Spørgsmål

Streaming af Yousee til Apple TV virker ikke


Omdømme 1
Har ikke virket overhovedet til streaming af film vis AirPlay, så den fine kompensation Yousees kunder har fået, er værdiløs for Apple TV kunder.
C More kan man ikke logge ind på, da Yousee ikke er på listen, og Yousee har ikke gidet lave en decideret app til Apple TV.

Har faktisk i andet henseende købt et andet Apple TV, men lige lidt hjælper det.

Det er en ommer, Yousee!! Ikke meget værdi den kompensation har givet. Øv øv øv

69 Kommentarer

Omdømme 1
Og for lige at tilføje, så virker streaming af kanaler i arkiv heller ikke. Der må være noget galt med app'en sådan generelt.
Omdømme 4
Badge +5
Hej Claus

Velkommen på YouSee Forum :)

Jeg kan se at du mangler svar og jeg vil da gerne lige byde ind.

Vi har allerede en tråd om problemet som du kan læse her

Følg gerne rådene i tråden og sørg for, at dit AppleTV og din enhed du vil videresende billede fra, er på samme netværk (WiFi-SSID). For nogle kunder har det også hjulpet at lave en nulstilling af AppleTV.

På baggrund af flere lignende henvendelser undersøger vi om der er noget vi kan gøre for at rette op på dette, men vi har indtil nu ikke kunne konstatere en uhensigtsmæssighed i vores app og Airplay understøttelse.

Hvis du kunne bruge mit svar og det førte til en løsning, så må du meget gerne markere det som løsning via knappen "Bedste svar".
Når "Bedste svar" er markeret er det for andre brugere med samme problemstilling nemmere at finde løsninger og svar her på forummet :)
Omdømme 1
Hej Kasper,

Tak for dit input og link. Jeg har i stor stil brugt app'en og kender udemærket vilkårene for at bruge den i forhold til at være på samme SSID. Jeg bruger ikke skærm dublering, men Airplay ikonet i højre side af skærmen. Som nævnt har jeg endda i andet henseende købt andet Apple TV dog uden held.

Airplay understøttelsen er blevet generelt dårligere med den/de seneste opdateringer. Jeg har tidligere ikke streamet film førend jeg fik muligheden for det med kompensationspakken, men jeg har brugt at streame fra arkiv, og selv det virker ikke mere. Udsendelserne starter op på din mobile enhed, men så snart du slår Airplay til, så står den bare og buffer. Slår du Airplay fra igen for at fp indholdet tilbage på din mobile enhed, så virker udsendelsen igen. Det er på baggrund i dette, at jeg "anklager" Airplay funktionaliteten i app'en.

/Claus
Det er PRÆCIS det samme her. For mig skete det i forgårs/aften.

Jeg har dog længe, hvis ikke altid!, døjet med at:

Airplay virker et stykke tid, men melder fejl ganske sporadisk. lign; "der opstod en uventet fejl".

Yousee app'en fungere vildt sporadisk i mange henseende. Uventede fejl er dagligkost, samt airplay der ikke virker ordentligt eller overhovedet.

Yousee er en af de dyrere udbydere, men alligevel formår man ikke at lave en ordetlig app/få ordentlig understøttelse. Man bliver ved med at sige at der ikke kan findes nogle fejl og spiser kunderne af med nulstilling af atv o.lign. Altså!, det trods alle andre apps til atv virker... Ok fair! Men kunne det tænkes at man tog streaming lidt mere seriøst fremadrettet.. det er vejen vi går.

Foruden det, hvorfor ingen support på streaming yousee? Fordi i ved at det ikke virker.. !? Måske en historie om hvor mange penge i mister med for meget fokus på streaming, over ordinært tv?

Hmm... nu prøver jeg nulstilling af atv. Fordi jeg er dum...
Har fuldstændig samme problem. Konen ville se gårdsdagens afsnit af Badehotellet. Afsnittet starter fint i appen på både Ipad og Iphone - men så snart man ønsker at streame signalet over på ATV4 står den bare og "buffer" og siger til sidst "Der er opstået en fejl - prøv igen" Efter 10. forsøg opgave vi!

