Svar

Manglende kunstnere/albums i youSee Musik

• Deltager
  • 1 kommentar
Hej youSee

Jeg har lige et par spørgsmål:

1. Hvordan kan det være, at visse kunstnere (f.eks. Rammstein og Tool) ikke findes på tjenesten? Er det et spørgsmål om musikrettigheder/manglende aftaler med de respektive pladeselskaber? Og er der nogen udsigt til, at disse kunstnere kommer på tjenesten i fremtiden?

2. Jeg har bemærket, at kunstneren Chevelle har alle albums på youSee Musik på nær ét ("Hats Off to the Bull" fra 2011). Så vidt jeg har kunnet Google mig frem til er alle deres albums udgivet via det samme pladeselskab (Epic Records), så derfor undrer det mig, at I har alle albums på nær ét, særligt fordi det ikke er det nyeste - I har således alle albums, udgivet før og efter dette. Er det blot en fejl (albummet er blevet overset/glemt at uploade etc.) eller er der en rettighedsteknisk begrundelse for dette?

På forhånd tak for svar :-)
icon

Bedste svar af Radiomanden 3 marts 2017, 18:36

You See er lejligheds vis med her, det er et brugerforum.

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det er et spørgsmål der skal rettes til You See, ikke her på brugerforummet, da der ikke herfra kan gøres noget.
Omdømme 7
Badge +4
Rammstein, Tool og en masse andre kunstnere har Yousee nok ikke fået lov til at få streaming tilladelser til.
Sikkert heller ikke til det album fra Chavelle du har opdaget der mangler.

Ophavsrettigheder er en utroligt rodet affære. Den er så totalt rodet, at ikke engang pladeselskaberne selv har styr på det inde for deres egne rækker.
Her har du albums fra kunstnere, hvor enkelte titler godt må streames, men hvor så andre titler på selv samme album over hovedet ikke må streames i næsten hele verden.
Tak for svar begge to 🙂.
Jeg troede faktisk også at yousee gav svar herinde på forummet.

Nå men det lader til at jeg må ty til den gode gamle metode med at rippe mine gamle Rammstein og Tool cd'er til mp3 for at kunne have det på min telefon så.
Omdømme 7
Badge +6
You See er lejligheds vis med her, det er et brugerforum.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)