TV app streamer i 30 sek på og stopper | YouSee Community
Spørgsmål

TV app streamer i 30 sek på og stopper

På vores iDevices (iphone6s/ipad 2018) kan vi kun streame tv ca30 sekunder. Den viser fuld billedkvalitet og lukker bare ned efter ca. 30 sek, dvs billedet når ikke at blive grynet.
Netværket kan vise 4k tv på appletv uden problemer (130/20 abm). Vi kan se Dolby Vision!
En gang ud af 100 lykkedes det vores ipad at holde streamingen kørende. ..
Min mavefornemmelse siger mig at der er en software bug et eller andet sted.
Nogen gode ideer ???
Yousee support har ingen løsninger so far ...

22 Kommentarer

Oplever det samme, og syntes ikke man får hvad man bliver lovet og betaler for
Jeg har og har haft det samme problem i det sidste min. Halve år. Ingen problem når jeg ser Yousee tv udenfor huset/mit Yousee netværk.
YOUSEE FIX DET NU
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har lige testet det igen, med Yousee Wifi stopper det med at virke at se den ''nye'' kanal Sport Live (Før dantoto) men skifter jeg til Fiber, virker det nu i over 1 time, med my Iphone telefon, jeg har fra Yousee...
Omdømme 7
Badge +3
Hej, Jeg har samme problem, men jeg har i dag fået det til at køre/streame videre, ved bare at vente uden at gøre mere når det stopper, men ikke sikkert det virker hver gang, men så kan man lukke appen, og starte op igen og prøve på ny... hos mig virker det med iPhone 8
Jeg har og har haft det samme problem i det sidste min. Halve år. Ingen problem når jeg ser Yousee tv udenfor huset/mit Yousee netværk.
YOUSEE FIX DET NU
Har et identisk problem. Har skiftet modem, skiftet adgangskoder, optimeret wi-fi (via Yousee appen). Intet har hjulpet. Er ved at opgive, og overvejer at skifte udbyder.
YOUSEE FIX DET NU
Har et identisk problem. Har skiftet modem, skiftet adgangskoder, optimeret wi-fi (via Yousee appen). Intet har hjulpet. Er ved at opgive, og overvejer at skifte udbyder.

Ja det r dybt frustrerende! Jeg kan nu garanter at det for mit vedkommende er et problem der KUN gøre sig gældende når jeg forsøger at streame via mit Yousee netværk. Bruger jeg mobilens netværk, er det ikke noget problem og det samme gøre sig også gældende hvis jeg ser Yousee TV på andres WIFI.

Kan simpelthen ikke forstå at Yousee ikke ønsker at gøre noget ved det her problem.
Hej sloth01 og Popnizzen

Jeg har ikke hørt, at vi skulle have generelle problemer med at streame web-tv. Jeg kan dog godt forstå, at I er frustreret.

Hvilke enheder oplever I fejlen på og er det direkte på enheden eller streames der til Chromecast eller Airplay når I er på wi-fi?

Det kunne også være interssant at vide hvilket modem I har?

Hvis ikke i har hørt om denne problemstilling tidligere, skal i få købt et case management system af mig, for det har været oppe flere gange og jeg har også haft direkte fat i jeres support herom.
Vores problem optræder udelukkende på Iphones og KUN når det er via vores Yousee WIFI. Går vi på mobilnetværk forsvinder problemet med det samme, eller går vi på andres netværk er der heller ikke noget problem.
Vores router er en Sagemcom Fast 3890v3, vores tidligere router fra Yousee havde samme problem.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har samme problem også med min iPad, som vist er en 10 eller 12 pro og min iPhone 10 SR Max hedder den vist, købt hos jer og det samme som popnizzen skriver.

Har i ikke hørt om det før er der mindst 10 tråde om der her i Forummet.

Jeg har nok en Sagemcom Fast 3890v2 Modem, der er genstartet på det sidste, da strømmen 2 gange er gået... men jeg ser tennis på Play hver dag, og det virker godt nok med den modem/router.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har ikke kontaktet support, da når hjemme ikke ser TV på mobil eller iPaden, jeg tro mig og mange andre bare bruger data eller som mig har en anden Udbyder også, selv om det er ret dyrt! Men nu har jeg 2 x data som Yousee more fordel, så har data nok...
Omdømme 7
Badge +3
For mig er det alle kanaler, prøvede lige med Infokanalen, men det stopper efter under 1 minut... ser aldrig Film eller Serier på telefonen...
Omdømme 7
Badge +3
Xee virker heller ikke, men jeg kan se det fra arkivet uden det stopper...
Omdømme 5
Badge +2
Så vidt jeg husker tilbyder Proton bare en uges gratis VPN.
Omdømme 7
Badge +7
Hej sloth01 og Popnizzen

Jeg har ikke hørt, at vi skulle have generelle problemer med at streame web-tv. Jeg kan dog godt forstå, at I er frustreret.

Hvilke enheder oplever I fejlen på og er det direkte på enheden eller streames der til Chromecast eller Airplay når I er på wi-fi?

Det kunne også være interssant at vide hvilket modem I har?
Omdømme 7
Badge +7
Hej igen

Jeg tror måske ikke at jeg fik udtrykt mig klart nok. Det beklager jeg.

Så jeg prøver at omformulere: Vi har ikke registreret en generel fejl herinde i systemet omkring problemer med at streame via Wifi og det er ikke mit indtryk, at samtlige af vores kunder har problemer med at streame via vores modem som I har.

