Support ikke altid hjælpsom og vidende

Hej,

Det er lidt træls, for at sige det mildt, når Yousee support i bestræbelserne på at løse tekniske udfordringer, beder om re-installation af en iOS APP, og det viser sig tilgængelige version ikke støtter min efterhånden lidt ældre iPad (32bit). “Hov, det må du undskylde” hjælper mig ikke og jeg tænker Yousee indirekte har udsat mig for en ekstra omkostning til en ny ipad - og iøvrigt stadig ikke løst problemet jeg havde. Det virkede ellers udmærket, det jeg havde. Jeg synes yousee kunne tilbyde installation af den app jeg havde (32bit).

Pas på derude - de kan deres kabler, men support af software har noget igen.

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6

I bund og grund kommer det an på hvilket OS der er tale om på enheden.

Hvis det er macOS High Sierra, så er der support til både 32 og 64-bit

Er OS’et dog allerede blevet skiftet ud til macOS Catalina, så er der ikke support af 32-bit apps.

Den kommer fra Apple selv: https://support.apple.com/en-us/HT208436

Til de som kommer ud for samme problem (du har fået slettet din 32bit app på en ipad før og inkl version 4) vil jeg sige - gå ind i AppStore og download tidligere apps du har hentet under "purchased". Det vil nok virke, og her vil du kunne hente også dine 32bit version tilbage igen (app store programmet skal nok påminde dig om du får en lidt ældre version, end findes til de ny og bedre iPads). 

Alle ny installationer af ting og sager, som du ikke tidligere har haft noget med at gøre, må du skaffe en nyere version af iOS/ipad til. 

Omdømme 7
Badge +7

Der er ikke længere 32 bit Apps i deres App Store. Apple shifts to 64-bit only support.

Det er så fra Medium.com 😏 Du er ikke så heldig i dag.

Men mon ikke vi ved besked nu om 32bit apps ikke understøttes af yousee, og yousee support ikke tilbagestår fra at få de sidste 32bit brugere væk fra deres apps (dog på lidt snedig og træls vis). Klogt af yousee som IT butik, skidt af yousee service og support. 

Omdømme 7
Badge +7

Meddelse fra Apple angående udfasning af 32 bit Apps. https://medium.com/@ClrMobile/why-is-apple-dropping-32-bit-app-support-and-how-will-it-impact-your-app-d2a0b0ab56e0

Well - det tyder det ikke helt på 😏 men mon ikke vi snart er ved vejs ende af udfasningen - pågået siden 2014.

Omdømme 7
Badge +7

Der er af Apple spærret for upload af opdateringer som ikke er 64 bit, så det er kun dem der er at hente fremadrettet

Ikke helt korrekt - myTuner Radio blev opdateret 21/1 2020. Men det gælder nu nok for rigtigt mange andre producenter af apps. 

Omdømme 7
Badge +7

De Apps du har på enheden vil fortsætte, med de kan IKKE opdateres, da der som skrevet ikke længere er 32 bit Apps, alle er fremadrettet 64 bit.

Måske jeg skal øve mine skriftlige formuleringer lidt, for så langt kan jeg også forstå forholdene, nu de apps ikke virker på min 32bit ipad. Men tak alligevel. 

Mon ikke der kommer svar om den support i virkeligheden gjorde mig en tjeneste, nu jeg slipper for usupportet legacy software 😏

Men ok - Netflix, hbo, viasat mm har nok bare flere ressourcer tilrådighed, for her fortsætter 32bit apps fungere. Og mon ikke en FM radio app også vil kunne startes op. 

Omdømme 7
Badge +7

Der er IKKE længere 32 bit Apps, dem har æblemanden afskaffet, der er kun til 64 bit enheder, så der er intet nogen kan gøre ved det, du skal købe en ny enhed.

Besvar