Spørgsmål

Vedr. Komprimering af film på streaming

Omdømme 3

Hej Yousee. 

Hvorfor "smadre" I billedkvaliteten på mange film i jeres ellers udmærkede streaming tjenester? 

Specielt Viaplay film, her er bitraten helt nede på 2,69 mbit/s, selv på sprit nye film, det er under SD kvalitet  og det kan tydeligt ses.

Går man ind på Viaplay's egen app, så er kvaliteten VÆSENTLIG bedre. 

Der er også flere andre film, I jeres streaming univers, I ødelægger billedkvaliteten på, med ekstrem lav bitrate. 

Hvis I vil have folk over på bl.a. streaming, så synes jeg I allround skal levere en bedre kvalitet på disse tjenester. 

Som det er nu, så er Yousee absolut ikke det sted jeg foretrækker at streame fra pga. den dårlige billedkvalitet. 

Mvh. Michael Hansen. 

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Da You See kun formidler tjenesterne, så har de ikke noget at gøre med kvaliteten, ja den bør så sandelig være bedre, men det er den desværre ikke.

Omdømme 3

Da You See kun formidler tjenesterne, så har de ikke noget at gøre med kvaliteten, ja den bør så sandelig være bedre, men det er den desværre ikke.

Så forstår jeg ikke, hvorfor nogle film  på "Nordisk Film +" streames med bitrate på 2,69 mbit/s og andre på 8,24 mbit/s.

Hvorfor streames der ikke med samme bitrate på alle film i en tjeneste 

Og jeg finder det mærkværdigt, hvis det er som du SIGER, at Viaplay, Nordisk Film+, og Dansk Filmskat samt HBO, alle streamer med enten 2,69 mbit/s eller 8,24mbit/s, ikke noget derimellem, hos Yousee. 

Jeg er nu ikke så sikker på at Yousee lader disse tjenester gå ubehandlet gennem deres systemer. 

Besvar