Det hjælper naturligvis ikke jer, hvorfor er min anbefaling at tage fat i vores tekniske support, så vi eventuelt kan få oprettet en sag på det.
Er der nogen i denne tråd som har haft kontakt med support og fået en løsning på problemet?
Jeg har også selv valgt at bruge min data, men kan bare ikke passe man skal betale ekstra penge på dataforbrug fordi Yousee ikke vil løse et problem med deres app.

Udfordringen med at bruge ens data er at når man så vil se fx TV2, så skal man være logget på ens Yousee netværk, hvilket betyder jeg kun kan se de 30 sek. live stream og så melder den fejl.
Omdømme 5
Badge +6
Hej!

Jeg vil meget gerne høre, om det er noget, I oplever i perioder, eller det er konsekvent hver gang?
Og derudover om det sker på alt i app'en? Live TV, Arkiv, Film/Serier?

Stefan, YouSee Forum Team
Hej Stefan

Jeg har nu testet med min iPhone X, og det gør sig gældende med Live Tv, Film/Serier. Optagelser i Arkiv virker fint uden problemer.

Vi har også testet på en ældre iPad mini, og her er ingen problemer med nogen af tingene.

Tages wifi fra på iPhone, så virker det fint.

Hej!

Jeg vil meget gerne høre, om det er noget, I oplever i perioder, eller det er konsekvent hver gang?
Og derudover om det sker på alt i app'en? Live TV, Arkiv, Film/Serier?

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 7
Badge +7
Hej Jorn-Hansen og kleves87

Vi har gjort opmærksom på tråden her og prøver at se om vi kan finde ud af hvad der går galt.

Vi vender tilbage i tråden snarest.

Tak for jeres meldinger.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Hvis I stadig oplever fejl med at streame på jeres YouSee forbindelse, så vil vi gerne høre nærmere og få lavet en fejlmeldig på det.

Jeg vil derfor opfordre til, at de af jer som stadig er berørte, kontakter vores tekniske support på tlf. 70704040, så vi på den måde kan få det fejlmeldt og derefter se, om vi kan finde en mønster i det. Vi vil rigtig gerne til bunds i fejlen og få den elminieret hurtigst muligt.

Jeg beklager generne mange gange.
Jeg har den seneste tid (1 måneds tid) oplevet samme problemer med både iPhone X og iPad. Ofte får jeg fejlen "Unable to contact service router" når jeg prøver at starte en kanal. Andre gange starter den men fryser efter en kort periode. Jeg kan så nogen gange trykke stop og starte igen, men kun for at se den fryse igen kort efter. Hvis jeg lader det stå frosset, ender det med fejlmeddelelsen "Beklager! Der er desværre et problem i øjeblikket".

Jeg oplever det samme med live TV og med Xee.

Jeg oplever til gengæld ikke problemer hvis jeg afvikler yousee.tv i Chrome på min MacBook på WIFI. Her kører alle kanaler fint og uden frys.

Jeg har ikke oplevet problemerne når jeg kører yousee app'en på iPhone på 4G, men jeg har heller ikke forsøgt mig her ofte, så det kan være årsagen.

Jeg har WAOO fibernet 300 MB og mit WIFI er unifi. Min unifi controller fortæller mig, at min iPhone har en rx rate og en tx rate på ca 500 Mbps og signal -60 dBm.

Jeg har ikke problemer med andre streaming apps på iPad eller iPhone på WIFI nettet, netflix, HBO, golf.tv m.fl..

Både iPhone og iPad er opdateret til seneste OS version og begge kører yousee app version 7.3.1.

Jeg har forsøgt at geninstallere apps. Genstarte flere gange - og nogen gange er det en lille smule bedre efter en genstart.

Det har i øvrigt kørt rigtig fint med få udfald i over et år frem til lige før sommer.

Jeg håber at der kan findes en løsning for vi har været rigtig glade for løsningen frem til sommer og benytter den efterhånden meget oftere end TV'et.
Jeg har set andre i dette forum forsøge sig med at afvikle yousee app'en via VPN, så jeg har i løbet af week-enden forsøgt at afprøve dette. Indtil videre har det været med positivt resultat. Jeg har endnu ikke set app'en fejle i at starte en udsendelse ligesom jeg ikke oplever frys, når jeg kører via VPN. Kvaliteten kan i perioder være forringet, hvilket er forventeligt med den gratis VPN jeg benytter (proton-vpn), men til gengæld kører det hele tiden. I samme periode har vi andre devices i hjemmet som ikke har kunnet køre uden brug af VPN.

Det skal med til historien, at der var en længere periode lørdag eftermiddag, hvor alt kørte uden problemer - også uden brug af VPN. Lidt senere på lørdag eftermiddag kom problemerne og herefter kørte det alene med VPN. Jeg har ikke kunnet se nogen forskel på hvilke kanaler jeg forsøger at streame. Problemet synes at hænge mere sammen med tidspunkt end kanal.

Det gode ved dette er, at jeg er meget tæt på at konkludere, at problemerne ikke skyldes vores WIFI generelt eller devices i sammenhæng med vores WIFI.

Dette giver problemer:
  • WIFI, yousee app, IOS iPhone (7, XR, Xs), iPad
Dette giver ikke problemer
  • 4G + IOS app
  • WIFI, laptop, chrome browser
  • VPN over WIFI, yousee app, IOS device

Besvar