være på alle Smart TV :(
Efter at have læst en masse indlæg på dette forum og andre steder på nettet er min konklusion:
Der kommer næppe nogensinde en app til de nyere Samsung Smart TV eller nogen andre.
YouSee vil da meget hellere stoppe deres forbandede TV-box ned i halsen på os, og dermed mere profit. (Dyrt nok i forvejen).
Jeg har to Samsung Smart TV:
1) UE40H6675 med det gamle operativsystem hvor YouSee App'en virker.
2) UE32J5500 med Tizen operativsystem hvor YouSee App'en ikke er tilgængelig.
Så streaming er nok eneste løsning :@:(
Omdømme 7
Badge +6
Der arbejdes på App til andre TV platforme ud over Android, men hvilken der kommer før en anden vides ikke, der vil dog næppe ændres på kravet om at man skal have en boks.
Omdømme 7
Badge +3
Panopticon skrev:

YouSee vil da meget hellere stoppe deres forbandede TV-box ned i halsen på os, og dermed mere profit. (Dyrt nok i forvejen).
Jeg har to Samsung Smart TV:
1) UE40H6675 med det gamle operativsystem hvor YouSee App'en virker.
2) UE32J5500 med Tizen operativsystem hvor YouSee App'en ikke er tilgængelig.
Så streaming er nok eneste løsning :@:(

Yousee, især den helt nye Humax 4000 boks, kan aldrig sammenlignes med diverse apps

Den vil være suveræn i dagligdagen, ikke mindst med funktionalitet og optagelser
Jeg synes godt de kan sammenlignes. Humax 4000 er en tuner og kan afvikle apps.

Et almindeligt fjernsyn har en tuner og kan afvikle apps.
Omdømme 7
Badge +3
Logan skrev:

Jeg synes godt de kan sammenlignes. Humax 4000 er en tuner og kan afvikle apps.

Et almindeligt fjernsyn har en tuner og kan afvikle apps.

Som du ser Direkte TV / flow TV på.

På TV boksen kan du spole / hoppe
Og hvis jeg trykker på fjernsynets app-knap, så får jeg de helt samme muligheder som Humax 4000 giver - med den rette app.
Omdømme 7
Badge +3
LOgan, det vil jeg godt se i virkeligheden
De har jo allerede lavet én app, til android...
Omdømme 7
Badge +3
Nu kender jeg ikke app´en, men jeg kender IOS på Ipad´en

DET KAN SLET IKKE SAMMENLIGNES

Der er langt flere fordele ved at have boksen, ikke mindst at du kan optage og ikke mister sportsbegivenheder, film med mere, som ikke er i arkiv eller ligger i meget korte perioder, det ligger i arkiv
Optagelser i skyen kan foretages fra en app på fjernsynet. Der er ingen forskel. Boksen er som sagt blot en tuner og en app. Det handler ene og alene om hvad Yousee ønsker at åbne op for.
Omdømme 7
Badge +3
Logan, jeg er ked af det, Men jeg kan se, du ikke har haft en humax 2000 boks, så du har set alle fordelene ved at have en TV boks. Synd, du ikke har haft nogen til at demonstrere deres boks
Jeg behøver ikke at have boksen for at kunne sætte mig ind i den. Det er sandt, at en app ikke kan erstatte 2000-boksen, da den optager på en lokal harddisk. Nu er harddisken væk, og boksen er reduceret til en app.
Omdømme 7
Badge +3
Logan skrev:

Jeg behøver ikke at have boksen for at kunne sætte mig ind i den. Det er sandt, at en app ikke kan erstatte 2000-boksen, da den optager på en lokal harddisk. Nu er harddisken væk, og boksen er reduceret til en app.

NEJ NEJ NEJ, Den er blevet endnu bedre, nu kan du se alle dine optagelser på både apps og web TV, og du kan programmere uden for dit hjem, og se dine optagelser uden for dit hjem
Yousee har jo blot bestemt at det skal være sådan. De kan sagtens stille de samme muligheder til rådighed uden en boks, hvis de havde viljen til det.
Omdømme 7
Badge +3
Logan skrev:

Yousee har jo blot bestemt at det skal være sådan. De kan sagtens stille de samme muligheder til rådighed uden en boks, hvis de havde viljen til det.

Hvordan vil du kunne optage på en app ?
Ved at trykke på knappen "optag". :)
Omdømme 7
Badge +6
Hvis muligheden er der, det er jo ikke sikkert.
Som mich skriver, så kan man allerede nu planlægge sine optagelser mens man er på farten. Hvis Yousee vælger at der skal være en optageknap, så er der en optageknap.

Om Yousee i så fald ville lade cloud-tjenesten indgå i det almindelige abonnement, eller opkræve et gebyr, er en anden sag.
Omdømme 7
Badge +3
Hvorfor kulle Yousee gøre det, hvis man ikke betaler ekstra ?
Jeg nåede lige at lave en tilføjelse til mit indlæg mht. betaling. :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)