Samsung TV 7005 D - app til YouSee

Håber nogen herinde kan hjælpe mig.

Jeg har et Samsung Smart tv fra 2011 hvor appen til YouSee her i sommers holdt op med at virke. Når jeg trykker ind på appen siger den

"Data findes ikke på server

Data findes ikke på YouSee's server.

Applikationen bliver desværre nød til at lukke ned. Vi beklager.

Tryk EXIT for at afslutte.

Fejlkode 0-3-404"

Jeg kan ikke komme længere, og jeg kan ikke opdatere. Jeg har spurgt i HIFI-klubben, jeg har spurgt ved Samsung og jeg har spurgt ved YouSee. Ingen ved hvad der sker.

Er der nogen her der kan fortælle mig om I har oplevet lignende, og skal jeg bare acceptere at jeg så ikke kan bruge den app mere?

Jeg har prøvet at opdatere software på mit TV, men der er ingen opdateringer tilgængelige.

Tak på forhånd.

16 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Har du prøvet at hente den seneste software direkte hos samsing på en USB stick og så herefter installere softwaren på TV'et?

Nej det har jeg ikke. Kan jeg hente den på Samsungs hjemmeside på min pc - og så sætte USB-sticket i fjernsynet, og herefter "bare" følge vejledningen, der måtte poppe op på TV-skærmen?

Det vil jeg gøre så, tusind tak.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej csilkborg

Det skyldes at vores app til denne årgang tv er blevet lukket, så det vil kun virke på modeller fra 2012 til 2014 på nuværende tidspunkt.

/Kevin

Hej Kevin

Hvordan vil man så fremover kunne bruge YouSee på det pågældende TV? Kan man gøre det via iPad evt.?

Omdømme 3

Badge +3

csilkborg skrev:
Hej Kevin

Hvordan vil man så fremover kunne bruge YouSee på det pågældende TV? Kan man gøre det via iPad evt.?

Nu skal jeg jo i sagens natur ikke svare for Kevin, men alene oplyse den mulighed jeg selv benytter på andet TV end nit Samsung. Benytter Chromecast. Virker upåklageligt.

Jeg har nøjagtig samme problem. Får samme besked og samme fejlkode. Har brugt app mange gange, men ville tilmelde mig youbio her til aften og nu får jeg bare samme besked som dig. Jeg ved ingenting om teknik så er lidt på den. Hvad gør jeg lettest???

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg mener ikke Youbio bruges mere. Så du skal have fat i an afspiller som kan bruge Yousee's nyeste app. Chromecast er tidligere blevet nævnt i denne tråd, og er nok en af de billigste løsninger for at få adgang til Yousee live tv, film, serier, Cmore, danske filmskat osv. 

Du kan finde / se Chromecast donglen de her steder, hvor Elgiganten og Power ser ud til at være billigste med den:

http://www.pricerunner.dk/pl/649-3105046/Medieafspillere/Google-Chromecast-2-Sammenlign-Priser

Chromecast fungere på den måde, at du bruger din smartphone el. tablet (Yousee's app) til at navigere rundt i film, serier osv., og så når du har fundet det du vil se kan du "cast'e" f.eks. en film over til dit tv'et. Så din smartphone kommer til at fungere som en fjernbetjening.

Jeg har selv en Chromecast 2 dongle, og det fungere fint. 

Jeg har brugt noget tid på at finde ud af hvad der virker og hvad der ikke gør...

Altså - jeg er kommet så langt at jeg accepterer at YouBio simpelthen ikke fungerer mere på mit "gamle" TV, suk!!! (Ikke at jeg er tilfreds).

Nu virker Viaplay så heller ikke mere - den har hakket nogen gange i det når jeg har brugt den app, men i weekenden kom der en melding om at Viaplay ikke kan bruges på denne model fra november.

Jeg siger tak for tippet om Chromecast - har forsøgt mig med apple TV(hvilket jeg ikke er ret god til), men det kan godt være jeg skal prøve at sætte mig ind i Chromecast.

Flere tip til os stakler med de gamle fjernsyn modtages gerne.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Apple tv er muligvis også en mulighed. Dog ved jeg ikke hvilke Yousee app's som findes til Apple tv, og i øvrigt hvilke andre app's som findes til Apple tv. Fordelene ved Apple tv er selvfølgelig fjernbetjeningen som du får med i prisen, som måske kan gøre betjeningen nemmere for dig. Ulempen er prisen. 

Jeg søgte selv billigste løsning på app problemet, så Chromecast var oplagt, nu hvor jeg har en tablet som fjernbetjening.

Jeg kan sige dig, at Viaplay stadig virker på mit 2012 Samsung ES8005 tv. Måske fordi min model er et år nyere end end D serien fra Samsung?

