Svar

YouSee Play TV virker ikke efter opdatering

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Afspilning af webTV gennem YouSee Play har hidtil fungeret uden problemer i Internet Explorer, både i Windows 7 og 8.1 (Windows 10 er ikke testet). Men efter YouSee's opdatering af deres webside (samtidig med opdatering af software til Plus-boksen) natten før den 25. august 2015 virker det ikke længere.

Man får først en boks, der meddeler dette:

Skift browser for den bedste YouSee Play oplevelse.

Google Chrome understøtter ikke længere alle funktionerne i YouSee Play.

Du kan stadig lytte til Musik, men det er ikke længere muligt at se Tv og Film via Google Chrome.

Vi anbefaler, at du anvender Firefox eller Safari.

Men den besked kommer på en maskine med Microsoft Windows Internet Explorer 11, både i Windows 7 og Windows 8.1 (Chrome er slet ikke installeret på nogen af maskinerne). Funktionen er ikke afprøvet i Windows 10. Hvis beskeden klikkes væk, og man prøver at vise webTV, vises kun en hvid boks uden indhold.

Jeg har internet gennem TDC, men med et YouSee Plus TV-abonnement har der hidtil været adgang til kanalerne selv om man ikke har internet fra YouSee.

Har prøvet at afinstallere Verimatrix ViewRight og geninstalle det. Det hjælper ikke.

Har nogen et forslag til en løsning, f.eks. en eller anden indstilling der skal ændres, eller er det en fejl fra YouSee's side, som kun YouSee selv kan rette?

icon

Bedste svar af MS-ERIK 28 august 2015, 20:52

Firefox er nu prøvet på flere computere, både med Windows 7, 8.1 og 10, og det lader til at Firefox er den ideelle browser både til brugere af "YouSee TV & Film" (YouSee Play) og "TDC Play". Verimatrix ViewRight 3.6.0.0 virker stabil, og samme version virker både ved YouSee og TDC. Firefox virker tilmed hurtigere end både Internet Explorer og den nye Edge. Firefox kommer i en 32 bit-version. Hvis den også kommer som 64 bit, skal man sørge for at bruge 32 bit-versionen, ellers virker ViewRight ikke (med mindre den også kommer som 64 bit-version).

Når TV-billedet åbnes starter det i en meget dårlig billedkvalitet. Men man skal blot vente på at systemet indstiller sig efter forholdene, hvorefter billedet bliver OK. Det kan godt vare et par minutter.

Brugere med problemer kan prøve at afinstallere ViewRight - herunder manuelt slette mappen "C:ProgramDataVerimatrix", og derefter geninstallere ViewRight. Man skal være logget på computeren med administratorrettigheder.

Firefox virker også sammen med Norton Identity Safe.
Så PC-brugere med Microsoft Windows kan vel egentlig gøre Firefox til standardbrowseren.

Firefox findes også til Linux, f.eks. følger den med i Ubuntu Linux, men desværre kan man ikke uden videre installere ViewRight på en Linux-maskine.

Se original

23 Kommentarer

Jeg har lige fået nyhedsmail fra YouSee (15. august 2015) med "Velkommen til det nye YouSee". Det er da helt hen i skoven at man derefter bliver mødt med en velkomstside på sin nye PC hvor der står: Velkommen til det nye YouSee. Du bruger webbrowseren Edge. Youseeplay.dk kan desværre ikke afspille indhold i denne browser. Brug en anden webbrowser, fx Safari eller Firefox. Chrome er også snart færdig med at virke. Jeg bruger Windows Edge og Chrome med ChromeCast hvilket alt sammen er relativt nye produkter lige som "Velkommen til det nye YouSee" som bare ikke virker med noget som helst almindeligt PC software. Ikke godt nok YouSee.

