Spørgsmål

Streaming fra App

Hej alle.

Synes jeg er begyndt at bruge sindssygt meget data, når jeg streamer via Yousee app'en. Er oppe på omkring 3gb i timen, og det sluger hurtigt på min datamængde jeg har til rådighed. Tidligere synes jeg kun jeg brugte ca. 1gb pr. time, og vil derfor høre om jeg et eller andet sted selv kan skrue ned for streaming hastigheden, og så lever jeg med en dårligere kvalitet? Vil gerne se konsekvensen af mindre hastighed, og så se om jeg ikke kan leve med det.

Venlig hilsen Daniel Thomsen

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Appen bruger Max. 1 Gb i timen, den tilpasser selv kvalitet til forbindelsen, men bruger Max 1Gb/time.
Mange tak for svar. Kan bare ikke forstå hvorfor der så bliver brugt så meget data fra mit abonnement som der gør, netop de dage hvor jeg bruger app'en. Har leget og studeret hele påsken, og jeg kan ikke få det til andet end Tv og Film app'en der sluger det.
Nu sidder jeg og ser tv igen via app'en og over tv'et via chromecast. Det har kørt i under 30 min og har indtil videre brugt 1,3 GB. Kan ikke få det til at passe med at den max bruger 1 GB pr time. Bruges der ekstra data fordi jeg bruger chromecast?
Omdømme 7
Badge +7
Kender ikke YouSees GB/time, men på Netflix er SD 1GB/time, HD 3GB/time og UHD 7GB/time. På Netflix kan man selv sætte maximum opløsning, og det burde måske også være muligt i YouSees TV og film app.
Omdømme 7
Badge +6
Der er jo ingen forbrugsgrænse på Coax Bredbånd, så det betyder derved intet hvad der bruges.
Omdømme 5
Badge +5
Hej Daniel Thomsen

Jeg fandt denne guide som giver lidt overblik over hvad forskellige tjenester bruger:
Hvad koster brug af data på din mobil eller smartphone?

Der er også denne side:
Oftest stillede spørgsmål og svar til tv på app og pc

Der står f.eks.:

"Hvor meget data bruger jeg, når jeg bruger YouSee Tv & Film app’en?
Ser du tv via YouSee Tv & Film app’en modtager du op til 1800 kbit/s, hvilket svarer til ca. 800 MB pr. time. Trafikken afhænger dog af din mobilforbindelse, og det gennemsnitlige forbrug vil typisk være ca. 600 MB pr. time."
Badge
Jeg måler også forbruget til at være 3GB i timen - det er helt uhørt. Hvorfor kan man ikke selv bestemme kvalitet/båndbredde. Netflix og DR bruger altid ca. 1GB/time - og her oplever jeg aldrig problemer med buffer. Yousee´s app er meget touchy med signalstyrke/dækning og her får jeg oftte problemer med buffer- men det tror da pokker med 3 GB/time. Yousee skulle se at få styr på deres app. De 800 MB/time som Yousee selv siger er forbruget er direkte falsk markedsføring.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)