Uanset hvad, så syntes jeg det er kedeligt, at udviklinger går så stærkt, og at 1-4 årige unge produkter nærmest udfases på ingen tid. Det er næsten umuligt at spå få år ud i fremtiden, mht. til hvad der sker på hele tv, streaming, smarthub, app fronten. Jeg er lidt spænd på hvor længe min Chromecast dongle holder, om der kommer noget nyt man skal købe om 1-2 år, så man fortsat kan bruge sine apps i nyeste versioner?! :)

Jeg har det samme problem, men hvorfor har man ikke fået besked fra jer at yousee app'n ikke ville blive opdateret, jeg mindes ikke at have hørt eller set noget om det. Jeg ved at viaplay og HBO nordic har sendt info ud omkring dette, jeg ved også at HBO nordic har kompenseret fjernelsen af deres app på det Samsung TV med at give en Cromcast til deres kunder som har det problem. Det kunne I lære noget af.

Omdømme 3

Badge +3

BoJo skrev:
Jeg har det samme problem, men hvorfor har man ikke fået besked fra jer at yousee app'n ikke ville blive opdateret, jeg mindes ikke at have hørt eller set noget om det. Jeg ved at viaplay og HBO nordic har sendt info ud omkring dette, jeg ved også at HBO nordic har kompenseret fjernelsen af deres app på det Samsung TV med at give en Cromcast til deres kunder som har det problem. Det kunne I lære noget af.

Velkommen til forum.

Du kunne jo, som mange af os andre, anskaffe Chromecast selv. ;)

Jeg har en Chromcast, men jeg frem hæver bare at man ikke har fået nogen besked fra Yousee om at deres app ikke ville fungere længe, jeg finder først ud af det her i dette forum hvad koden 0-3-404 betyder, også fortæller jeg at HBO Nordic sender en info om at deres app ikke vil virke og derfor kompenserer  for det ved at forære en Cromcast til deres kunder, som jeg er så heldig at være en af. Viaplay har også sendt en besked om at deres app heller ikke vil virke fra den 26. November i år.

Helt enig - og jeg synes det er fint at holde en god tone på relevante spørgsmål og kommentarer...

Mit TV siger også at Viaplay har slutdato snart, og da jeg første gang(og anden og tredje gang!!!) oplevede at YouSee appen ikke virkede, fik jeg ingen hjælp overhoedet fra YouSee. Jeg blev kastet rundt i telefonerne derinde, hvor den sidste jeg talte med - og som jeg informerede om fejlkoden - sagde "du skal nok spørge i HiFi-klubben hvor du har købt det"- da jeg så kunne fortælle ham, at det havde jeg sådan set gjort, men at HiFi-klubben ingen information har fået fra YouSee, mente han "jeg kan da godt prøve at forhøre mig rundt om på kontoret, men der går nok noget tid, og jeg mener altså flere uger, inden du kan få svar" - jeg har ikke hørt fra dem endnu, og det var så i sommers, suk.

God dag til jer alle. Jeg overvejer at kaste mig ud i en chromecast...

Omdømme 3

Badge +3

csilkborg skrev:
Helt enig - og jeg synes det er fint at holde en god tone på relevante spørgsmål og kommentarer...

Mit TV siger også at Viaplay har slutdato snart, og da jeg første gang(og anden og tredje gang!!!) oplevede at YouSee appen ikke virkede, fik jeg ingen hjælp overhoedet fra YouSee. Jeg blev kastet rundt i telefonerne derinde, hvor den sidste jeg talte med - og som jeg informerede om fejlkoden - sagde "du skal nok spørge i HiFi-klubben hvor du har købt det"- da jeg så kunne fortælle ham, at det havde jeg sådan set gjort, men at HiFi-klubben ingen information har fået fra YouSee, mente han "jeg kan da godt prøve at forhøre mig rundt om på kontoret, men der går nok noget tid, og jeg mener altså flere uger, inden du kan få svar" - jeg har ikke hørt fra dem endnu, og det var så i sommers, suk.

God dag til jer alle. Jeg overvejer at kaste mig ud i en chromecast...

Du kan roligt kaste dig ud i Chromecast.

På trods af, at jeg har et Samsung TV, hvor jeg har en app fra YouSee, så er der meget, der mangler. Arkiv er noget af det. Så Chromecast er kommet for at blive uanset app eller ej fra YouSee. 

Det handler ikke så meget om at man bare kan få sig en Chromcast, det handler om den manglende info fra Yousee. Det jeg kan se og læse mig til er at der er rigtigt mange som overhoved ikke har den fjerneste ide om at hvad det er der foregår. Yousee kunne uden problemer have lagt en besked på deres app, hvor de kunne have skrevet at appen ville falde bort I stedet for bare at skrive en fejlkode. Længere er den ikke. 

Omdømme 3

Badge +3
Helt enig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)