Yousee musik til chromecast

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej,

Er det muligt at streame yousee musik til en chromecast fra min iPad? Ligesom jeg kan fra yousee tv og film appen.

Mvh

Flemming

86 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Nej, det er kun Tv & Film-appen der understøtter Chromecast.

Men YouSee Musik er integreret i Sonos trådløse musiksystem.

Hej.

den 29. 9. 2015 blev den nye audio Chromecast præsenteret af Google. det var nok en ide at Yousee Musik kom i gang med at udvikle deres tjeneste så den kunne bruges til den nye Chromecast. Det er trods alt en billigere løsning end, at skulle skifte til Sonos

Vil også gerne vide om der kommer chromecast Audio understøttelse? For mig bliver det en vigtig faktor i fremtiden, når jeg skal vælge musik tjeneste.
Jeg har købt den nye Chromecast Audio og den fungerer bare super godt og nemt (og så er den billig!). Kunne YouSee venligst kommentere på hvornår YouSee Musik vil understøtte at caste lyden fra app'en?

Købte lige en Chromecast Audio i den tro, at Yousee understøtter den. Gud, hvor blev jeg skuffet!

Kom nu ud af starthullerne og lav en tidssvarende app. til både iPhone og Android

Hvorfor mon ikke at yousee ikke kommentere på denne tråd???. Jeg kunne også godt tænke mig, at vide om chromecast audio kommer til yousee play??.

Er der nogle der ved noget?? og det kunne være fedt om yuousee kommenterede også.......

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej alle

YouSee Forum er et kunde-til-kunde-forum og YouSee yder ingen direkte support eller kundeservice herinde. Derfor er det ikke det rigtige sted at spørge, og I skal heller ikke forvente at YouSee kommenterer herinde.

Men siden I nu er så mange der har spurgt, mon ikke at en fra forum teamet kommer forbi med en kommentar snart ;)

En repræsentant for YouSee er vel den eneste der reelt kan svare på om YouSee Musik er på vej med Chromecast Audio support ;-) På alle andre fora er det helt normalt at leverandøren har folk på der kommenterer, herunder i relation til den fremadrettede udvikling og hvad der er på vej.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej alle sammen

Vi har fået undersøgt det med vores udviklere og vi har ikke planer om at understøtte Chromecast audio på nuværende tidspunkt.

/Kevin

Kæmpeskuffelse at læse. Jeg har lige fået den nye Chromecast Audio også - og den virker forrygende - det er et fantastisk alternativ for bl.a. alle dem der ønsker at benytte deres HIFI anlæg fremfor fx. Sonos.

Grunden til jeg valgte blive hos Yousee fremfor fiber der lige er lagt ned her hos os på vejen er de to glimrende apps I har og håbet om perfekt Chromecast understøttelse. Er der nogen logisk grund til det ikke vil blive understøttet? Jeg forestiller mig den bliver sprøjtet ud i øjeblikket, flere i min omgangskreds har allerede anskaffet sig den. Spotify har det allerede sammen med selvfølgelig også Google Music. Overvej det lige igen?

Jeg er fuldstændig enig!!! Jeg er ikke udvikler, men når YouSee nu understøter Chromecast på video siden (som mig bekendt også caster lyd!) kan jeg ikke forestille mig at det er en kæmpe opgave at understøtte Chromecast Audio i YouSee Musik. Chromecast Audio sælger som varmt brød verden over og diskuteres i super positive vendinger på alle de fora jeg følger - foruden jeg selv har gode erfaringer med produktet. Kom nu YouSee, vær lidt proaktiv så vi kunder der betaler i dyre domme for jeres kabeltv og Internet får lyst til at blive fordi I følger med udviklingen på app siden!

Det er simpelthen useriøst

Yousee er én af landets største udbydere af mediaprodukter - det forpligter!

For ca. 1/2 år siden ringede jeg til kundeservice for at opsige mit abonnement, da jeg var utilfreds med at Yousee bare gled længere og længere bagud ift. konkurrenterne. Dette er bare endnu et søm i ligkisten!

Jeg håber ikke, at I er uenige i, at I er til for kunderne, kunderne er IKKE til for Jer....

