Svar

Optage på app???

Omdømme 1
Jeg kan pludselig ikke optage via min YouSee app. Det gælder på alle mine enheder. Har forsøgt og logge ud og ind i app uden hjælp. Boksen kan godt optage når man gør det direkte på den.

Forsøgte at ringe til Teknisk Support hertil aften, og kommer endelig igennem men så smider “genierne” i Teknisk Support røret på og klokken er over 20.00 (fantastisk!)
icon

Bedste svar af Kasper 21 september 2018, 14:29

Hej Alle

I forbindelse med, at iOS12 har skabt ravage i forhold til optagefunktionaliteten i YouSee Tv & Film appen, er denne midlertidigt slået fra. Den forventes tilbage i løbet af næste uge.

Se original

39 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Herfra er der ikke problemer med det. Virker fint både på App og Web TV.
Omdømme 1
Radiomanden skrev:

Herfra er der ikke problemer med det. Virker fint både på App og Web TV.

Jeg tænker også at genierne har lavet (endnu, endnu) en fejl... suk...
Hej. Jeg har haft problemet med at optage udsendelse fra TV2 fra app.men andre kanaler virker det ok. Hvorfor ved jeg ikke
Omdømme 7
Badge +7
Har I prøvet at slette app og hente den igen? Der opstår af og til problemer med apps og deres lokale data.
Omdømme 1
Slangefar skrev:

Har I prøvet at slette app og hente den igen? Den opstår af og til problemer med apps og deres lokale data.

Er også lige forøgt på alle 3 enheder....
Omdømme 7
Badge +3
Jeg kan hverken bestille optagelse eller afspille eksisterende optagelser af tv-programmer på iPad med appen YouSee TV & Film. På en smartphone med Android, på PC i en webbrowser og direkte på tv-boksen YS-4000 fungerer det. Har prøvet at geninstallere appen på iPad, men det ændrede ikke noget. Problemet er kun relevant for brugere med et abonnement, der indbefatter en YS-4000 boks, da optagelsen skal gemmes i skyen.
Omdømme 1
Jeg har kunne før, men pludselig nu her indenfor en uge virkede det ikke på app. Så om de har opdateret systemerne eller hvad de har aner jeg ikke enenu..
Omdømme 7
Badge +3
Det viser sig at på en iPad kan man få optagelse til at virke ved at åbne tv.yousee.dk i den medfølgende Safari-browser i stedet for at bruge appen. Skærmen er dog for lille til at vise billedet på samme måde som på en normal PC. Men tv.yousee.dk virker ikke i hverken Chrome-browseren eller Firefox-browseren på iPad. Der kommer en fejltekst som nærmest er noget vrøvl.
Det virker heller ikke for mig - optage knappen er simpelthen forsvundet. Jeg ved ikke præcist hvornår det er sket, men det er i hvert fald indenfor de seneste 2 uger...
Omdømme 1
Jeg har dd. Snakket med app support og der er flere som oplever dette problem - der er oprettet en sag på det og man går videre med evt.fejlretning. Jeg ville blive kontaktet af app udvikler team indenfor 5 dage.
Omdømme 6
Badge +7
Hej Alle

I forbindelse med, at iOS12 har skabt ravage i forhold til optagefunktionaliteten i YouSee Tv & Film appen, er denne midlertidigt slået fra. Den forventes tilbage i løbet af næste uge.
Omdømme 1
Hej Kasper.
Det ville jo have rart at få at vide for længe siden.
Idag er yousee-app opdatret på ios12.
Desværre lukker den ned efter start, så den er ubrugelig.
Var det mon muligt at teste opdateringer før release?
Omdømme 7
Badge +3
MS-ERIK skrev:

Det viser sig at på en iPad kan man få optagelse til at virke ved at åbne tv.yousee.dk i den medfølgende Safari-browser i stedet for at bruge appen. Skærmen er dog for lille til at vise billedet på samme måde som på en normal PC. Men tv.yousee.dk virker ikke i hverken Chrome-browseren eller Firefox-browseren på iPad. Der kommer en fejltekst som nærmest er noget vrøvl.

Efter at iPad er opdateret til IOS 12 kan man ikke længere køre tv.yousee.dk i Safari-browseren. Der kommer en fejltekst, der siger at man skal bruge YouSees egen app. Dette gælder for en iPad, det vides ikke om tv.yousee.dk på Safari på en Mac-computer med opdateret IOS virker.

