Streaming via Apple TV i sommerhus - uden at bruge AirPlay og telefon?

Jeg har YouSee bredbånd og YouSee tv via antenneforening i mine primære bolig.

På min iPhone har jeg YouSee-app.

Det gør at jeg kan streame på min telefon, når jeg er i sommerhus og det gør jeg med stor fornøjelse. Jeg streamer og sender via Apple TV til mit fjernsyn. 

Imidlertid er konsekvensen af at streame fra telefonen til Apple TV, at jeg dels bruger batteri, men også at Apple TV slår fra, hvis jeg bruger telefonen til noget andet og f.eks. passerer en video på twitter, mens jeg ser TV.

Er der ikke mulighed for, at jeg streame direkte fra routeren og så til TV'et via et mellemled, men hvor telefonen alene fungerer som fjernbetjening?

Det gør jeg jo når jeg hører musik. Her har jeg en streamer på og så er telefonen alene fjernbetjening.

Jeg skal lige nævne, at der kun er kobber til mit sommerhus, så jeg kan ikke bruge fiberbaserede løsninger.

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg har ikke en iPhone eller Appel TV, men jeg har løst problemet således:

Min mobil sættes til bærebart hotspot. En tablet bruger så wifi via hotspot fra mobilen. Pågældende tablet kobles på en Chromecast på TV'et. Nu afspille YouSee appen det ønskede TV program til mit TV. Mobilen kan nu bruges til alt andet, men den bruger selvfølgelig strøm, men det er der råd for.

Det lyder som om, at Chromecast gør det, som jeg gerrne vil, hvilket Apple TV altså ikke er i stand til.

Jo, det kan apple tv da også.

Du bruger din Iphone til internetdeling og din ipad til at vise tv/film/serie.

Men vi kunne håbe at youSee snart får lavet en app til Apple tv, så den kan gøre det alene ;o)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)