Jeres kunder efterspørger en forbedring af en service i et stærkt konkurrencepræget marked for musikstreaming. Så lav det dog, for ALT skal kunne streames idag - det er der vel ikke mange, der vil så tvivl om. Der er vel heller ingen tvivl om, at når en gigant som Google kommer med en bror til et allerede VOLDSOMT populært videostreamingprodukt, så slår det igennem. Der er ikke mange, der tør undlade understøttelse af Googles streamingprodukter idag !!!!

Hvis I derimod er i tvivl om Chromecast Audio vil slå igennem, så er Yousee vist helt ude af sync med, hvad der sker og hvad markedet vil forvente af en musik-app, som et minimum.

Chromecast Audio sprøjtes ud i disse dage og når folk kommer hjem og ser, at de ikke som forventet kan bruge den til Yousee Music, bliver de skuffede. Det koster på goodwill, og det kan direkte måles på bundlinien. 

Hvis I derimod er helt fremme i feltet, vil I omvendt kunne score på både goodwill og få nye kunder. Lad være med at begå den samme fejl som med Chromecast til video, hvor understøttelsen kom laaaaang tid efter andre.

Der kan da ikke være nogen tvivl om, at beslutningen om at vente, må være baseret på politik, for det her kræver ikke ret mange kræfter at lave, da I allerede har erfaringen med Chromecast API´et (måden at programmere til Chromecast) til video/film. Jeg vil som tidligere prof. udvikler gætte på, at I vil kunne lave det på 2-3 dages programmering, så det er fuldstændig uforståeligt, at I afviser at lave understøttelsen nu. 

Efter at have været kunde på fuldpakke og hurtigste internet i 18 år, er jeg kørt træt i at jeg hele tiden skal høre om at jeg både kan spare penge, få bedre sammensætning af produkter og ny teknologi - hurtigere. 

Jeg har ikke lyst til at skulle skifte til en anden leverandør, men fordelene er ved at opveje de stigende ulemper og besværet ved at skulle skifte.

Men, prøv nu at gå til de rigtige beslutningstagere (altså ikke programmørerne og projektlederne) og bed dem om at kigge lidt på sagen igen og meld så tilbage igen, for den her afvisning må simpelthen være en fejl.

Hej

Jeg går selvfølgelig udfra at udtalelsen om ikke at understøtte chromecast audio var en enkelt medarbejders egen holdning, og ikke yousee music generelle holdning.  Det kan kun gå for langsomt med at få denne feature understøttet. Vi snakker stort potentiale her. Et reelt alternativt til Sonos. Senere på året udbydes multiroom funkktion. Jeg vil derfor kraftigt anbefale at man seriøst overvejer udtalelesen igen. Kunder må da aldrig være rare at miste, men det står da vist ganske klart at det kommer til at ske, hvis man ikke følger denne succes til dørs og får gang i den opdatering af app og funktion

Jeg fatter ikke Yousee ikke tager denne sags alvorligt. Gad vide om der er nogen på ledelses/beslutningsplan der følger med på de her fora!?

Når jeg læser at "Google Cast-højttalere har indbygget Cast-teknologi, så du ikke behøver at købe ekstra udstyr." vidner det for mig om at når man en gang har implementeret cast (som Yousee har gjort i Film/TV app'en) så er det ikke den store sag at understøtte Chromecast Audio.

Kære Yousee, kunne Produktejeren/chefen venligst vende tilbage mht hvornår jeres udmærkede Musik app kommer til at understøtte Chromecast Audio?

(ja, jeg ved godt man kan spejle lyd via Google egen Chromecast app, men det fungerer slet ikke lige så godt som in-app understøttelse)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej Alle

Min kollega Kevins svar er givet på baggrund af den melding vi har fået fra rette afdeling, så det er desværre ikke noget der lige er på trapperne på nuværende tidspunkt.

Fint nok, men kunne "rette afdeling" ikke være så venlig at svare direkte på det vi er flere der har spurgt ind til: det forekommer at være en meget lille opgave som rigtig mange er meget interesserede i. Hvorfor er det ikke topprioriteret? At kunne lave en Sonos agtig løsning for 320 kr med jeres app bør da have også intern interesse!?

