Svar

Yousee Film&Tv APP til Android - urimelige krav = total magt over tlf ?!!

• Deltager
  • 4 kommentarer
Under download af app ses: "Yousee Tv og Film skal have adgang til BRUG AF TELEFON OG LAGRINGSPLADS. Vær opmærksom på at vi kun anvender telefonens ID-NUMMER, SAMT LAGRINGSPLADS TIL OFFLINE INDHOLD- klik OK".
Ovenstående virker 'ufarligt' og rimeligt, så jeg klikker OK.
Herefter bliver det utrygt :
Ny popup: "Vil du give Tv &Film tilladelse til at FORETAGE OG ADMINISTRERE TELEFONOPKALD ? Klik Afvis eller Tillad.
Ny popup: "Vil du give Tv &Film tilladelse til at få ADGANG TIL BILLEDER, MEDIER OG FILER PÅ DIN ENHED ? Vælg Afvis eller tillad.
Kun "Tillad" accepteres - ellers kan app'en ikke bruges. Det er klart at app'en kræver noget lagringsplads - men jeg kan ikke se hvad yousee f.eks skal bruge mine foto og filer til, eller foretage og admin. tlf opkald - det er privat! og derfor beskyttet af fingeraftryk /pinkode.
Min mand hentede samme app til IPhone , men blev ikke afkrævet diverse 'invasive' betingelser. Kan nogen forklare ?
Mvh Smartphone nybruger og data misbrugsangst :=)
icon

Bedste svar af Radiomanden 16 april 2018, 10:32

Det er ganske ganske simpelt, det er en funktion der stopper TV/Film når telefonen ringer, det samme med Musik. Det er der da ikke noget mystisk i.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det er ganske ganske simpelt, det er en funktion der stopper TV/Film når telefonen ringer, det samme med Musik. Det er der da ikke noget mystisk i.
Jeg kan stadig væk ikke se at det kræver adgang til mine foto og filer - ligesom at appen skal have lov at ringe ??? Den skal jo netop være passiv (i flg din forklaring ) og 'underkaste' sig at der ringes - og stoppe med at køre.
Jeg er ikke blevet meget klogere af kommentaren, men føler mig en anelse mobbet...
Omdømme 7
Badge +6
Funktionen er som skrevet, pauser afspilning når telefonen ringer, og skifter til opkald funktionen. Mere er det ikke i det.
Omdømme 5
Badge +5
Hej ASJ36

Det er rigtigt som Radiomanden har skrevet, at disse tilladelser er nødvendige for at app'en kan fungere optimalt.

Derfor har jeg markeret hans svar bedste svar :)
Omdømme 7
Badge +3
Hvis din smartphone har de samme indstillinger som min (HTC med Android) kan man faktisk se en specifikation af tilladelserne og hvad de skal bruges til.

Vælg appen "Indstillinger", derefter "Programmer", derefter "Tv & Film", derefter "Tilladelser". Vælg så "Alle tilladelser", det gøres med de tre lodrette prikker øverst til højre.

Så vises en ganske lang liste over de tilladelser, som appen "Tv & Film" har. Ved at vælge hver enkelt af dem fås en beskrivelse af hvad tilladelsen skal bruges til. Nogle af dem er helt åbenlyse, andre giver god mening, f.eks. er det ikke godt hvis Tv-lyden fortsætter oveni en telefonsamtale, eller at skærmen slukkes automatisk midt i en film eller Tv-udsendelse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)