MVH

Mogens

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Det enkle råd er: Brug Firefox eller Safari. Der er vist ikke andet at gøre, foreløbig.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Flere prøver er foretaget, således at det nu også er afprøvet om TDC Play TV virker. TDC Play TV fungerer som det skal, i Windows 8.1 dog kun i skrivebordsversionen af Internet Explorer, og i Windows 10 kun i Internet Explorer, ikke i Edge. Det er der ikke noget overraskende i.

Prøven i Windows 10 er også gjort med YouSee Play TV, som ikke virkede. Windows 10-versionen kører i en virtuel maskine, og opfører sig derfor måske ikke helt normalt, så resultatet er med forbehold. Man skal sørge for at browserne kører i 32 bit-tilstand, ellers virker det ikke.

For at skifte mellem TDC Play TV og YouSee Play TV må man afinstallere ViewRight, og geninstallere fra henholdsvis TDC og YouSee, da de ikke bruger samme version og versionerne er ikke kompatible.

Omdømme 3

Badge

Vilhelm skrev:
Det enkle råd er: Brug Firefox eller Safari. Der er vist ikke andet at gøre, foreløbig.

Firefox er nu afprøvet (i Windows 8.1 i en virtuel maskine 32 bit). Her virker det heller ikke. Ved brug af F12-tasten får man bl.a. at vide, at der ikke kan opnås forbindelse til en af de interne servere, som YouSee åbenbart anvender. Der er også nogle scriptfejl, samt en advarsel om at loginfelterne ligger på en usikker side (http, burde være https) og derfor kan opsnappes af uvedkommende.

På Windows 10,virker det ikke i Firefox ej heller i Internet Explore.

Det er godt det ikke er noget vi betaler i dyre domme for og at det ikke er professionelle der sidder og udvikler på det, for så ville det være alt for skræmmende...

Jeg er ikke imponeret over niveauet af professionalisme...

Omdømme 3

Badge

Vilhelm skrev:

Jeg har nu også prøvet det i Safari på Windows 8.1 32-bit. Her kom der faktisk et TV-billede, men til gengæld var der så flere andre problemer med den browser, som gjorde at forskellige elementer på skærmbilledet blev vist forkert eller i meget dårlig kvalitet. Måske fordi Safari er udviklet til en Apple Mac-computer og ikke til en computer med Microsoft Windows.

Det tossede er at det jo faktisk indtil for nylig virkede i Internet Explorer. I den nye Windows 10 er der en ny browser, Edge, og i den virker det ikke (fordi den ikke understøtter tilføjelsesprogrammer, så der er meget andet der heller ikke virker). Men Internet Explorer er også med i Windows 10, og her har det virket, det er dog kun prøvet i en preview-version, ikke i den, der er udsendt til brugerne.

Der må være tale om en fejlprogrammering i YouSee's webside for YouSee Play.

Omdømme 3

Badge
Har på YouSee's Facebookside set denne besked fra YouSee som svar til en spørger, der spurgte om hvorfor YouSee Play ikke virker i Internet Explorer:

Citat: "Det er en fejl som vi er ved at rette, så du skal blot afvente for det er ved at blive løst".

Har samme problem med win10 og firefox..... Jeg kan sagtens se, men der mangler undertekster.... hvorfor virker jeres banan ikke?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Flemming897 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg kan fortælle dig at den virker heller ikke på windows10. Det kan godt være at yousee synes at det er en forbedring at der er kommet flotte farver på deres opdatering men det er ikke en forbedring at man er nødt til at installere en ekstra browser. Det eneste der vil virke er at udvikle en app hvor man kan se tv og film ligesom dr tv godt kan finde ud af. det ville være rart hvis yousee ville melde ud her i forummet hvornår de havde tænkt sig det.

Med venlig hilsen

Flemming897

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

SamseDK skrev:
Har samme problem med win10 og firefox..... Jeg kan sagtens se, men der mangler undertekster.... hvorfor virker jeres banan ikke?