Få det nu fixet Yousee!!!!
Har selv fundet løsningen. Man skal ikke vælge at streame via Airplay-menuen ved at "swipe" op fra bunden. I stedet skal man efter app og programmet er startet aktivere streaming til atv4 via det lille ikon øverst i højre hjørne i udsendelsen. Så spiller det igen.
Omdømme 1
Jeg bruger heller ikke AirPlay fra "Swipe op" menuen, men bruger netop det lille ikon du har haft held med. Fungerer bare ikke for mere mere uanset hvilket Apple TV og Device jeg prøver med :-(
Hvis det er Apple TV4, så sæt tv-opløsning til 1080p HD - 50 Hz (i Lyd & video) på Apple TV boksen.
Andre der oplever problemer med, at så snart man slukker sin telefon hvorfra man streamer så går Apple tv'et i sort? Dette havde jeg aldrig problemer med før den nye opdatering.
Havde indtil for nylig helt samme problem på 2 stk. Apple TV, som Claus76 beskriver det.
Den ene ATV blev nulstillet, den anden blev genstartet.
Herefter virkede AirPlay næsten perfekt. Kun tilbage, at den en enkelt gang er hoppet af, med beskeden: Der er i øjeblikket et problem....
Jeg har i månedsvis haft fejlmeldingen der er en fejl i øjeblikket prøv igen senere.
Når jeg skal steame fra Ipad til TV.
Har fejlmeldt utallige gange og fået lige så mange forslag som ikke har hjulpet.
Har for nogle dage siden fået besked på at der fejl i yousee appen og de arbejder på sagen.
Måske skulle yousee spørge DR og alle de andre app udviklere hvodan deres app er bygget op for de virker jo hver gang uden problemer.
Jeg ønsker ikke at købe/leje en Tv box for jeg har jo netop købt AppleTV fordi jeg har et Yousee abbonement og en Youseeapp
Streaming af Yousee til Apple TV fungerer heller ikke her, har døjet med appen den sidste måned.
Få nu det fikset :-(:@:(
Streaming af Yousee til AppleTV fungererer heller ikke her. Har ligeledes døjet med det i en måneds tid.
Dog hvis man har tålmodighed nok, og lader snurrebassen kører i 5 minutter, så kommer det i gang.
Og tør den nu ikke af på Apple Tv eller AirPlay. Det fungerer fint, hvis man fx. streamer fra YouTube.

Kære YouSee. Lev nu op til jeres store univers reklamekampagne
Jeg døjer med præcist samme problem. Det er opstået for 5 dage side! Mistænker at sidste opdatering af app, er grunden til at streaming via Apple tv ikke virker mere. Har brugt Apple tv med Yousee app det sidste år uden nævneværdige problemer. Har kontaktet Yousee, de gav mig intet tydeligt svar tilbage. Håber meget snart det bliver fikset, da vi bruger Apple tv på 3 tv skærme😳. Ellers må man jo finde en anden udbyder...
Kan kun tilslutte mig det omtalte problem. Bruger utrolig mange resurser på at løse det, tror at jeg har været igennem, snart alle muligheder, er ved at være lidt træt af det, tænker også på dem, der bare konstaterer og opgiver og ikke giver Yousee tilbage meldinger.
Dem må der da, også være en del af!
Yosee dette er måske ikke det største problem i har haft! - men syntes at at det som andre problemer, burde kunne løses...
Samme problem her. Har aldrig været helt stabilt, men efter nyeste opdatering af app virker det overhovedet ikke = ingen streaming fra Yousee app men virker fint på alle andre apps.
Jeg oplever samme problem. Dette gælder kun YouSee's app – men til gengæld er det både Apple TV og Chromecast den er gal med.

Vælger jeg derimod at fx se det fra computeren (via tv.yousee.dk) og så enten sende til Apple TV eller Chromecast derfra, så virker det fint. Der MÅ simpelthen være noget galt med den YouSee app!
Omdømme 4
Badge +5
Hej Alle

Lige en opdatering.

