Spørgsmål

Problemer med TV & Film app'en via Wi-Fi på mit Yousee bredbånd

Her kommer lige en lang forklaring:

Som så mange andre (jvfr. app-anmeldelser på play-butikken) har jeg store problemer med YouSee TV & Film App på Android enheder via mit Wi-Fi på mit Yousee bredbånd via coax.

Når jeg vil afspille står den bare og loader indtil den kommer med fejlmeddelelse om at der ikke er netværksforbindelse og jeg skal undersøge om der er adgang til internettet.
Jeg har haft fat i supporten, og prøvet alle de øvelser de har sat mig på (genindstallere app, nulstille telefon o.s.v.) helt uden at det hjalp.

Supporten meddeler til sidst:
Citat:
"at App'en intet fejler da den virker hos dem, også med min adgang, så det må være mit internet der er problemet!!"
Citat slut.

Nu er det jo ikke mit internet men YouSee's, såå.............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har uden held forsøgt med kanalskift på wi-fi, med reset og med nulstilling til fabriksindstilling af router.

Hvis jeg kobler af wi-fi og bruger mobildata virker appen upåklageligt.
Alle andre apps (f.eks. DR-TV og YouTube) virker upåklageligt på wi-fi.

Jeg har så opdaget, at hvis jeg tænder for min TV-boks (Yousee -Humax) og mit fjernsyn for at se en udsendelse så kan jeg pludselig godt se TV & Film via appen. Herefter kan jeg slukke fjernsynet og stadig se TV & Film og jeg kan også logge af og på appen, men hvis jeg slukker TV-boksen (sætter den på standby) stopper streaming i appen i løbet af 10 sekunder.
Det er det samme om TV-boksen er koblet på internettet via wi-fi eller kabel.
Hvis jeg afbryder TV-boksen helt (slukker bag på boksen) så virker appen fint, så noget kunne tyde på at det må være TV-boksen er har en fejl - formentligt en fejl i softwaren.

Nu kan det jo ikke være meningen at man skal have TV-boksen tændt 24/7 !!!!!!!!!!

Så YouSee - se nu at få rettet denne møgirriterende fejl, så vi også kan bruge vore android enheder både med og uden sim-kort til at se TV & Film via appen når vi opholder os i nærheden af vores YouSee internet.

Så mit spørgsmål er:
Hvornår kan vi forvente I får lavet en rettelse så det vi har købt og betalt for virker efter hensigten ?????

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Dette er et brugerforum, og det problem er ikke generelt, har ikke selv det problem, og der har ikke mig bekendt været skrevet om noget tilsvarende før, så hvorfor det opfører sig sådan vides ikke, det må da undersøges nærmere, men det kan forummet ikke.
Der må nok en teknikker på til at undersøge det.
@Radiomanden
Du må meget undskylde at jeg stiller spørgsmål til et problem du ikke har hørt om før. :(
Som jeg skriver er der mange der i play-butikken skriver de har problemer med at streame i appen via wi-fi på deres yousee netværk, så jeg er ikke den eneste.
Nu kan jeg jo se der af og til er YouSee folk der svarer her i forum, så min tanke var at de måske kunne hjælpe og/eller bære problemet videre til rette yousee medarbejder..
Men - glem det bare - jeg har fundet en anden vej ind til Yousee, så håber jeg der er hjælp at hente.
Hej, vi her I husstanden, har det samme uløseligt problem.
Vi har dog en uopsagt Waoo aftale, som vi har været nødsaget til at hoppe på.
Waoo appen, er beklageligvis også hurtigere.
Her I husstande er vi ikke farvet af nogen tv udbyder, samt tilhørende app men vil
Blot ha et tv vi kan stole på.
Ud fra vi i husstande er afhængig af de forskellige platforme fungerer, vil vi være nødsaget
Den næste at agere derefter.
Vi ser på hvad den næste uge giver.
Så blev problemet løst hos os, ved at Yousee lukkede ned for "Nytårsgaven" filmpakken.
Herefter kan vi igen benytte TV&Film appen når vores TV-boks er på standby :D

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P