Sort skærm på android

• Deltager
  • 9 kommentarer
Hej

Jeg har netop modtaget min minix x8-h plus, android medieboks og installeret youseeplay på den.

Men når jeg starter en kanal er videoen kun synlig et splitsekund hvorefter billedet bliver sort. Lyden kører videre uden problemer. Hvis jeg så maksimerer videoen til fuldskærm ser jeg igen et par frames af videoen hvorefter det igen er sort.

Der virker som om at videoen kører i baggrunden for når jeg skifter til en anden video app ser jeg den sidste frame fra yousee appen.

Jeg har prøvet med diverse andre afspillere og alle andre virker fint og spiller video i forgrunden.

Nogen idé om hvad der kunne være galt?

Boxen kører android 4.4.2.

Bh Esben

16 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej EsbenL

Velkommen til! :D

Se mit svar her, måske er det samme problemstilling?

I hvert fald kan du læse minimumskrav til din enhed her under "Det tekniske".

Prøv evt. også at af- og geninstallere app'en.

Jeg håber det lykkedes! 

/Kasper 

Hej Kasper

Tak for dit svar.

Nej det løser desværre ikke problemet og boksen opfylder alle minimumskrav.

Jeg har også talt med jeres support og sendt en beskrivelse af problemet til dem:

Jeg har den nyeste version af app'en, version 4.1.4, og kører android 4.4.2 på en MINIX Neo X8-H plus.
Jeg har kun lige fået min medieboks, så den har aldrig haft en ældre version af appen

Af hvad jeg kan læse på reviews på google play-store har mindst en anden bruger, Henrik Jensen, kommentar fra 14. januar, samme problem med samme enhed og jeres app. For ham lader det til at være startet efter seneste opdatering.

Jeg har uploadet en video af problemet:
http://www.youtube.com/watch?v=CyxMhe2Z5bQ

Hvis i vil sende mig 4.1.2 versionen i en apk så vil jeg gerne installere den og se om den virker.

Dette tilbud gælder naturligvis også her :)

Bh Esben
Hej,

Jeg har haft en Minix x8-h plus Android boks i nogle måneder, hvor jeg fint har kunnet se TV via Yousee Play indtil seneste opdatering, hvor jeg nu oplever det samme som EsbenL, at video er synligt et splitsekund ved start eller ved skift til fuldskærmsvisning, hvorefter skærmen bliver sort og lyden fortsætter.

Hvis jeg ser har prøvet at se tv via Yousee Play kan jeg efterfølgende ikke se Youtube eller se video via andre apps, før jeg fjerne Yousee Play fra min app liste.

Boksen har sidste nye version af firmware og er fuldt opdateret.

Det eneste formål med denne boks er for mig at kunne se TV via denne boks, så jeg vil blive glad for at få det fikset.

Hilsen

Jesper

Har samme problem og har fundet en på et andet forum der har fået det her svar fra yousee - Kan i bekræfte det hos yousee ? 

Har desværre fået følgende svar fra yousee vedr. fejlen:

"Jeg har i mellemtiden modtaget svar fra vores leverandør, og de supportere desværre ikke android STB's og sticks. Vi kan dog lave en såkaldt change request, og få dem til at supportere disse devices. Men historisk set er det p.t. ikke en langsigtet løsning. Vi arbejder dog på at skifte over til at bruge native android player i stedet for - det er fremtiden. Det er desværre uvist hvornår vi når i mål med dette, men de første skridt er taget."
Har samme problem på min samsung tlf.

Det har virket før og det er også de nyeste versioner da den opdatere automatisk.

Håber på en løsning snarest

Jesper Hjorth

samme fejl her. som den oploadede video . min fejl er på min mobil telefon. samsung galaxy s advanced ( andrtoid 4 1 2 ).

den virkede 100 % ok indtil den opdaterede sig til app 4 1 4. opdagede fejlen den 15 januar da jeg skulle burge tv på mobilen.

så kom der sort skærm. i stedet for billede, ja lyd er ok.

spørgsmål til yousee:     hvorledes kan yousee sende en app ud som overskriber er 100% kørende app- til en der ikke er kompatibel ?

det burde udviklerne være opmærksom på.  der er kommet nye mindste krav.  men husk på at android 4.1.2 er standardiseret.

måske yousee kan frigive den tidligere version af appen. og den skal så bare ikke opdateres.

ps i telefonen siger support at der er andre der har klaget og man sender fejlen videre.

pr mail er der desværre ikke svar tilbage 

den venligste hilsner fra mig der har sendt og ringet i 14 dage uden at få hjælp.

Hej  jboora

kan hjælper dig -skriv til mig privat på nilsba@gmal.com

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej Alle 

Jeg har gravet lidt nærmere info frem.

Vi er bekendt med denne problemstilling. Det er den 3. parts komponent, som vi benytter i app'en, der desværre ikke længere understøtter nogle enheder, som så udspiller sig i sort skærm.

Vi er i dialog med vores leverandør om problemet og vi arbejder desuden samtidig på andre alternative løsninger til at forbedre understøttelse på disse enheder.

Vi har desværre ikke mulighed for at give jer en ældre version af app'en.

Vi beklager situationen for jer der er berørt af dette, mange gange.

/Kasper   

Er det muligt at få en opdatering på dette problem?

Bh Esben

Hej.

Jeg har idag fået en opdatering til min samsung tlf. Og det virker.

Tak til yousee.

Jeg har også købt en minix x8 h plus boks da jeg var træt af et andet problem som yousee ikke har løst (separat tråd - du har ikke adgang til dette indhold). Meget kedeligt opdager jeg at skærmen blot går i sort og jeg har nu blot erstattet et problem med et andet. Jeg oplever også samme problemer som en anden bruger som nævner at andre streaming tjenester ikke fungerer efterfølgere indtil yousee app lukkes ned.

Jeg har rodet lidt med problemet og det lykkedes mig i går at installere version 4.0.6 som kan findes på nettet og som viser filmen uden sort skærm. Jeg har dog endnu ikke set en hel film så jeg ved ikke om app har andre problemer, men det virker som et skridt i den rigtige retning. Sørgeligt at yousee ikke fikser de gængse Android problemer som masser af kunder klager over. Jeg har ikke kunne streame film siden december!
Er der fundet en løsning på dette problem har stadig sort skærm eller en ældre version af yousee appen hvis det virker..?
Nej. Der er ikke fundet en løsning så vidt jeg ved. Jeg har imellem tiden fået ny mobil og det har i hvert fald løst mit problem.
Jamen er der ingen der bruger en minix box hvor det virker yousee appen..???
Minix har lavet en opdatering til Minix 8H plus som løser problemet med sort skærm. Så hvis ens boks har sidste nye opdatering installeret virker det fint med alle versioner at Yousee TV og Film

Jeg har en Minix 8H plus hvor jeg har opdateret til nyeste version af Yousee app'en samt nyeste version af Minix styresystemet. Her virker det igen fint (ingen sort skærm).

Tip: Den opgraderingsfunktion der følger med Minix 8H som standard virker ikke. Der er nogle indlæg i andre forums som beskriver hvordan man får adgang til den "nye". Når denne er installeret kan man opdatere automatisk over internettet igen - hvlket er langt nemmere.

Mvh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)