Svar

streamng til TV via apple tv slukker når ipad gør

Jeg oplever desværre, at når jeg streamer fra appen til mit tv via apple tv, når ipaden så slukker/går ud for at spare strøm, så ryger signalet til tvet også. Jeg er altså nødt til, at sidde med ipaden og hele tiden røre skærmen så den er tændt.

Oplever i andre også det problem?

Kan slettning af appen og genindstallering være en mulighed? Den del har je ikke afprøvet. Har nemlig læst at nogle skulle have svært ved at hente appen, så vil lige høre inden jeg gør noget.

icon

Bedste svar af BrianHHansen 11 august 2016, 09:51

Hej mich.

Så vidt jeg ved virker Apple TV Streaming, og Chromcast streaming ikke på samme måde (resultatet er dog det samme...) En apple TV modtager det du streamer direkte fra din Ipad, eller hvad der nu streamer indhold, alt skal altså via din enhed. Men en Chromecast Modtager besked om hvad den skal streame, og derefter går streamen DIREKTE til Chromecast. Det skal altså ikke igennem din IPad.... Med mindre det selvfølgelig er en video der ligger på din Ipad (Moster Annas Fødselsdag, hvor hun puster lysene ud f.eks. :D ).

Venlig Hilsen

Brian

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Skipper4 skrev:
Jeg oplever desværre, at når jeg streamer fra appen til mit tv via apple tv, når ipaden så slukker/går ud for at spare strøm, så ryger signalet til tvet også. Jeg er altså nødt til, at sidde med ipaden og hele tiden røre skærmen så den er tændt.

Oplever i andre også det problem?

Kan slettning af appen og genindstallering være en mulighed? Den del har je ikke afprøvet. Har nemlig læst at nogle skulle have svært ved at hente appen, så vil lige høre inden jeg gør noget.

I modsætning til chromecast, så kræver ATV4 at ipadén er aktiv, desværre

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg tror ikke, at det vil hjælpe at lægge appen ind igen. Det er appens opgave, at sikre din ipad ikke går i dvale. Kender ikke meget meget til iPad, men kan du ikke gå ind i indstllinger og slå strømstyring fra?

Det er så vidt jeg ved et apple tv3 altså den gamle model.

har virkert fint tidligere ingen problemer overhovedet, nu skal jeg som skrevet hele tiden sørge for, at ipaden er tændt, det bruger en del strøm og er ikke optimalt at sidde og tappe på skærmen hvergang den er ved at slukke.

Men kan se i skriver det virker fint på Chromecast, så ender med jeg prøver sådan en fætter. 

Omdømme 2

Badge

Skipper4 skrev:
Det er så vidt jeg ved et apple tv3 altså den gamle model.

har virkert fint tidligere ingen problemer overhovedet, nu skal jeg som skrevet hele tiden sørge for, at ipaden er tændt, det bruger en del strøm og er ikke optimalt at sidde og tappe på skærmen hvergang den er ved at slukke.

Men kan se i skriver det virker fint på Chromecast, så ender med jeg prøver sådan en fætter. 

Nu har jeg fået den nye boks, (arkiv TV) men det irreterede mig, at man ikke kunne slukke eller bruge Ipad´en til andre ting. Hvor man med chromecasten kan slukke for ipad´en eller tage den ind i et andet rum eller bruge andre funktioner

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej mich.

Så vidt jeg ved virker Apple TV Streaming, og Chromcast streaming ikke på samme måde (resultatet er dog det samme...) En apple TV modtager det du streamer direkte fra din Ipad, eller hvad der nu streamer indhold, alt skal altså via din enhed. Men en Chromecast Modtager besked om hvad den skal streame, og derefter går streamen DIREKTE til Chromecast. Det skal altså ikke igennem din IPad.... Med mindre det selvfølgelig er en video der ligger på din Ipad (Moster Annas Fødselsdag, hvor hun puster lysene ud f.eks. :D ).

Venlig Hilsen

Brian

Omdømme 2

Badge

BrianHHansen skrev:
Hej mich.

Venlig Hilsen

Brian

Hej Brian

Jeg er heller ikke expert i ATV

Men der er noget der hedder

1 mirroring. Her er det billedet eller videoen, som Ipad´en eller iphonen  henter på internettet og sender videre til fladskærmen. Her er kvaliteten ikke særlig god

2. Airplay. Her skulle ATV boxen hente det selv ude på internettet på kommando fra ipad/iphonen, og iflg. mange en af de bedste kvaliteter når vi taler streaming. Derudover findes atv4 med egne app´s.

Mirroring svarer til, hvis du chromecaster chrome browser op til fladskærmen trådløst. Airplay skulle svare til at ATV boxen henter det op internettet, men af en eller anden grund skal boxen have kontakt til ipad´en under hele afspilningen, og hvis man går ind i en del af app´sene så kan ATV´et ikke fortsætte afspilningen

Men hvad den konkrete årsag er, det ved jeg ikke

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P