Jeg har lige prøvet og der er undertekster. Bruger Windows 10 og Firefox på stationær PC og bærebar PC.

Omdømme 3

Badge
Jeg har nu også konstateret, at i dag fungerer det med Firefox på stationær PC med Windows 8.1 64-bit (Firefox kører i 32 bit, ellers ville det ikke virke). Norton Identity Safe (sikker boks til adgangskoder) fungerer også. Men det virker lidt tåbeligt at man må have to browsere.

Omdømme 3

Badge
Firefox er nu prøvet på flere computere, både med Windows 7, 8.1 og 10, og det lader til at Firefox er den ideelle browser både til brugere af "YouSee TV & Film" (YouSee Play) og "TDC Play". Verimatrix ViewRight 3.6.0.0 virker stabil, og samme version virker både ved YouSee og TDC. Firefox virker tilmed hurtigere end både Internet Explorer og den nye Edge. Firefox kommer i en 32 bit-version. Hvis den også kommer som 64 bit, skal man sørge for at bruge 32 bit-versionen, ellers virker ViewRight ikke (med mindre den også kommer som 64 bit-version).

Når TV-billedet åbnes starter det i en meget dårlig billedkvalitet. Men man skal blot vente på at systemet indstiller sig efter forholdene, hvorefter billedet bliver OK. Det kan godt vare et par minutter.

Brugere med problemer kan prøve at afinstallere ViewRight - herunder manuelt slette mappen "C:ProgramDataVerimatrix", og derefter geninstallere ViewRight. Man skal være logget på computeren med administratorrettigheder.

Så PC-brugere med Microsoft Windows kan vel egentlig gøre Firefox til standardbrowseren.

Firefox findes også til Linux, f.eks. følger den med i Ubuntu Linux, men desværre kan man ikke uden videre installere ViewRight på en Linux-maskine.

Omdømme 3

Badge +3

MS-ERIK skrev:

Nu virker det igen med Chrome. :D

Omdømme 3

Badge
Det viser sig nu, den 29-08-2015, at YouSee Play også virker i Internet Explorer, men med visse særheder.

Hvis man åbner YouSee Play TV i Internet Explorer og har ViewRight 3.6.0.0 virker YouSee Play TV.

Hvis man forsøger at åbne TDC Play TV i Internet Explorer og har ViewRight 3.6.0.0 virker det ikke.

Hvis man åbner YouSee Play TV i Internet Explorer og har ViewRight 3.6.0.0 og man lige har forsøgt at åbne TDC Play TV virker YouSee Play TV ikke. Men genstartes Internet Explorer virker YouSee Play TV igen.

Hvis man anvender Firefox og har ViewRight 3.6.0.0 virker både YouSee Play TV og TDC Play TV.

Hvis svaret fra serveren er for længe om at komme, er det muligt at hverken YouSee Play TV eller TDC Play TV virker i nogen af browserne fordi det opfattes som manglende serversvar.

Hverken YouSee Play TV eller TDC Play TV virker i den nye Edge-browser i Windows 10 eller i ModernUI-browseren i Windows 8.1, men det skyldes at disse browsere ikke understøtter tilføjelsesprogrammer, d.v.s. at ViewRight ikke vil fungere.

Tilføjet 29-08-2015 kl. 21:44:
Bruges Internet Explorer sker der nogen gange det, at ViewRight crasher. Så må man bruge Firefox i stedet for eller prøve igen senere - måske efter genstart af enten Internet Explorer eller af hele computeren.

Utroli at YouSee ikke kan finde ud af det. man kunne evt. sprørge Netflix hvordan de gør, for det virker bare.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Flemming897 har modtaget fra andre medlemmer.

