Spørgsmål

Radioprogrammer på mobilen via YouSee?

• Bruger
  • 9 kommentarer
Radioprogrammer var tidligere en del af TV-pakken. TV-programmer kan ”gratis” ses på mobilen overalt i Danmark, men hvad med radioprogrammer? Kan de høres overalt?
I bilen kan jeg kun modtage nogle af DR’s radiostationer, fordi de andre er forvist til DAB-kanaler (som de færreste bilradioer kan modtage), herunder P2 med klassisk musik. Det er ikke YouSee’s skyld, men ærgerligt alligevel. Så mit spørgsmål: Kan P2 m.fl. høres gratis via YouSee over mobilen? Og hvis nej, hvor stor en datamængde kræver en radiokanal i timen?

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der er meget stor forskel på streamingtjenesterne. Det kan svinge fra omkring 0,5-1 Mb i timen til omkring 100 MB i timen. Typisk er det især lavt ved netradio, mens de egentlig streamingtjenester bruger mere data.
Streaming af musik er altså også en stor synder, men er det netradio, vil du typisk kunne streame en hel del.
Om der bruges Data på dit You See abonement, kommer an på hvilket det er, på nogle tæller forbrug på Film/TV, og Musik fra You See Apps ikke med, på andre gør det.
Mange tak, Radiomanden.

Så vidt jeg er orienteret, betaler jeg ikke for data, brugt på Musik fra You See apps, men gælder det så også data for Film/TV - og radio? Og er der overhovedet adgang til radiokanaler via You See?

Er P2 hentet over DR's app streaming eller netradio?
Omdømme 7
Badge +6
Alt hvad der ses og høres over internet, uanset hvordan, er Streaming. Der er ikke Radio i You See Appen, der kan fås meget mere Radio på andre Apps.
Og det betyder, går jeg ud fra, at jeg så kan høre You See-musik (hvad jeg aldrig gør) uden at bruge data , men ikke høre musik med begavede kommentarer fra DR P2 gratis?
Omdømme 7
Badge +6
Hvis der kommer en Radio funktion i Appen, så kan man, men ikke før. Der kan dog høres en del Radio med den Data der er i abonementerne.
Med f.eks er forbrug på 100Mb/time, så er det på 10 timer 1Gb der bruges.
Du kan jo også bruge FM Radio Appen/funktionen i Telefonen, så bruges der ikke Data.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)