Spørgsmål

Yousee Musik til Chromecast Audio virker næsten aldrig

Det fungerer næsten aldrig at få castet til Chromecast audio uanset om det er fra iPad eller android teleton.
Ofte stopper afspilning og jeg skal næsten altid lade ipad spille lidt af numret inden jeg caster, når den så skal spille næste nummer vil den ikke fortsætte. Nogle gange går den i gang igen efter 1-5 minutter.
Er ikke med i Cromecast Audio udvillingsprogram. Så kører med stock firmware
Har prøvet med Spotify og har aldrig haft en eneste sang den ikke har ville afspille. Så tænker netværks setup fungerer fint.

15 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej Jacoblangkow

Jeg kan se at du mangler svar her.

Umiddelbart så skulle der ikke være problemer med Chromecast og YouSee Musik. Prøv eventuelt at af- og geninstallere app'en og nulstil Chromecast.

Jeg håber at du har fået det løst?
Har prøvet at geninstallere app og Chromecast bliver tit genstartet. Desværre er afspilning også lokalt på iPad eller Android telefon stadig ustabil. Den kører bare rundt og rundt kan så vælge det andet nummer at afspille for så bagefter at afspille det, som den ikke til en start ville afspille
Omdømme 1
Badge
Hej Jacoblangkow

Er det med alle sange, at du oplever dette, eller er det kun nogle enkelte?

Hvis det er alle sange, så synes jeg vi skal have testet dit login herfra. Jeg vil derfor anbefale dig, at du kontakter os direkte, så vi kan få set på det :)

Du finder vores kontaktoplysninger her

Katrine, YouSee Forum Team
der er RIGTIGT MANGE ting,der ikke fungerer i yousee
Det falder stadig ud når jeg bruger Chromecast. Musikken pauser og kan nogle gange fortsætte efter 20 minutter. Lytter jeg lokalt eller bruger airplay fungerer det fint. Derfor mener jeg at Yousee musik og Chromecast audio ikke fungerer ret godt. 😥😥😥
Jeg oplever nøjagtig samme problemer.

Hilsen PerHej
Omdømme 5
Badge +7
Hej alle

Jeg kan lige byde ind med denne hjælpeartikel ellers skal I som Katrine er inde på, have fat i vores support for yderligere hjælp, såfremt en anden bruger ikke kan byde ind med løsning.
Jeg har ingen problemer med Yousee film via Chromecast, det er Yousee musik via Chromecast Audio der giver problemer

Hilsen Per
Har heller ingen problemer med film på Chromecast. Det virker også fint når jeg bruger dezzer eller Spotify. Så tænker at setup er i orden. Det er bare Yousee musik og Chromecast audio der ikke spiller.
Samme her.. YouSee Musik og Chromecast Audio falder hele tiden ud.. Kan af og til være heldig at den kan køre i en times tid - ofte går det i stå efter et enkelt nummer..

Andre apps kan fint streame musik til Chromecast Audio'en i flere dage af gangen..

Jeg mistænker det er fordi YouSee Musik appen konstant vil kommunikere og "styre" Chromecast'en (hvilket er stik imod konceptet bag "at Caste", hvor du kun giver Chromecasten besked på hvilken URL den skal streame, og så skal den selv sørge for resten.)

Bygger min påstand på, at hvis telefonen forlader det trådløse netværk, så stopper Yousee Musik castningen næsten øjeblikkeligt (ihvertfald ved slutningen af det aktuelle nummer der bliver afspillet).

Og de fleste telefoner nu til dags går gerne i "dvale"(doze) når skærmen er slukket for at spare strøm, hvilket gør at Yousee Musik appen ikke kan sniksnakke med Chromecasten hele tiden..

Så for at løse dette, er I nødt til at sende hele playlisten i afspilnings-URL'en til Chromecasten, således at denne kan køre videre uden konstant kontakt/kontrol fra appen mellem hvert nummer..
Og jeg har de samme problemer med helt ustabil afspilning på chromecast.
Mvh Rasmus
Badge
Hej, jeg ser ikke én eneste nævne Audiocast som skulle være den, og kun dem der bør kunne bruges, ikke chromecast!
Har købt den i dag, men et endegyldigt svar fik jeg ingen steder fra, hverken på chat, support eller butik..!?
Er meget ringe at de intet aner om dette nye tiltag...
Giver ikke mening når de sælger denne nye model udelukkende til at streame musik - til deres YouSee Music app, AUX indgang og derefter vælger man enten jack 3,5mm, phono eller optisk udgang på receiver (vigtigt skal have AUX + optisk)!
YouSee personalet må da vide om det er løsningen men de er tydeligvis ikke blevet opdateret til at servicere dette... endnu..!?
BTW - en Audiocast er næsten magen til en Chromecast, den her fokuseres der på kun audio, Dolby digital komprimeret til 5.1 som det ypperste (se i indstillinger)
"Tør jeg bryde forseglingen" 🔊 🤪
Mvh Allan - the HiFi geek 🔊 😅
Omdømme 5
Badge +7
Hej maltezer69

Du kan både bruge Chromecast Audio enheden og en almindelig Chromecast til at høre musik på :)

Håber det var svar nok :)
Badge
Ja og nej, der følger kun en stump gul 3,5 jack ledning med til Audiocast til at plugge i AUX, de fleste nyere receivere har dog ikke denne mulighed, der skal man enten købe Chromecast i stedet for (HDMI in AUX) eller på denne Audiocast købe en optisk adapter ellers fungerer det ikke...
Omdømme 7
Badge +6
Sådanne små problemer løses nemt. https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/kabler-og-adaptere/HAMA14000/hama-3-5-mm-2-x-rca-lyd-kabel-hvid

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)