HejWlie

Jeg har opgivet Yousee og har tegnet et abonnement til Netflix

Flemming897

Jeg er ny bruger, på YouSee play og har længe ventet på YouSee Play, uden at skulle have deres bredbånd (har/havde TDC).
De første gange, virkede det på min Win 8.1 (64 bit) med MS Internet Explorer 11. MEN, efter ca. 1 times samlet kiggeri, gik den ned. Og igen, og igen, efter en genstart.
Som nogle er inde på, er funktionaliteten 'bundet' til specifikke versioner af diverse browsere (og desværre Plugins). Min debugging med VS2015, viser et nedbrud :
Exception thrown at 0x00007FF8E4598B9C (KernelBase.dll) in iexplore.exe: 0x800706BA: The RPC server is unavailable.
Og derfor har jeg nu explicit  sat yousee.dk ind på listen over Compatibility servers i settings for MS IE, hvilket skulle få server siden til at tro min MSIE er ældre end faktisk (emulering, kaldes det).
Med det enablet, har jeg kunnet få gang i Yousee Play igen, uden at vide om det holder længere og er mere stabilt.
Håber det kan hjælpe andre.

Omdømme 3

Badge
YouSee har sat en helt ny webside i drift, og derfor er de fleste oplysninger i tråden her forældede. Se oplysninger under Nyheder. Klik her.

Forhistorie:

Siden onmkring jan. 15 har jeg ventet på en tilbagemelding fra YouSee om appe. Jeg beskrev fejlene - efter opdateringe - og de lovede at besvare, når de havde gennemgået. Har pt. ikke hørt noget: Så det siger nok alt. :-(

På min "gamle" medion smartphone, fik jeg appen til at virke ved at få fat i v. 2422 af appen. Og samtidg installerede adobeflash v.11.1

Da jeg så skiftede til ny - Honor6 - virkede appen - v.2422 - , indtil jeg opgraderede til Lollipop. Appen blev opdateret til v. 5.0.

Virkede bananet igen ikke!!! Skrev det i en anmeldelse på Googleplay.

Efter meget/lidt tankearbejde og utallige forsøg, har jeg fået den til at virke:

Geninstallerede youseeappen v. 2422. og geninstallerede adobeflash v. 11.1. Opdaterede youseeappen .

Og nu -indtil videre - virker den.

Det er utroligt, at YouSee's "app-praktikantmedarbejder" i samarbejde med firmaets app- medarbejdere ikke kan finde ud af det, og vi "almindelige" forbrugere skal slås med det.

Jeg vil lige tilføje, at den nye app ikke virker på min tablet Lenovo S6000F, Striber osv.

Så på tabletten gik jeg tilbage til den gamle app.

Omdømme 3

Badge +3
På min mobiltlf. med Android 5.0.1 blev YouSee TV & Film opdateret til version 5.1.0 og det var ikke godt. Hver gang jeg vælger en kanal får jeg grøn skærm, men lyden er der. Hvad gør man så? Jeg har selvfølgelig slettet appen og geninstalleret den. Stadig helt grøn skærm. Musik virker i max. et par sek.:(

Har også et par tabletter med Android 4.4.2 og det gav ingen problemer. Det gik så godt, at den ene tablet, der altid har skullet bruge en gammel version af YouSee TV & Film nu fungerer fint med den senester version.

Gik også fint med min sekundære mobiltelefon (bruges primært til datadelingskort) med Android 4.4.4.

Joern:

Tja hvad gør man.

Jeg har sikret med alt for mange sikkerhedskopier både via Gemini og Titanium.

Før geninstalling af en gammel version slettede jeg cash og og så dalvik.

Kører nu Lollipop på mobilen (kan ikke få Lollipop til tabletten - Lenovo)

Forøvrigt har Lollipop afskaffet cash, som er blevet aflæst af noget de - så vidt jeg husker - kaldes cust. Mon ikke det er det samme?

tror ikke yousee læs meget af det som er i forum er mere til os kunder vis man har noget som man gerne ville ud til yousee og andre brug deres facebook

https://www.facebook.com/youseedanmark/?fref=ts

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P