Live-Tv på iOS & Android kommer med fejlbesked | YouSee Community

Live-Tv på iOS & Android kommer med fejlbesked

Vis første besked

138 Kommentarer

Nogen der har nyheder angående dette problem?

Jeg har også 2 android enheder som får denne fejl (Har haft fejlen i ca. 2 måneder)...

Omdømme 1
Badge
Er dine Android enheder rooted? Hvis jeg rooter min Nexus 5 får jeg samme fejlbesked, men efter un-root virker den igen.

/Bent

Ja, begge mine enheder er rooted.

Det burde dog naturligvis ikke gøre nogen forskel i YouSee app'en... Nogle apps kræver root, så - at unroote er ikke en option for mig.

Så hvad er løsningen? Det virker ikke på min tablet og på min bærbar kører det i få minutter og så lukker kanalen. Hvad er det der er blevet ændret?

:(

Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle 

Nogle på Android oplever dette og andre gør ikke og det er naturligvis irriterende for dem som oplever det og gerne vil bruge tjenesten :(

Vi har mistanke til at vores player, kan have lidt svært ved at arbejde sammen med nogle chipsets. Vi tester løbende på dette for at kunne udbedre fejl og, der skulle være hevet nogle ind til test, som faktisk opever dette problem. 

Vores app understøtter ikke rootede og jailbreakede enheder. Vi garanterer det i hvert fald ikke, og hvis det ikke virker, så skyldes det med al sandsynlighed DRM-plugin som ikke understøttes på disse devices. 

/Kasper 

Det var da yders trist.

Det HAR jo virket på rooted enheder før - så, det er noget af en nedgradering at det ikke virker mere!

Hvis I på et tidspunkt får udbedret jeres app (eller får den opgraderet til tidligere version - som virkede væsentligt bedre); så giv da endelig besked - så kan man da overveje at bruge You See Play igen.

Hej Alle.

Det er Yousee's version 4.1.4 den er gal med. Har trukket APK af version 4.0.4 ud af min ældre tablet og installeret på den tablet der havde problemet og nu virker det.

Så forsøg at finde en ældre APK på nettet.

Mvh

Omdømme 7
Badge +7
J-Christ skrev:

Hej Alle.

Det er Yousee's version 4.1.4 den er gal med. Har trukket APK af version 4.0.4 ud af min ældre tablet og installeret på den tablet der havde problemet og nu virker det.

Så forsøg at finde en ældre APK på nettet.

Mvh

Hejsa :D

Logger app'en jer ud når det her sker? Og har I efterfølgende problemer med at logge ind igen i app'en?

/Kasper 

Har lige prøvet på konens telefon (ikke rootet), der virker heres app heller ikke mere.

Kan i ikke trække den defekte udgave tilbage, og gå tilbage til en version som virker ?

Hej Kasper.

Nej - både login og andre funktioner fungerer. Kun når man vælger at se en udsendelse får man beskeden lige inden den ellers ville starte med at buffer programmet. Og man logges ikke ud.

Mvh.

Omdømme 7
Badge +7
Hej J-Christ 

Okay, tak for dit svar! :D

Grunden til at jeg spurgte var faktisk fordi, at vi har lidt problemer med logins på platformen og på iOS logges man nemlig ud og får en lidt anden fejlbesked. Men det er så ikke samme fejl kan jeg konstatere udfra dit svar.

Jeg skal nok løbende holde vores udviklere orienteret omkring denne tråd og det er også dem der har givet mig input til mine øvrige svar her i tråden. 

/Kasper 

Samme fejl, både på konens gamle Samsung Galaxy S2 (Kitkat) og min HTC M8 (Lollipop).

Begge telefoner er naturligvis rooted.

Det har virket, så virkede det ikke, så virkede det pludseligt igen, så virkede det pludseligt ikke igen.

(at det holdt op med at virke sidst, på min, kan være i forbindelse med Lollipop opdatering)

Har prøvet den gamle v4.0.4 på min M8, men den kan slet ikke starte i Lollipop.

Hej alle,

Jeg får samme besked som alle andre (du har ikke adgang til dette indhold...).

Yousee Bio virker på en laptop og jeg talte med teknisk support i går for at checke at alt var ok i henhold til mit abonnement.

Her er lidt test data til Yousee som i muligvis kan bruge:

- Youbio Servicen har ikke fungeret overhovedet siden november (jeg kan ikke se nogen film, uanset hvad jeg klikker på).

- Jeg har forsøgt at køre MANGE forskellige firmwares på min Android device for at se om det løser problemet. Har kørt 4.1, 4.2 og 4.4 (Kitkat). Ingen ændring.

- De fleste version af OS'et har været un-rooted, men jeg har også forsøgt at root'e enheden. Ingen ændring.

- Jeg benytter en Minix Neo G4 108A (A'et er vigtigt for Yousee udviklerne da det definerer et bestemt chipset). Det er en Android mini-pc.

- Jeg har næsten ingen andre apps på min device end streaming tjenesten.

- Yousee bio har kørt fejlfrit tidligere (inden november sidste år).

- Den logger mig ikke ud når fejlen opstår.

