Unable to contact service router | YouSee Community
Spørgsmål

Unable to contact service router

Hej Yousee

Jeg har i den seneste uges tid fået problemer med at streame tv fra min iPad og iPhone. Jeg kan sagten logge på YouSee TV & Film app'en, men lige så snart jeg forsøger at streame, kommer fejlen "Unable to contact service router". Jeg har forsøgt at geninstallerer Yousee TV & Film app'en og også nulstillet wifi indstillingerne på enhederne. Streaming fra MacBook Air og Windows PC virker fint. Jeg kan se at der er flere der tidligere har skrevet ind om samme problem, så jeg går ud fra det er et velkendt problem. Hvad skal jeg gøre?

Hilsen
Niels

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej nweldingh

Jeg kan se at du mangler svar her, så jeg byder lige ind med noget 🙂

Husk at når du er på YouSee Forum, så er det faktisk brugerne og ikke YouSee du søger svar fra, da forummet er et bruger-til-bruger forum.

Jeg ville prøve at nulstille/reset YouSee modemmet i bunden eller bag på, hvor strømledningne går ind og så genstarte din iPad og iPhone. Håber det gør en forskel 🙂
Hej.. Jeg har samme problem.
Jeg kan se at der er en forbindelsen mellem hvilken DNS server klienten (telefone / table) bruger og fejlen.
Jeg har altid brugt OpenDNS/Umbrella service. 208.67.222.222/208.67.220.220 pga af deres sikkerhed.
Jeg har prøvet at ændre DNS så jeg brugte google (8.8.8.8/8.8.4.4) eller TDC egne DNS.
Så virker jeres TV app fint.

Efter lille ændring: Nu får klienter DNS IP på lokal router. Router forwarder så ud mod Umbrella. Alt virke fint og umbrella beskytter stadig netværket.

Så af en eller anden grund fejler YouSee appen når klienten bruger OpenDNS direkte.

Da dette har virket fint indtil for 3-4 uger siden, må det være sket i forbindelse med sidste opdatering af app'en.

Så kan "nogen" få kigget på Yousee app'en og se om der er sket en fejl i sidste opdatering som giver denne meget irriterende fejl.

Hilsen
John G.

Besvar