Svar

Web tv, når man ikke kan installere Verimatrix plugin

Jeg er netop skiftet til YouSee for at se, om det bedre opfylder mine behov end Boxer. Men jeg kan umiddelbart ikke bruge web tv på min arbejdsplads, da jeg ikke har administrator-rettigheder til computeren og derfor ikke kan installere det nødvendige Verimatrix ViewRight plugin.

Er der nogen, der har erfaring med, om det kan løses? Jeg ved, at f.eks. Firefox findes i en udgave, der kan køre fra en USB-enhed, men jeg ved ikke, om det også virker med tilhørende plugins.

Eller ved nogen, om plugin'et kan installeres på anden vis? F.eks. ved manuelt at kopiere de nødvendige filer m.v. Eller er mit problem uløseligt, så længe YouSee web tv kræver det plugin fra Verimatrix?

icon

Bedste svar af michaelbn 29 oktober 2015, 10:40

Det ser ud til, YouSee har droppet plugin'et, efter de har opdateret deres web tv. Nu virker det i hvert fald fint i Chrome, så det er virkelig skønt :manhappy:

Så mangler der bare support for Android-telefoner med root-adgang :manwink:

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Erroneus har modtaget fra andre medlemmer.

Verimatrix ligger sig desværre ikke kun i Firefox profilen, men har også filer i:

C:Program FilesVerimatrix / C:Program Files (x86)Verimatrix

C:ProgramDataVerimatrix

Så uden administrator rettigheder bliver det nok svært.

Yousee skal dog væk fra Verimatrix, da det ikke virker med Chrome og vil holde op med at virke med Firefox i 2016, pga. de dropper plugin support, men hvornår det sker, er svært at sige, da Yousee ikke ligefrem arbejder hurtigt og skiftet til en ordenlig HTML5 afspiller har der været snak om lang tid, men der sker ikke rigtigt noget.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej.

Prøv at tale med den IT-ansvarlige på arbejdspladsen. Det er kun ved installation af Verimatrix ViewRight Web, at der kræves administratoradgang. Det kommer dog også an på arbejdspladsens regler for IT-anvendelse om det kan eller må installeres. En almindelig standardbruger kan godt anvende det når det er installeret.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Erroneus skrev:...Yousee skal dog væk fra Verimatrix, da det ikke virker med Chrome og vil holde op med at virke med Firefox i 2016, pga. de dropper plugin support ...

Det er vist først i slutningen af 2016, at Firefox ophører med at understøtte plugins, dog undtaget Flash.

http://www.howtogeek.com/geeknote/firefox-is-killing-support-for-browser-plugins-and-thats-a-very-good-thing/.

Men klart at YouSee må væk fra Verimatrix.

MS-ERIK skrev:
Prøv at tale med den IT-ansvarlige på arbejdspladsen. Det er kun ved installation af Verimatrix ViewRight Web, at der kræves administratoradgang. Det kommer dog også an på arbejdspladsens regler for IT-anvendelse om det kan eller må installeres.

Det er ikke en mulighed. Dels sidder jeg nok ved 10-12 computere eller flere i løbet af en måned, så det er flere steder, det skal installeres. Og dels siger man konsekvent nej til den slags - det gjalt også Silverlight, da TV2 Play var afhængig af det plugin, eller dengang vi benyttede en dybt forældet Internet Explorer uden f.eks. Flash. Men af en eller anden grund kan vi godt installere Chrome - det kræver åbenbart ikke administrator-rettigheder!?

Vi brugere kan jo sagtens sidde og sige, YouSee må væk fra det plugin, men det er jo ikke noget, vi afgør. Så længe det virker med blot én browser - Internet Explorer - kan man jo henvise til den løsning, og bliver kunderne hos YouSee, ja hvorfor så kaste en masse timer og ressourcer ind i at udvikle en anden løsning!? Er der reelt nogen, der ved, om der er noget undervejs, eller er det bare ønsker og drømme?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Erroneus har modtaget fra andre medlemmer.

Der er noget på vej, det har de selv sagt flere gange og de skriver f.eks. på deres support side:

"Bemærk, at browserne Microsoft Edge og Google Chrome ikke understøtter vores plugin på hverken PC eller Mac. Bruger du Edge eller Chrome (version 43 eller nyere), kan du altså ikke afspille tv, film og serier i din browser. Vi arbejder på at få løst problemet, men indtil da kan du benytte Internet Explorer, Safari eller Firefox."

Yousee kan ikke ignorer dettet, fordi med Firefox på vej ud, så er der kun Safari på Mac og det vil ikke komme som en overrakelse hvis de også dropper plugin support, nu hvor både Chrome og Firefox har dræbt det.

Det ser ud til, YouSee har droppet plugin'et, efter de har opdateret deres web tv. Nu virker det i hvert fald fint i Chrome, så det er virkelig skønt :manhappy:

michaelbn skrev:

Det ser ud til at virke med root + xposed + rootcloak. Men det skulle være på vej, uden den slags krumspring.

Malte skrev:
Det ser ud til at virke med root + xposed + rootcloak. Men det skulle være på vej, uden den slags krumspring.

Har du erfaring med at få det til at virke? Jeg har prøvet mange forskellige apps, også Rootcloak. Jeg har også forsøgt de ting, der nævnes i tråden med OnePlus One ( http://forum.yousee.dk/t5/YouSee-Underholdning/Oneplus-One/td-p/265/page/5 ) med at slette mappen data/data/yiuo.mobile.tv osv., men jeg kan slet ikke få det til at virke.

Uanset hvad får jeg altid beskeden, at afspilning ikke understøttes på enheden. Og nogle få gange er app'en begyndt at indlæse og når til 5-8%, hvorefter app'en lukker ned.

Præcis hvad skal der gøres for at få web-tv til at virke. Jeg kan ikke rigtig finde løsningen i tråden!?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Løsningen er markeret med et grønt flueben i tråden, den kommer frem når der trykkes på den grønne bjælke "Løsning". Så den er nem at finde.

Har selv OnePlus One - rooted v.5.1.1; Yousee Tv&Film kører ok og det har virket i flere måneder nu!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)