Spørgsmål

youSee Musik virker ikke længere i Firefox på pc?

• DrT
  • Deltager
  • 1 kommentar
Hejsa
Jeg har de sidste par år altid haft youSee Musik kørende i Firefox, mens jeg så har brugt Chrome og Safari til andre ting. Og indtil i sidste uge virkede det som det plejer, men fra denne uge har jeg ikke kunne bruge Musik i Firefox længere. Jeg kan fint logge ind og gå til mine playlister osv, som jeg plejer, men når jeg vælger afspil nu på den store playknap ud for kunstner, playliste osv, så afspiller den bare ikke. Og knapperne i playeren nederst er gråtonede og kan ikke trykkes på.

Når jeg skifter til Chrome, virker det fint. Men det passer bare ikke ift mit arbejde, at jeg skal køre Musik via Chrome.

Er der andre, der har oplevet pludselige problemer med Chrome for nyligt?

Vh Thomas

7 Kommentarer

Opdater adobe flashplayer.
Har jeg gjort, men det var ikke det, der var problemet
Omdømme 7
Badge +3
Det er muligt at man manuelt skal give Adobe Flash lov til at køre. Det skulle kunne gøres under indstillinger.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg bruger kun Google Chrome browser, hverken Firefox eller andre og hvorfor skulle du ikke på samme tid høre musik og arbejde på samme tid med Chrome browseren?

Btw, jeg forstår heller ikke hvorfor andre siger musik ikke virker, jeg har i dag og i går på PC hørt en del musik, godt nok er der få mindre udfald, men det kan også virke flere timer.
Jeg hørte musik igår via Firefox, uden problemer.
Siden har jeg formateret, og nu virker yousee play pludselig ikke mere.
Samme problemstilling som OP.
Det virker fint på min telefon, via app.

Kommer der snart en widget til android, og en app til windows?
Omdømme 5
Badge +7
Hej DrT

Har du fået løst problemet?

Som der nævnes i tråden af MS-ERIK, så skal du i den nyeste version af firefox ind at tillade at flash kører for at det virker.

@pulfen Det er ikke noget der lige er om hjørnet, men det kan ikke afvises at det kommer i fremtiden.
Omdømme 7
Badge +3
YouSee Musik og Firefox er netop afprøvet i praksis, og følgende kan oplyses:

Sørg for at både Firefox og Flash Player er opdateret. Flash Player skal opdateres inde fra Firefox, da det ikke er samme filer, der anvendes i andre browsere.

Firefox til PC med Windows 10:
Den 20-10-2017 er gældende version: 56.0.

Flash Player hedder Shockwave Flash i Firefox.
Den 20-10-2017 er gældende version 27.0.0.170.

YouSee TV og Film virker umiddelbart som normalt.

Når YouSee Musik startes virker den ikke umiddelbart. Gå op i adresselinien øverst i Firefox og klik på ikonet for Flash (lige til venstre for den grønne hængelås). Så kan man tillade at Flash Player bruges.

Man kan også gå ind i indstillinger og vælge om Flash Player altid skal være aktiveret, om man vil spørges hver gang eller om Flash Player skal være blokeret. Da der kan være sårbarheder i Flash Player er det ikke tilrådeligt at holde den aktiveret altid.

Når Flash Player er aktiveret virker afspilning af musik fra YouSee Musik.

Når der kommer en ny version af Flash Player plejer Firefox at blokere for den for at tvinge brugeren til at opdatere.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)