Problemer med Google Chrome og Verimatrix | YouSee Community
Svar

Problemer med Google Chrome og Verimatrix

Vis første besked

70 Kommentarer

Omdømme 2
Lige præcis og det har firmaer som Google, Microsoft, Netflix, HBO, ja alle luret og derfor har de eller arbejder de på en HTML5 løsning. Man må håbe Yousee i det mindset har tænkt over det her, fordi hacks der skal sættes i browsere er ikke en holdbar løsning, specielt når man allerede nu har en dato for hvornår det ikke vil virke i f.eks. Chrome.

Omdømme 7
Badge +7
Kasper skrev:
Google Chrome blev den 16. april opdateret.

Det har betydning for nogle tilføjelser, inklusiv Verimatrix pluginet.

Det betyder at alle, som har fået opdateringen som udgangspunkt, ikke længere kan bruge Google Chrome.

Der findes dog en løsning.

Hvis du følger nedenstående guide, så skulle det gerne virke:

1. Åben Google Chrome
2. Skriv chrome://flags/#enable-npapi i adresselinjen
3. Tryk på Aktiver(knappen er lige under teksten markeret med gul farve) og genstart Google Chrome.

/Kasper 

Det løste mit problem. Tak for det.

Jeg har selv haft problemer med dette siden de de gik til ny opdatering fra ca. 10 mb til nu 30 mb.

Anyway ..........det funker nu igen og jeg kan se alle kanaler igen på min computer ....

Så stor tak til en vågen seer her hos you see der kunne vise mig vejen ....

All the best

clemstrup

Selvom jeg aktivere ...NAPI som beskrevet - jeg kan stadig ikke få player til at virke

Kasper skrev:
Hej Alle 

Det var bestemt ikke hensigten at skabe røre og fjerne løsningen fra icept. Det beklager jeg mange gange. Det var blot for at samle tingene og lave en officiel udmelding herom, som vi kan bruge på vores øvrige kanaler. 

Den telefoniske support har fået infoen nu. 

Jeg vil tage jeres feedback til efterretning, da jeg synes den er reel og relevant! 

/Kasper 

Hej Lonemy

Selv om jeg ikke er Dr. House er det dejligt og møde Kasper som siger til problemet 

Det betyder at alle, som har fået opdateringen som udgangspunkt, ikke længere kan bruge Google Chrome.

Der findes dog en løsning.

Hvis du følger nedenstående guide, så skulle det gerne virke:

1. Åben Google Chrome
2. Skriv chrome://flags/#enable-npapi i adresselinjen
3. Tryk på Aktiver(knappen er lige under teksten markeret med gul farve) og genstart Google.

Det gjorde jeg og det virkede prøv det igen ellers skriv til xxxxxx@xxxx.com

Redigeret: Mailadresse fjernet 

Fantastiskt!

Jeg kunne ikke se webtv på min pc i sommerhuset.Kontaktade Yousee Support d 24.4-blev stillet viderer til udvidget tekn support som heller ikke fik det til at virke, hverken på IE eller Chrome. De brugte langtid på at få det til at fungere.Svaret var at jeg nok hade et program på min pc som blokerede for at jeg kunne se webtv.....

Så gik jeg ind på Forum ,skrev chrome://flags/#enable-npapi efter råd her i Forum, og nu kan jeg se webTV. det tog ca 1min.

Tak. 

Mvh

Ella

Tak for hjælpen , det hjalp.

Det er godt nok for dårligt af Yousee, at de ikke udsender info til kunderne om dette.

Logan skrev:
Løsningen er midlertidig. npapi bliver fjernet fuldstændig senere på året. Hvad er planen herefter?
Hej Logan

Fandt lige et svar til dig og andre på Facebookfra yousee

Vi er ved at se på andre løsninger, så vi er klar til dette sker.

Hej.

Jeg har det seneste år brugt youseeplay på min computer, hvor jeg bruger Chrome.

Alting har virker i den fineste orden, men pludselig i denne uge, er mine afspilninger begyndt at foregå i “hurtigt tempo”, altså som hvis man trykker “fast forward” på sin dvd afspiller.

Jeg har adblock plus og tdc sikkerhedspakke på min computer, men har prøvet at slå begge fra, hvilket ikke hjælper på problemet.

Enapien er aktiveret og jeg bruger 32-bit Chrome.

Har også prøvet i IE, men her virker det heller ikke.

Ved ikke hvad jeg skal gøre

Andreas

Omdømme 7
Badge +7
andreasfrandsen skrev:
Hej.

Jeg har det seneste år brugt youseeplay på min computer, hvor jeg bruger Chrome.

Alting har virker i den fineste orden, men pludselig i denne uge, er mine afspilninger begyndt at foregå i “hurtigt tempo”, altså som hvis man trykker “fast forward” på sin dvd afspiller.

Jeg har adblock plus og tdc sikkerhedspakke på min computer, men har prøvet at slå begge fra, hvilket ikke hjælper på problemet.

Enapien er aktiveret og jeg bruger 32-bit Chrome.

Har også prøvet i IE, men her virker det heller ikke.

Ved ikke hvad jeg skal gøre

Andreas

Hvad mener du med afspilning? Er det visning af live-TV, Arkiv eller Yousee film?

Jeg ser live-tv på youseeplay. Og kan kun se live-tv

Og det er altså her at afspilningen foregår i en form for "fast-forward" mode.

Og så loader den lige pludselig, og så afspiller den hurtigt igen.

Er i kontakt med udvidet support hos yousee, men det kan jo godt være at nogen her inde på forummet kan hjælpe

Hejsa. Jeg har nu prøvet dette for at få mit Play op og køre men det virker ikke... Er der andre muligheder???