Lige præcis...

Kan vi ikke nok få en argument for, hvorfor man har valgt at Chromecast Audio ikke skal understøttes.

Jeg har selv programmeret i mange år, og når man først har fået styr på hvordan det gøres én gang, så er det som klø sig selv i nakken, at gøre det igen. Det her er baseret på et bevidst fravalg og jeg vil gerne have at vide hvorfor, fra én som har ansvar for produktet.

Yousee Play duer ikke til HiFi anlæg i den bedre klasse!!!

Hvordan har Yousee tænkt sig, at jeg skal streame musik til mit HiFi anlæg. Jeg har et hifi anlæg i ret høj klasse med forforstærker, guldkabler og effektforstærker til hver højttaler, og jeg har ikke indbygget streaming mulighed, men er derimod afhængig af et produkt som Chromecast Audio. Som det er nu, er jeg nødt til at tænde for TV'et, streame til min AppleTV, så lyden til sidst kan komme over i forstærkeren. Absolut ikke noget der giver en særlig høj lydkvalitet. 

Bare et enkelt eksempel på, hvorfor der er behov for Chromecast Audio.

Vis nu at Yousee Play er et seriøst produkt til seriøse musikelskere, og ikke et andenrangsprodukt.

Nu læste jeg Kevins svar igen: det er tilsyneladende udviklerne der ikke har planer for Chromecast Audio understøttelse i øjeblikket. Jeg er ikke programmør med jeg er leder i en software virksomhed og repræsenterer kundesiden. Meget ofte får udviklerne nedprioriteret en feature som vores kunder er dybt afhængige af fordi der ikke er 100% styr på Product Management (vi arbejder på det). Yousee, hvis jeres svar er fra det tekniske udviklingsteam som Kevins svar antyder så beder jeg om at I tager stilling til denne feature på et "højere" plan om I så kalder det Product Management eller noget helt andet.

Igen: vi kunder betaler en premium pris til Yousee for dyrt kabeltv og internet, jeres TV/Film og Musik services der følger med er ikke fuld på højde med konkurrencen, men efterhånden ok. Det vi i denne tråd beder jer om er at tage jeres apps seriøst for det gør jeres kunder. En streaming service anno snart 2016 er intet værd uden lette at anvende, stabile OG tidssvarende apps, tror jeg vi alle kan være enige om.

Chromecast er en åben protokol som alle kan implementere og som giver os kunder mulighed for at lave best-in-class billede og lyd strreaming løsninger til en virkelig overkommenlig pris. Jeg fattere simpelhen ikke hvorfor dette ikke er TOP prioriteret hos Yousee i sammenligning med properitære protokoller fra fx Apple og Sonos.

Yousee praler da ellers med at være det største underholdnings univers. Så er det da ikke særligt velovervejet svar at give, at udviklerne ikke har en APP klar, som understøtter Cromecast

Ja, måske er det bare en tanke jeg har, men har Yousee noget kørende med Sonos og Apple som skal afsluttes først?
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg håber at YouSee snart ombestemmer sig.

Hej

Jeg har fundet en løsning, hvorpå  man kan få Cromecast-Audio til at afspille Yousee-Musik.

Gå ind på Cromecast, og gå ind i øverste venstre hjørne og tilslut Cromecast til Audio, så vil symbolet vise sig, i hvert fald på en Samsung S6, og man kan afspille musik.

Hej TRJ
Du er genial. Det virker fint. Det kan dog kun lade sig gøre med Android. Jeg tror ikke Iphone har den mulighed.
Har tit brugt det for at caste min skærm til TV, og har ikke tænkt på det selvfølgelig også kan lade sig gøre med audio
Hej.
Jeg har nu prøvet at caste lyden fra You musik til mit stereoanlæg. Det virker, men det er ikke optimalt. Musikken skal genstartes med jævne mellemrum, og man kan ikke bruge sin telefon som man vil imens.
Konklusionen må være, at det kan bruges, men Yousee skal ikke læne sig tilbage og tro at alt er vel. Se at kom igang med det APK så vi får en ordentlig forbindelse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)