Svar

Viaply i bland selv

Hejsa, vi overvejer at få bland selv for at få nogle flere kanaler.
Vi har grundpakke, Viaplay og Netflix i dag.
Jeg kan se at vi kan få Viaplay i bland selv men hvordan fungerer det lige?
I dag ser vi Viaplay direkte i App på vores Smart TV og er ikke interesseret i at skulle tilgå det på anden måde.
icon

Bedste svar af Forummanden 30 september 2018, 22:11

Man vælger det, der hedder "Viasat Film inkl. Viaplay". Dvs. man får to ting med i pakken. Deraf forvirringen.

"Viasat Film" består af en række almindelige flow-kanaler, og kan ses i Yousees eget univers. Viaplay-delen tilgår man fra viaplay.dk.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/brug-tv/viaplay-aktivering

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
You See har ikke Viaplay App, der skal bruges App på andre enheder. Viasat film som er med i pakken, kan kun ses på You See platformene.
Mange tak for svar, så er det ikke aktuelt for os.
Badge
Det må vel netop være aktuelt (eller også har jeg misforstået noget)? I modsætning til fx HBO, hvor YouSee får kopieret indhold, så det kan fremsøges på YouSee.Tv og ses via boksen, så skal man med ViaPlay have en app på sit tv, sin telefon eller andet. Kontoen i ViaPlay bliver så knyttet til YouSee, men kan bruges helt standalone med ViaPlay. Dvs. man kan bruge det på Apple Tv, smart TV, telefon, iPad osv. helt uden YouSee-boksen eller anden afhængighed.
Omdømme 7
Badge +6
Ja, til Viaplay via You See, er det en Viaplay App der skal bruges, You See har ikke en App.
Okay, jeg må lige have det skåret ud i pap.
Kan jeg fortsat bare vælge Viaplay app'en på mit Smart TV når jeg vil se Viaplay 'via bland selv' ?
Jeg gider ikke hvis jeg skal mellemlande i en Yousee App eller andre omveje.
Omdømme 7
Badge +6
Som skrevet, You See har IKKE en App dertil. Den er af en eller anden grund desværre ikke på TV boksen, det er den eneste af de tjenester der tilbydes hvor der skal findes andre muligheder. Kun Viasat film som er med, kan ses på boksen.
Vi bliver ved med at snakke forbi hinanden.
Vi har ikke nogen 'bokse' eller andre ting koblet til vore 3 fladskærme.
Alle er smart TV - hvilket betyder at det hele afvikles direkte i en app PÅ fjernsynet.
Så hvis det kræver boks eller anden tilgang til at kunne se Viaplay er det ikke interessant.
Der var i øvrigt oprindeligt også en Yousee App på vore fjernsyn men den er af uvisse grunde trukket tilbage - Flot Yousee!
Omdømme 7
Badge +6
Den You See App der er på TVet er lukket, den blev brugt af You Bio, som ikke er der længere, nu er det Blockbuster, og den tjeneste ligger også på TV boksen.
Endnu en gang Viaplay kan IKKE ses på You See platforme, kun Viasat film.
Radiomanden skrev:

...Endnu en gang Viaplay kan IKKE ses på You See platforme, kun Viasat film.

Jeeze….

Nu prøver jeg for allersidste gang.

I dag tænder jeg mit fjernsyn, vælger Smarthub og klikker på Viaplay - Bang, jeg er inde.
Vil det stadig være metoden hvis jeg lader Yousee 'eje' mit forhold til Viaplay via bland selv?
Omdømme 7
Badge +6
Som også skrevet tidligere, det er en Viaplay App der skal bruges.
Omdømme 7
Badge +7
Væbn dig med lidt tålmodighed. YouSee har kigget i kalenderen og set TV bokse er forældet. Derfor bliver YouSee apps stille og roligt uden binding til de tåbelige bokse. Den sidste boks Humax 4000 er blot en "hardware app", og den kunne lige så godt være en app på dit Smart TV.
https://www.recordere.dk/2018/02/yousee-erstatte-tv-boksene-apps/
Man vælger det, der hedder "Viasat Film inkl. Viaplay". Dvs. man får to ting med i pakken. Deraf forvirringen.

"Viasat Film" består af en række almindelige flow-kanaler, og kan ses i Yousees eget univers. Viaplay-delen tilgår man fra viaplay.dk.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/brug-tv/viaplay-aktivering
Tak Forummand, det bekymrer mig dog at der i linket står at man kan logge ind via iOS, Android og PS4.
Det lyder ikke rigtigt som om det vil virke i en Smart TV App.

Tak også Slangefar, interessant læsning
Omdømme 7
Badge +6
SteenTP skrev:

man kan logge ind via iOS, Android og PS4.

Samt på andre enheder der har en Viaplay App.
SteenTP: på mit LG smart tv , er der en "indbygget" viaplay app, i deres smart tv system. Via den kan jeg se alt viaplays indhold, som jeg har fået adgang igennem yousee bland-selv

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)