Svar

Webtv på edge

Billedet stivner - kun lyd går igennem.

Formentligt opstået efter en windows opdatering til windows 10
icon

Bedste svar af Radiomanden 5 oktober 2018, 18:14

Web TV er optimeret til Chrome.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Web TV er optimeret til Chrome.
Omdømme 1
Badge +1
Hej

Efter den seneste opdatering til Windows 10, virker afspilning desværre ikke i Microsoft Edge. Vi er opmærksomme på problemet og vores udviklere arbejder på en løsning, men der er desværre ingen tidshorisont på dette i skrivende stund.

Som Radiomanden skriver, er vores web-afspiller optimeret til at køre i Google Chrome, der nemmere arbejder sammen med vores plug-in, end Microsofts egne browsere gør. Jeg vil derfor også til hver en tid anbefale dig at benytte Chrome fremfor Edge eller Explorer. Hvis du ikke allerede har Google Chrome installeret, kan du finde den hér.

Jeg har markeret Radiomandens svar som det bedste svar, da han har helt ret i sin konklusion.

Anna,
YouSee Forum Team
Omdømme 7
Badge +3
Hej @Anna

Hvilken opdatering er det, som ovenfor betegnes som "den eneste opdatering til Windows 10" (der skal vel stå seneste), er det version 1803 eller 1809? Den nyeste er 1809 fra starten af oktober 2018, men den har Microsoft lige trukket tilbage og fjernet fra Windows Update, da den indeholder alvorlige fejl, som bl.a. betyder at brugerne kan miste alle deres dokumenter m.m., og mange funktioner får fejl eller er helt forsvundet.

Så YouSees udviklere skal nok ikke basere version 1809 på en løsning før Microsoft har udsendt en ny og rettet version.

Jeg har version 1803 (heldigvis) og kan godt afspille webTV på tv.yousee.dk i Edge-browseren. Men afspilning starter lidt underligt, der startes med sort skærm i ca. 30 sekunder hvor diskudnyttelsen i henhold til joblisten er på 100 %. Hvad der foregår vides ikke, måske kan det have at gøre med at der testes for hvor stor billedkvalitet den benyttede PC og den benyttede internetforbindelse kan håndtere. Dette problem har dog været der næsten hele tiden under Windows 10.

Se mere her (det er på engelsk):
https://support.microsoft.com/en-us/help/4464619/windows-10-update-history

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)