YouSee Film & TV ramt af fejl.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Der må være sket noget galt hos YouSee med YouSee Film & TV til Windows-computer. Man kan pludselig ikke se webTV gennem YouSee TV & Film i Internet Explorer i Windows 10 og 8.1, og i Windows 7 skal man installere ViewRight for at se YouSee TV & Film. I Windows 10 virker det med Edge-browseren uden at installere ViewRight. Vil man bruge Firefox-browseren skal man installere ViewRight uanset Windowsversion.

Man kan også opleve at skærmbilledet til TV fryser i omkring et minut. Så må man blot sidde og vente til det går over af sig selv.

En anden fejl er at man ikke kan logge ud efter at have åbnet TV-siderne. Man må så genstarte login-proceduren (prøv med tryk på F5) og logge ind igen, og umiddelbart derefter logge ud. Man må ikke lukke browseren eller computeren uden at logge ud, da det så viser sig at man stadig er logget ind selv efter genstart af computeren.

11 Kommentarer

Jeg skulle lige afprøve webtv igen i går - og her virkede det faktisk i internet explorer 11. Det gør det fortsat i dag. Hvis jeg husker versionnumrene rigtigt, så har de nedgraderet afspilleren, så den igen virker i explorer.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Årsagen kan muligvis også ligge i opdateringer fra Microsoft Update. Nedenstående liste viser hvordan Internet Explorer lige nu opfører sig på maskiner, der har nyeste opdateringer fra Microsoft. Men da der både kan komme opdateringer fra Microsoft og opdateringer af YouSee Film & TV kan forholdene hurtigt ændre sig, og andre programmer i maskinerne kan måske også spille en rolle. Bemærk at selv om alle eksemplerne på listen bruger Internet Explorer 11 er det tre forskellige udgaver. Den afprøvede Windows 10 er på en 64 bit maskine, den afprøvede Windows 8.1 og 7 er på 32 bit maskiner. Sletning af midlertidige internetfiler havde ingen effekt på problemet.

Windows 10
IE-version er 11.187.14393.0.
Afspiller ikke YouSee Film & TV ved normale indstillinger.
Kører man IE11 emuleret som IE10 med F12-udviklerværktøjerne virker det, men kræver så ViewRight. Der er problemer med at afslutte afspilningen igen. Efter logud må man genstarte browseren for at den virker normalt igen.
Brug af Microsoft Edge fungerer fejlfrit.

Windows 8.1
IE-version er 11.0.9600.18450.
Afspiller ikke YouSee Film & TV.
Det hjælper ikke at køre IE11 emuleret som en tidligere version af IE. Brug af udviklerværktøjet afslører en mængde fejl.
Brug af ModernUI-versionen af IE virker heller ikke.

Windows 7
IE-version er 11.0.9600.18449.
Afspiller YouSee Film & TV fejlfrit, men kræver ViewRight.
Jeg benytter samme IE-version (Win10), uden viewright. Optræder der nogen fejl i developer-konsollen?

Da det ikke virkede hos mig, opstod der en fejl i cldasheverywhere.min.js. Jeg er ret sikker på, det var version 4.3.0. Nu er den i version 4.2.1.
Omdømme 3

Badge
YouSee Film & TV er nu afprøvet nogle gange mere på flere maskiner med Windows 10. Herunder både på maskiner, hvor der var logget på Windows med en Microsoft-konto og maskiner, hvor der var logget på Windows med en lokal konto. Det er tillige prøvet på både en brugerkonto med administatorrettighed og en almindelig standardbrugerkonto. Endelig er det prøvet at gå helt uden om YouSees router og kabelnet ved at bruge et hotspot på en mobiltelefon (med et oprindeligt TDC-abonnement).

Problemet er ens i alle tilfælde. Internet Explorer 11 under Windows 10 på computer kan IKKE afspille YouSee Film & TV på nogen af de afprøvede maskiner.

Hvis man kører IE11 i emuleringstilstand som IE10 og installerer Verimatrix ViewRight fungerer det dog nogenlunde, men det kan absolut ikke tilrådes, da man ender med at skulle genstarte browseren eller muligvis hele computeren for at alt bliver normalt igen.

Bruger man Firefox-browseren og installerer Verimatrix ViewRight fungerer det hele uden problemer. I Firefox skal man huske at aktivere ViewRight-plugin'et, ellers bliver YouSee Film & TV ved med at bede om installation selv om ViewRight er installeret.

Windows 8.1-brugere (indtil YouSee retter problemet):
De kan bliver nødt til at downloade og installere en anden browser end Internet Explorer, som ikke kan bruges til YouSee Film & TV. Det kan f.eks. være Firefox. Det kan også være nødvendigt at installere Verimatrix ViewRight.

Windows 7-brugere (indtil YouSee retter problemet):
Har man allerede Verimatrix ViewRight installeret skulle der ikke være problemer. Ellers må det installeres. Vær opmærksom på at har man en version af ViewRight, der er installeret til brug med TDC Play, så skal den muligvis opdateres.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej Erik,

Tak for den grundige feedback og de detaljerede eksempler - det er enormt godt, at det bliver så specifikt og konkret, så vi hurtigere kan teste selv.

Jeg kan fortælle, at vi lige nu kigger på disse problemer omkring Internet Explorer og Viewright. Som du selv er inde på, så virker Tv & Film i Edge-browseren samt Chrome, hvilket vi anbefaler at man benytter, indtil problemerne er blevet løst.

Beklager de gener fejlen medfører, og endnu engang tak for din feedback :)
Hvis du laver "vis kilde" på cldasheverywhere.min.js, hvilken version har du så?
Omdømme 3

Badge
Logan skrev:

Hvis du laver "vis kilde" på cldasheverywhere.min.js, hvilken version har du så?

Første linie indeholder dette:
/*! cldasheverywhere 4.2.1, 21-06-2016 Copyright (c) 2016 castLabs GmbH, All Rights reserved */
jeg venter og ser hvad der sker jeg kan brug Crome indtil videre hilsen Henning
Omdømme 3

Badge
Har lige opdaget at YouSee Film og TV nu igen virker i Internet Explorer i Windows 10 - uden at anvende ViewRight. Det vides ikke om YouSee har ændret noget, eller om det kan være en opdatering fra Microsoft, der muligvis har løst problemet. Det vides heller ikke om det nu virker for alle brugere.

Første gang man vil afspille TV, en film eller en serie efter at have startet eller genstartet computeren, vises sort skærm i op til et minut. Man skal åbenbart blot være tålmodig og vente, så kommer billedet af sig selv.
Har selv haft samme problem. Det virkede igen fredag, men mener ikke at der har været IE11 opdateringer siden jeg fik problemet. Det ville være rart med noget feedback fra Yousee når man som jeg og andre har konstateret problemet og hvad der er sket for at løse det. Det kunne måske lette belastningen af Yousee support!
MEN Det virker fortsat IKKE med Safari

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P