Alt det napi der skal aktiveres er også gjort og det vil bare ikke. Ungerne kan stadig se på deres ipads men min computer har IGEN problemer. 

Desværre er der problemer igen med at se you see tv på computeren . 

Havde løst problemet og troede at det var så det .Meeeeeeeeeeeeeeeeeeen nu er der kommet et nyt problem

idet google har gjort mig opmærksom på at dette plug in "soon" er væk og hvad gør you see så .

Kan læse at de kommer med en løsning men hvornår .

Måske skulle i se hvad de gør hos Danmarks Radio eller jeres konkurranter problemet er allerede ved at ske  og det er soon samtidig har i sat nye standader for hvordan vi for internet og tv . You see er en del af  

TDC og er opkøbt af en kapitalfond

Hvad er deres nye slogan : Du Skal  Købe internet for at få tv , Du kan ikke vælge selv .

Måske skulle i købe firmaer op som har lagt fiber i jorden det er fremtiden og ny indtægtskilde.

Men er alligevel imponeret over at i kan levere 300 mb med det kober som alle andre må leje sig ind på.

Ja så er der igen igen problemer med Yousee Play & Tv; lige midt i Giro'en kunne jeg ikke gå fra Eurosport til Tv2 = fejlmelding: Kan kun ses på Yousee bredbånd!! - Da jeg så ville gå tilbage til Eurosport fik jeg samme melding; lukkede browseren ned og prøvede med IE11 - men samme resultat. Tilbage til GoogleChrome - stadig samme fejlmelding. Hvad sker der lige - Yousee???

Jeg kan ikke få vist youseeplay på chrome og dermed heller ikke chromecaste, selvom jeg har deaktiveret NPAPI og re-bootet og alle mulige andre angivne løsninger fra dette og andre forums.

Ikke imponerende at yousee ikke kan hjælpe deres kunder....men desperat spørger alligevel, hvad gør man?

Hej Preb.

Jeg har ladet mig fortælle (i et andet forum) at Yousee  app'en endu ikke understøtter en chromecast.. TDC ( og dermed sikkert også Yousee) vil være til chromecast om et par måneder

Preb skrev:
Jeg kan ikke få vist youseeplay på chrome og dermed heller ikke chromecaste, selvom jeg har deaktiveret NPAPI og re-bootet og alle mulige andre angivne løsninger fra dette og andre forums.

Ikke imponerende at yousee ikke kan hjælpe deres kunder....men desperat spørger alligevel, hvad gør man?

Preb skrev:

Hej

Denne tråd handler vel mest om overskriften og ikke om chromecast.  Du kunne prøve at søge i dette forum på "Chromecast" måske vil der dukke en tråd op der kan hjælpe dig. :D

I øvrigt burde dimsen  være understøttet nu, i følge denne side:

http://streaming.dk/yousee-paa-vej-med-chromecast-understoettelse-og-hbo-nordic-samarbejde/

Til alle jer der har problemer med Google Chrome og Veriatrix på Yousee Play, som ikke fungerer i øjeblikket !!

Download Mozilla Firefox browseren (har jeg gjort ) og brug den, når du vil se Yousee Play på din computer - den virker perfekt !! 

Tror desværre det tager sin tid med at få fikset Chrome med Yousee Play !!!!!

Virker jo ikke, den løsning.

For dårligt af YOUSEE, at udbyde et produkt, som deres kunder ikke kan andvende 

[spoiler]:-( [/spoiler]
Hej,

Kasper / YouSee :

Jeres løsning med at ændre et 'flag' i Chrome forsvinder med version 45 af browseren : 

https://www.chromium.org/developers/npapi-deprecation

Arbejder i på en anden løsning ? Chrome er verdens mest brugte browser, så support af den, er vel et must fra jeres side, eller hvordan ... ?

Mvh

Simon

Få nu fingeren ud og skift til et andet plug in. Det er jo ikke fordi chrome er en lille ubetydelig browser.

Det er pinligt med den her tavshed yousee

For dem der stadig har problemer med Youseeplay på Chrome browser, gør følgede :  Når I åbner Youseeplay, så klik på ikonet Vermatrix med et rødt kryds i øverste højre hjørne og frem kommer en lille ny boks, hvor du skal sætte en prik i :  Tillad altid plugins på Yousee.tv.  og derefter fuldført - så virker Youseeplay på Chrome browseren.

Håber dette lille trix virker for Jer også :) 

Omdømme 7
Badge +7
Lasse47 skrev:
For dem der stadig har problemer med Youseeplay på Chrome browser, gør følgede :  Når I åbner Youseeplay, så klik på ikonet Vermatrix med et rødt kryds i øverste højre hjørne og frem kommer en lille ny boks, hvor du skal sætte en prik i :  Tillad altid plugins på Yousee.tv.  og derefter fuldført - så virker Youseeplay på Chrome browseren.

Håber dette lille trix virker for Jer også :) 

Godt forslag. Jeg har ikke haft problemer, men har hver gang givet tilladelse til at bruge Vermatrix. Det slipper jeg for nu. Det virker. :D

Virker ikke selv om alle plug in`s  er tilladt. 

Sørgeligt at man som kunde selv skal sidde og fejlsøge et problem med et plug in, på en ikke så lille browser. Mens yousee stikker hovedet i sandet.

Omdømme 7
Badge +7
Ossian skrev:
Virker ikke selv om alle plug in`s  er tilladt. 

Sørgeligt at man som kunde selv skal sidde og fejlsøge et problem med et plug in, på en ikke så lille browser. Mens yousee stikker hovedet i sandet.

Jeg bruger Google Chrome og Windows 8.1. Her virker det båded på min stationære PC og min bærebare ditto. Det virker altså med Chrome. Har du set Kaspers indlæg, som er det første i tråden?

Besvar