Svingende kvalitet af streamning via chromecast

Hej

Synes Chromecast virker super godt

Men har på det seneste haft problemer med svingende kvalitet?

Værst er det når jeg ser fodbold f.eks. på tv 3+.

Der er få sekunder hvor jeg har super skarp kvalitet, men mest af tiden er det desværre ret grynet :/

Selvfølgelig træls.  Er der evt. andre der har samme problemer, eller findes der en løsning?

På forhånd tak

Mvh 

Claus

8 Kommentarer

Jeg har i den seneste tid også oplevet svingende kvalitet på min Chromecast med YouSee's app. Noget jeg ellers aldrig har oplevet før.

Jeg ved, at YouSee den seneste tid har haft problemer med deres app og streaming via Chromecast fra app'en.

Om det har noget med det at gøre, ved jeg ikke, men i denne uge har jeg endnu ikke oplevet problemer med streaming via Chromecast eller svingende kvalitet, så de har formentlig løst problemet.

Måske den svingende kvalitet kan skyldes, at der er mange brugere af deres app/server på samme tid (sker ofte under større sportsbegivenheder) og dette kan måske også sætte kvaliteten ned.

Så for at streamingen ikke skal stoppe helt, så sætter den blot kvaliteten ned.

Måske det hænger sådan sammen...?

Det kan sagtens ske, men synes det er alt fodbold. Kan du se en fodbold kamp uden at det bliver grynet?
Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke streamer fodbold via Chromecast. Så det kan jeg ikke udtale mig om.

Jeg ved bare, at der ofte er problemer med kapaciteten på deres servere, når der er sportsbegivenheder - f.eks. fodbold.

Måske det også kan have indvirkning på streamingkvaliteten...?

Jeg bruger meget YouSeePlay-app'en på min Samsung-tablet via Chromecast 2 til et Samsung Smart-TV når jeg besøger familien i Nordjylland. Mest til at se fodbold på TV 3+. 3Sport 1 og 2. Har de seneste måneder gang på gang oplevet at kvaliteten starter med at være fin, men så efterhånden bliver ret ringe, gerne efter 1. halvleg. Billedet skifter hele tiden mellem at være skarpt, så sløret med "halo-effekter", så skarpt igen, sløret, skarpt, osv. osv. Drønirriterende. Det har intet at gøre med hvor mange enheder der er online. Eller generel dårlig forbindelse. 

Jeg købte en ny router og kan nu se alle fodboldkampe og Formel fx uden at kvaliteten bliver dårlig. Ved ikke om det er et tilfælde da jeg havde problemer lige der hvor yousee og TDC blev lagt sammen eller om det faktisk hjalp med ny router.
Jeg oplevede problemet for nogle få dage siden. Routeren hos familien er den til TDC's HomeTrio. Vil prøve at se fodbold via tablet, YouSeePlay og Chromecast på mit Philips TV her i Aarhus for at se om kvaliteten også er dårlig her. Har selv en NetGear Nightawk AC1900 router. Har ellers ingen problemer med streaming via tablet og Chromecast. F.eks. med HBO Nordic-app'en.

Tror heller ikke du vil opleve problemer med Netflix, HBO osv. De skal nok få det sent igennem dig Chromecast, tænker ikke yousee er så stort igen og kan evt blive påvirket af mange bruger på samme kanal eller generelt appen.
Kan tilslutte mig. Jeg har de sidste dage oplevet dårlig billed kvalitet når jeg caster yousee tv. Det gælder både fra pc og ipad

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)