Spørgsmål

Streamning yousee tv over chromecast

Når jeg streamer yousee tv over min cromecast svinger kvaliteten voldsomt, nogen gange er det helt pixeleret. Jeg har både chomecast 2 og ultra og det er samme problem med dem begge.
Jeg har 1000 mbit. bredbånd så det er ikke hastighed der er problemet. Desuden har jeg også prøvet at køre en kablet forbindelse til min cromecast ultra, den køre lidt bedre men langt fra perfekt.

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej malou06

Velkommen på YouSee Forum :)

Jeg kan se, at du mangler svar her, så jeg byder gerne lige ind.

Vi har ikke generelle fejl med Chromecast afspilning, så prøv eventuelt at af- og geninstallér YouSee Tv & Film app til at starte med, hvis du ikke allerede har prøvet det.

Jeg håber at du har fået det løst! :)
Jeg har prøvet at af- og genindstallere utalige gange, men problemet er det samme.
Når jeg bruger netflix og andre streaming tjenester, køre det 100% som det skal, selv under 4k streaming.
Synes virkelig det er for dårligt det ikke kan komme op og køre, har set at mange andre har samme problem, både på jeres forum og andre. Jeg kører som sagt en kablet forbindelse til chromecast ultra og har 1000mbit. Alle andre apps kører perfekt bare ikke jeres.
Badge
Er der stadig ikke kommet en løsning på dette?

Jeg er ny kunde og sidder med nøjagtig samme problem. Har også prøvet med apple tv4 hd og tv4 uhd/4k og der pixelerer live kanalerne helt sindsygt. Film fra arkivet, knap så meget. Men stadig nok til at det er irreterende.
Jeg har aldrig oplevet sådanne problemer hos hverken Canal digital eller Telia tv ?
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har ikke samme problemer derhjemme og jeg kører på den 1. generation af Chromecast.

Hvor lang er rækkevidden mellem modem og Chromecast? Det er måske et regulært WiFi problem?
Badge
Tak for svaret Kasper
Det er dog ikke synderligt brugbart at skrive "det virker hos mig"
I mit tilfælde så sidder chromecast ca. 20-30cm fra routeren. Jeg har ikke tænkt mig at rykke hverken tv eller router, hvis næste svar bliver "prøv med større afstand" ;-)
Fejlen optræder som sagt også på Apple tv 4 med kablet forbindelse. Og dette er ikke en engangs-forestilling, da jeg er i besiddelse af flere bokse og skærme, og kan google mig frem til at jeg ikke er den eneste med pixelerings-problemer.
For mig tyder det på at den bitrate yousee sender ud med, giver ustabilt billede, medmindre man sidder på en 100/Mbit linie hvilket jeg ikke gør.
Jeg er langt fra inde i det tekniske omkring balancering af bitrate, men det lader til at yousee´s konkurrenter er bedre til få et eller flere streams til at åbne hurtigt, og køre mere flydende uanset hvilken forbindelse og skærm man sidder bag?
Omdømme 7
Badge +7
Hej buenso80

Jeg er med på at det ikke hjælper dig, men det er blot for at slå fast, at der ikke er generelle problemer med Chromecast-delen.

For nogle kan det hjælpe at bruge den forlængerledning der følger med Chromecast i stedet for at sætte den direkte ind i tv'et. Det kan måske afværge noget støj fra f.eks. tv'et.

Nu ved jeg ikke hvilket båndbredde du kører med og hvilken hastighed der er til rådighed derude, men det har naturligvis også en påvirkning.

Såfremt problemet bliver ved at være der, så kontakt gerne teknisk support på tlf. 70704040, så vi eventuelt kan lave en fejlmelding på det.
Badge
Vi kører med en 25/1Mbps kobber

Vi oplever dog de samme problemer på mobil bredbåndsrouter med forskellige simkort fra både tdc/yousee/telmore, 3/oister og Telenor/telia/cbb med hastigheder der ligger fra 30mbps til 110mbps alt efter udbyderen. Problemet er tilstede på samtlige tv og apple tv4 bokse, så det er på baggrund af disse tests at jeg ikke mener at det er i vores ende problemet ligger. Jeg har iøvrigt også testet flere steder i landet for at udelukke et mastproblem ;-)
Badge
Det ser ud til at fejlen med pixelering og freeze pt. kun optræder på iOS
Jeg fik mulighed for at teste yousee film på android, og der kører det hele som smurt. Hurtig opstart af kanaler, ingen pixelering eller freeze.
Support siger at jeg er den første der indberetter streaming problemer på apple tv og ipad?
Er der virkelig ingen andre der oplever langsom opstart af tv kanaler, kraftig pixelering og/eller freeze på apple tv 4 og ipad?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)