I er velkommen til at kontakte mig hvis i har brug for yderligere debug info.

Med venlig hilsen,

Peter True

Hej "J-Christ" (eller andre),

Har du mulighed for at sende mig YouBio APK 4.0.4?

Så kan jeg selv installere denne version på min Android device. Der er sikkert andre kunder der vil sætte pris på denne løsning. Dette kan være en midlertidig løsning indtil Yousee løser problemet med den eksisterende version.

Mvh

Peter

email: peter.true [at] get2net.dk

Hej

Jeg har været rundt på nettet for at finde version 4.1.2 og/eller 4.0.9 da jeg har brug for lollipop support uden held. Så hvis nogen ligger inde med dem vil jeg gerne teste.

Men jeg fandt:

4.0.4: https://drive.google.com/a/bundgaards.net/file/d/0Byw1kMYbfdErLUNLV1YtTlVJSlE/view?usp=sharing
4.0.6: https://drive.google.com/a/bundgaards.net/file/d/0Byw1kMYbfdErcG45VkxhLS1NOVE/view?usp=sharing

Hej,

Super at du har lagt de 2 versioner ud.

Jeg tror dog du har begrænset rettighederne til hvem der kan downloade dem. Jeg har forsøgt at logge ind på Google Drive med flere forskellige brugere, men jeg får hele tiden fejlmeddelelsen om at jeg mangler adgang til filen 🙂.

Har du mulighed for lige at justere rettighederne? Man kan sikkert ændre det til "public" eller lign.?

Mvh

Peter

Hej Peter

Har ikke så meget erfaring med google drive troede det var i orden, men jeg har godkendt dine requests.

/Richard

Det er let at finde version 4.0.7 på nettet:

søg på: 4.0.7 build 2422

Det er en Youbio version, hvor kun live-tv virker. Jeg oplever, at den af-og-til crasher, hvis jeg ikke får valgt live-tv hurtigt....

.... det er dog utroligt (men ikke overraskende), at Yousee ikke lader os brugere få adgang til version 4.1.2!

Løsning fundet (for mit setup):

Min telefon var rootet !!! - programmet Super SU ser ud til at være årsagen til problemet - efter jeg har fjernet dette program, virker YouSee Play Tv & Film overalt for mig.

Detaljer:

* YouSee Play Tv & Film virkede 'sidst' i 2014

Løsning fundet (for mit setup):

Min telefon var rootet !!! - programmet Super SU ser ud til at være årsagen til problemet - efter jeg har fjernet dette program, virker YouSee Play Tv & Film overalt for mig.

Detaljer:

* YouSee Play Tv & Film virkede 'sidst' i 2014

- Sikkert YouSee Play Tv & Film versionen før den nuværende 4.1.4

- Min mobil var rootet/Super SU

* YouSee Play Tv & Film viste 'du har ikke adgnag til dette indhold' fra 'sidst' i 2014

- YouSee Play Tv & Film version 4.1.4

- Min mobil var rootet/Super SU

Det er muligt, at vi kan være en smule utilfreds med at systemet pludselig ikke virker mere, når mobilen er rootet/Super SU - god kundesupport ville selvfølgelig være at fortælle os det - men, løsningen på kort sigt må være at fjerne root/Super SU fra mobilen.

I min egen fejlsøgning fandt jeg en app (husker dog ikke hvilken - der er nogle stykker) som kunne fortælle, om min mobil var rootet eller ej - her fortalte den mig fejlagtigt, at min mobil ikke var rootet :-(

Når man vælger fabriksinstillinger på mobilen, og tror, man resetter alt, og fjerner alle installerede programmer, er dette forkert. Super SU var der stadig, og mobilen stadig rootet. (En fabriksinstilling kan muligvis ikke fjerne en 'rootning'!?)
(Eller om det har noget med den Google-backup/restore funktion jeg også har, har jeg endnu ikke undersøgt nærmere)

YouSee support beretter godt nok, at der i peek hours kan være problemer, men min oplevelse er, at jeg permanent havde problemet, hvilket for mig indekerer, at problemet er på min egen mobil.

Mvh

Kenni Hørmann

Jeg har prøvet på en ikke rooted SE telefon... YouSee Play virker stadig ikke. At nedgradere til 4.0 har dog fået LiveTv til at virke igen
Hej Kenni

Man kan unroote inde fra SuperSU settings, men det er ikke en reel option for mig.

Men hvis det er tilfældet at unroot virker, så ved vi i det mindste at det er et bevidst valg fra Yousee.

I mine øjne et uacceptabelt valg.

Hej Kenni,

Uninstallerede du blot SuperUser programmet, eller gjorde du andet for at få Yousee app'en til at virke igen (f.eks. noget mere for at un-roote enheden)?

Mvh

Peter

Er der nogen der har fundet en version af Yousee Bio APP'en på nettet, som er højere end v4.0.7?

Mvh

Nææ har været mine backups igennem,

rigtigt uheldigt: jeg har en backup fra dagen efter 4.1.2->4.1.4 skiftet...

Med Titanium eller Nandroid Manager kan man iøvrigt godt restore et enkelt program.

Besvar