Yousee Musik som Windows APP | YouSee Community

Yousee Musik som Windows APP

Omdømme 2
Badge
Hejsa Brugere.

Jeg ved ikke om der er andre der har efterspurgt det, men jeg synes at have savnet en Yousee Musik app til windows.
Jeg har prøvet en Android emulerings app, hvilket ikke helt fungere så godt igen

Jeg fandt så ud af at man kan lave en genvej til yousee music og få google chrome til at starte siden som en "app"

Det er stadig en browser side, men nu har jeg yousee musik fastgjort til processlinien og kan fint skifte til den mellem de andre apps og browser

Tænker der måske er nogle er jer andre der kan få gavn af det?

Man skal lave en genvej til skrivebordet og redigere destination og "start i"

"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --profile-directory=Default --app=https://musik.yousee.dk/

og "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application"

Håber i kan bruge det 🙂

2 Kommentarer

Eftersom der kun er tale om en simpel wrapper om YouSee's egen webside, kan jeg ikke se hvad YouSee skulle have imod det. I sidste ende resulterer det blot i flere kunder :)

Har også lavet en app, inkl. understøttelse for media-knapper. Se post her: https://forum.yousee.dk/yousee-underholdning-11/yousee-musik-app-til-pc-104025
Badge
Hej,

Jeg har lavet det som en slags native Windows App ved at pakke hjemmesiden ind i en såkaldt Universal Windows Platform app med lidt tricks så som fuldskærmsvisning.

Det virker vel i princippet på samme måde som det, du har gjort, bort set fra, at man får YouSee Musik (eller i dette tilfælde Tv og Film) som et selvstændigt ikon uafhængigt af Chrome på proceslinjen.

Hvis man er udvikler og har Visual Studio, så tager det efter lidt øvelse 10 minutter at lave sådan en app, men fuldskærmsvisningen er lidt mere besværlig at lave.

Det ser ud som ovenstående i fuldskærmsvisning - ingen proceslinje eller lignende er synligt.

Har også lavet et til YouSee Musik - princippet er det samme.

Det er til privat brug, for jeg er ikke sikker på, at YouSee mener, at man skal distribuere en sådan app, så derfor er den selvfølgelig ikke at finde i Windows Store.

Men det kunne YouSee nemt gøre.

Mvh.
Stefan

Besvar