TV og Film hvilken kvalitet?

• Guide
  • 79 kommentarer
Hej,

Hvilken kvalitet sendes Yousee TV og Film ud i?

På f.eks. Netflix kan jeg se kvaliteten ved at trykke på min info knap om det er 480, 720, 1080 eller 2160 + lyden 2.0 eller 5.1 - der kommer intet information frem ved tryk på info knappen når jeg er inde på Yousee TV og Film.

Begge tilfælde er under afspilning af film ved brug af app'en på mit TV (LG EF950V).

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg skulle mene det er et h264 komprimeret video format på ca. 8mbit du får leveret, ac3 audio i op til 5.1 DD format. Mht. til billedopløsningen, så har jeg læst, at Yousee's output er op til 1080p. Dog har jeg ikke selv mulighed for at måle det, samt se hvilke format deres film / serier streames i. Men typisk vil nok være 720p el. 1080i. Hvorvidt og hvor meget 1080p er udbredt, der tror jeg personligt vi nok typisk snakker 1080i som er maks opl. på alm. tv kanaler. Så du skal nok ikke regne med mere via app'en, selvom muligheden er der.

Jeg har det sådan, at sålænge jeg syntes at billedkvaliten er god, så betyder det ikke noget hvilken opløsning en film el. serier sendes i. Blot det ser godt ud :)

Tak for svaret :)

Jeg har set https://kundeservice.yousee.dk/underholdning/funktioner-og-brug/typiske-spoergsmaal-til-film-og-serier som omhandler mobildata - jeg havde håbet app'en på et TV måske var lidt bedre da det som regel er tilsluttet en Internet forbindelse som er bedre og mere stabil end mobil-Internet.

På Netflix skriver de for HD ca. 1 GB pr. time - UHD ca. 3 GB pr. time. Så du har nok ret i det er 720 eller 1080 på Yousee TV og Film.

Ja, det handler om hvordan det ser ud og ikke om hvad et tal siger - jo længere væk man er fra skærmen, jo svære er det at se en dårlig kvalitet ;)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)