Spørgsmål

YouSee Musik på Chromecast audio

Jeg oplever store stabilitetsproblemer, når jeg hører musik fra enten min telefon eller tablet via jeres musik-app og caster det til mine Chromecast Audio-enheder.
Problemerne opstår enten ved start af appen eller efter 1-5 sange, hvor den bare begynder at skippe ned gennem playlisten som om den ikke kan afspille numrene. Den prøver at afspille nummeret i 15-20 sekunder og hopper så videre til det næste, som den heller ikke kan afspille.
Ofte skriver den også at der mangler internetforbindelse, lige når man åbner appen efter et stykke tid, på trods af at telefonen har 5 bjælker i wifi.
Dette sker faktisk næsten hver gang jeg hører musik via chromecast audio, ikke hvis jeg bare bruger telefonens højttaler.
Jeg kan afhælpe problemet med internetforbindelsen, hvis appen bliver ved med at sige at den er væk, ved at slukke for wifi og tænde det igen, eller ved at tvangslukke Play Musik-appen og starte den igen, men det kan vel ikke være rigtigt at jeg skal gøre det så ofte?

Googles egen Play Music-app kører bare derudad i flere timer uden problemer. Så min konklusion er at problemet må være jeres app.

Jeg har en OneplusOne Android 7.1.1 og en Nexus 7 (2013) på Android 6.0.1, som begge ellers kører stabilt, og ikke er rootede.

Edit: I overskriften skulle der selvfølgelig have stået "Yousee Play Musik" i stedet for "TDC..."

20 Kommentarer

Jeg oplever nøjagtig samme problemer.

Hilsen Per
Omdømme 5
Badge +7
Hej Slendrick

Jeg kunne se at du manglede svar her.

Du skriver godt nok at det virker fint med en anden tjeneste, men jeg vil stadig anbefale at kigge nærmere på optimering af WiFi.

Hvis intet hjælper, så kan vi prøve at fejlsøge og fejlmelde det via supporten.
Jeg har prøvet alt!
Talt med support, de kan ikke se at der er noget galt.
Ændret kanal på Wifi.
Afinstalleret app og installeret dem igen.
Opdateret alt der kan opdateres.

Resultatet er det samme, det er jeres musik app der fejler hvis man vil bruge chromecast!

Hilsen Per
Omdømme 5
Badge +7
Hej PerHej

Jeg vil orientere vores afdeling der sidder med Chromecast integration i app'en og melde din oplevelse videre. Jeg har ikke hørt at det ikke skulle virke ordentligt.
Jeg har højt wifi-signal ved alle chromecasts og telefonen. Routeren er meget stabil. Det eneste der ikke dur er Yousee Play-appens samspil med chromecast.

Det er ikke kun Googles egen Play-app, der kører perfekt, det er også tune-in, DR-radio og sikkert mange andre, som jeg ikke bruger.
Er der noget nyt fra Yousee angående problemer med Chromecast audio?
Det virker ikke til at de prioriterer deres musik app.
Jeg er bange for du har ret, jeg er tæt på at opgive Yousee.
Omdømme 5
Badge +7
Hej alle

Hvis der opleves udfordringer med Chromecast Audio, så vil jeg anbefale at vi får det fejlmeldt via vores support. Så kan vi evaluere på de specifikke tilfælde der opleves og tages aktion herpå.

Vi prioriterer vores musik app og det er vigtigt for os at integrationerne kører stabilt. Jeg har derfor også givet jeres input videre.

Kontakt gerne support så vi kan få lavet fejlmeldinger på det.
Der er kommet en opdatering af Yousee Musik, den skal lige testes.
Jeg har testet og problemet er der stadigvæk :-(

"Problemerne opstår enten ved start af appen eller efter 1-5 sange, hvor den bare begynder at skippe ned gennem playlisten som om den ikke kan afspille numrene. Den prøver at afspille nummeret i 15-20 sekunder og hopper så videre til det næste, som den heller ikke kan afspille"
Omdømme 5
Badge +7
Hej igen

Jeg kan fortælle at vi arbejder på en ny og bedre Chromecast-Audio-integration til vores kunder og vi sigter efter at den bliver klar til efteråret. Så der er bedring på vej. Det skulle dog kunne lade sig gøre med den nuværende, men kontakt gerne support hvis det bliver ved at drille, så vi kan sætte en fejlsøgning igang med jer enkeltvis :)
Support foreslår bare det som er prøvet, angående "ny og bedre" blev det også lovet for ca. et år siden.
Hej alle

Hvordan ser det ud med problemerne nu? Er de blevet løst?
Omdømme 5
Badge +7
Hej Alle

Vi har netop sendt en opdatering ud til app'en med forbedret Chromecast-afspiller! :)

God fornøjelse.
Jeg har netop fået mig en Chromecast Audio, den virker fint på min Nexus 5, men på Asus Zenpad S 8.0 virker den ikke med jeres musik app. Begge kører med standard Android 6.0.1 og andre apps virker fint.
Omdømme 4
Badge +6
ForumBruger913 skrev:

Jeg har netop fået mig en Chromecast Audio, den virker fint på min Nexus 5, men på Asus Zenpad S 8.0 virker den ikke med jeres musik app. Begge kører med standard Android 6.0.1 og andre apps virker fint.

Har du mulighed for at fortælle, hvad der sker, når du forsøger at bruge det på din Asus enhed?

Stefan, YouSee Forum Team
Når jeg har valgt enheden musikken skal castes chrasher app'en i andre tilfælde lukkes app'en. Det kan lade sig gøre at afspille musik ved at caste alt lyd fra enheden via Googles egen Home app, men det er ikke nogen tilfredsstillende løsning, da det er alt lyd man castet.
Omdømme 4
Badge +6
ForumBruger913 skrev:

Når jeg har valgt enheden musikken skal castes chrasher app'en i andre tilfælde lukkes app'en. Det kan lade sig gøre at afspille musik ved at caste alt lyd fra enheden via Googles egen Home app, men det er ikke nogen tilfredsstillende løsning, da det er alt lyd man castet.

Tak for uddybningen. Jeg tager det med videre. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Har netop installeret en chromecast ultra og yousee musik app’en virker utåleligt dårligt. UI giver ofte ingen respons, lyden stopper konstant, bedste forsøg gav afspilning af 5 numre før den stoppede. Laver underlige hop i playlisten, fejler når man vil skippe mellem numre, springer numre over. Alle andre streaming apps kører perfekt, så giv nu ikke wifi indstillinger skylden, det er bare så dårlig en undskyldning. Den smule båndbredde som musik streaming bruger er jo nærmest ingenting. Se hellere at hæve kvaliteten i jeres SW udvikling - eller spørg om hjælp hos DR de kan godt finde ud af det.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)