YouSees egen app ser ud til at virke, men den mangler stadig mulighed for optagelse.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg har lige fået min nye telefon med iOS 12, den kan godt bruges til både TV og Musik fra Yousee, men har aldrig prøvet at optage noget ved hjælp af den gl. telefon...
Omdømme 7
Badge +2
Hej, virker det igen at optage med appen?
Omdømme 7
Badge +3
Bemærk: Det følgende gælder hvis man har et abonnement hvor optaget TV gemmes i skyen.

Det er i øjeblikket noget roderi.

På iPad kan man åbne YouSees app "TV & Film" og her få afspilning af live TV og TV-arkivet til at virke. Men man kan IKKE bestille optagelser og man kan ikke afspille eksisterende optagelser.

På iPad kan man åbne Safari-browseren og heri åbne websiden "tv.yousee.dk". Den kan vise både programoversigt, TV-arkivoversigt og oversigt over optagede programmer, men man kan IKKE afspille noget af det. En beskedboks henviser til at bruge YouSees app. Afviser man dette, prøver den at afspille, men det ender med sort skærm med et link til at hente og installere viewright. Linket er dog inaktivt og sandsynligvis vil viewright hverken kunne installeres eller fungere på en iPad.

Men i Safaribrowseren på iPad kan man få vist tv-guiden. Vælger man et program i tv-guiden åbnes et startbillede med en pil i centrum af skærmen, beregnet til at starte afspilning. Den må man endelig ikke røre. I stedet for holdes iPad'en lodret, så kommer der knapper til at bestille optagelse frem i bunden af skærmen, og de fungerer faktisk. Men for at afspille det optagede kan man ikke benytte iPad, men må finde en anden type enhed. Her ses det at optagelsen faktisk bliver foretaget.

Har prøvet med andre browsere end Safari. Firefox og Microsoft Edge (som nu også findes til iPad) giver samme resultet som Safari. Chrome ender med tom skærm og fryser derefter.

Der er også problemer med appen "Mit YouSee" på iPad. Den kan kun åbnes når den lige er installeret. Har iPad'en været lukket kan "Mit YouSee" kun åbnes igen ved at den slettes og installeres igen. Her er det dog så heldigt at webversionen af "Mit YouSee" fungerer uden problemer i Safari.
Omdømme 1
Fuldstændg enig i dine observationer.
Nu må de ansvarlige hos Yousee på banen.
De må vel selv have opdaget problemerne.
Omdømme 7
Badge +3
Det lader til at man kan gøre en eksisterende optagelse tilgængelig i appen på iPad ved forinden at afspille et par sekunder af optagelsen på en anden enhed, hvor afspilning af optagelser virker. Herefter findes optagelsen på “Min side” hvor den ligger under “Sidst sete”. Gælder kun for optagelser i skyen.

Forudsætter desuden at udsendelsen findes i YouSees TV-arkiv, så det er ikke alle optagelser, der kan afspilles på den måde.
Omdømme 1
Hurra, idag kom en opdatering til yousee-appen.
Fejlen er rettet men😈😈😈

Om igen kære programmører.
Omdømme 7
Badge +6
Der er OBS på at der er brugere der kan få den besked.
Omdømme 7
Badge +3
Det viste skærmbillede er fra appen "Mit YouSee", ikke appen "Tv & Film", som denne tråd egentlig drejer sig om.

Men der er også fejl i "Mit YouSee". Fejlen har ændret sig så appen nu viser en boks med en undskyldning for en opstået fejl. Linkene i bunden til regninger, hjælp og profil synes at virke mere eller mindre. "Mit YouSee" kan køres som webside i Safari (eller anden browser), tilsyneladende uden problemer. Gå ind via yousee.dk og klik øverst til venstre for at logge på.

Forhåbentlig kommer der i ugens løb en rettet version af begge apps. Appen "Tv & Film" havde også et andet problem, nemlig manglende visning af en overskuelig programoversigt, som YouSee også er opmærksom på. Dette er behandlet i en anden tråd.
Omdømme 7
Badge +3
Det er konstateret at optagelse og afspilning af optagelser i skyen nu fungerer igen i appen “Tv & Film” på iPad med iOS 12.0.
Problemet med appen “Mit YouSee” er også løst.
Dette gælder på min iPad, måske virker det ikke for alle endnu.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg har aldrig prøvet at optage noget med min iPad og kan ikke umiddelbart se hvordan man gør?

Men som Erik skriver skal det nok virke...igen.
Virker stadigvæk ikke hos mig.... opdaterede app’en går aftes.
Efter at have opdateret her til morgen, må jeg blot konstatere at app hverken kan optage eller vise tidligere optagelser.
Om igen Yousee - det er sgu da ikke raketvidenskab.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)