Vi arbejder på en rettelse til udfordringerne i forhold til Airplay, men jeg kan desværre ikke sige hvornår den er klar, men jeg håber I finder denne status opløftende :)

Når ovenstående er sagt, så vil vi alligevel opsummere et par gode råd nedenfor, hvis du oplever udfordringer:

1. Sikre dig at det er Airplay-funktionen og ikke skærmdublerings-funktion der benyttes. Det er vigtigt du bruger Airplay-ikonet i app'en og ikke via din iPads eller iPhones kontrolpanel. Du kan her se en vejledning på vores hjemmeside:

Sådan aktiverer du AirPlay i iOS 10

2. Det er vigtigt at både din mobile enhed og AppleTV er på samme netværk, altså at de begge enten er 2.4 Ghz netværket eller 5 Ghz netværket. For Airplay-ikonet kan godt figurere i app'en trods enhederne er på hver deres netværk på modemmet. Afspilning vil resultere i fejl hvis dette ikke er opfyldt.

3. Genstart både vores app og AppleTV helt. Jeg vil anbefale at tage strømmen helt fra AppleTV et øjeblik

4. Geninstallér vores app

5. Sikre at både app, telefon og AppleTV har nyeste software

Hvis ovenstående er afprøvet og du stadig oplever udfordringer, så vil vi gerne høre lidt mere fra dig:

- Hvilket modem har du fra YouSee?
- Hvilken hastighed abonnerer du på og hvad måler du eventuelt din hastighed til at være på enheden?
- Hvordan opleves fejlen? Sort skærm eller fejlbesked? Vedlæg gerne billede nedenfor også :)
- Beskriv gerne din fremgangsmåde.

Tak for alle input på forhånd.

God dag ønskes.
Apple tv virker nu igen. 👏
Omdømme 4
Badge +5
Hej JensBent

Det lyder rigtig godt :)

Kunne du bruge nogle af ovenstående råd eller hvad fik det til at virke hos dig? :)
Efter at have fået ny router (SagemCom) fra Yousee har jeg haft store problemer med at kommunikere med andre enheder på mit netværk. Mine Chromecasts og mit anlæg med AirPlay forsvinder pludselig og bliver først synlige efter genstart af enten Chromecast eller router, men kører herefter meget ustabilt.

Mulig løsning:
Jeg forsøgte så at allokere faste IP'er til alle mine enheder i selve routeren og det har tilsyneladende løst problemet. Måske AirPlay ville køre bedre hvis jeres ATV får en fast IP? Det er da værd at forsøge :)
Jeg har i efterhånden en uges tid haft problemer med at streame 6eren fra app'en på en iPhone 6 til Apple TV - når AirPlay vælges på telefonen, kører buffer-hjulet på skærmen uden at der sker noget yderligere. Det besynderlige er, at kanalen virker fint bare i app'en selv på telefonen og alle andre kanaler end lige 6'eren kan fint streames til Apple TV. Er der andre med samme problem?
Hej Kasper
Det eneste jeg har har gjort tidligt i forløbet er genstart af Apple Tv, uden at det havde effekt. De øvrige punkter du nævner er uændrede og OK.
Min første indskydelse var, at nu havde I løst problemet. Virker fortsat igen :-).

Kan genkende seneste kommentar fra Vindal. Har haft problemet i lang tid. Men ikke længere.
Omdømme 4
Badge +5
Hej Alle

Jeg vil blot takke for jeres tilbagemeldinger og input. De sendes videre til relevante afdeling.
Omdømme 1
Hej YouSee.
Skulle problemet med streaming til AppleTv og Chromecast være løst? For jeg kan ikke få det til at virke overhovedet.
Har både AppleTv og Chromecast og ingen af dem virker og har ikke gjort det i lang tid.
Har prøvet alt hvad der er skrevet her på siden uden held.
Er ved at være rigtig godt træt af den ustabile YouSee app.
Alle andre Apps virker fint incl TV2play , DR tv, Netflix , Cmore , m.m
Bliver det snart fikset, for det må være jeres app.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)