Linux og yousee.tv

• Deltager
  • 8 kommentarer
Hej.

Jeg kører Linux Mint 17.1 og har problemer med at se webtv. Den siger jeg mangler et plugin, når jeg trykker på linket kommer jeg hen på en tom side. Jeg har installeret pipelight som normalt plejer at være nok. Har i nogen idé om hvordan jeg får det til at virke igen ?

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej Munken 

Velkommen til YouSee Forum! :D

Styresystemet Linux understøtter desværre ikke YouSee Play. Du kan læse mere her:

Hvilke krav stiller YouSee Play Tv & Film til min computer?

For at anvende YouSee Play Tv & Film skal du som hovedregel blot have en pc eller Mac af nyere dato. Derudover skal du installere et plugin til din browser - det tager kun 1 minut. 

NB! Når du har installeret et YouSee-plugin i din browser, kan det være nødvendigt at genstarte browseren. Nogle brugere vil opleve, at en genstart af styresystemet (eks. Windows) er nødvendig før, at det pågældende plugin virker på computeren. Du skal også være opmærksom på, at du måske skal aktivere dine installerede plugins manuelt. I Internet Explorer finder du dine browser-plugins ved at klikke på "Funktioner" og  herefter på "Administrer tilføjelsesprogrammer". Hvis du benytter Google Chorme kan du se listen over dine installerede plugins ved at skrive “chrome://plugins/” i adressefeltet.

I det nedenstående kan du læse mere om detaljerede systemkrav, der er til din computer i forbindelse med afspilning af YouSee Play Tv & Film.

Operativsystem

Windows XP, Windows Vista 32-bit og 64-bit, Windows 7 32-bit og 64-bit
Mac OS X 10.5.8 eller nyere

Browser

Internet Explorer 8.0 eller 9.0
Chrome (Mac og pc)
Mozilla Firefox 8.0+ (pc)
Mozilla Firefox 4.0+ (Mac)
Safari 5.0+ (Mac)   

Vær opmærksom på, at 64-bit browsere ikke kan anvendes til YouSee Play.

Hardware (gælder kun for Mac)

Intel-baserede iMac, Mac Book, Mac Book Pro, Mac Mini eller Mac Book Air.

Systemtest

Er du i tvivl, om din pc har de programmer, den skal have, og om sikkerhedsindstillingerne på din pc tillader, at du ser YouSee Play Tv & Film, kan du teste det.

Kilde

Hej Kasper tak for svar.

Jeg har før set tv fra min linux computer gennem pipelight, kan du forklarer hvorfor i har valgt at fjerne denne mulighed?
Syntes det er utrolig dårligt at man ikke kan bruge det eneste gratis styresystem til jeres produkt. Det lugter langt væk. Jeg har ikke råd til et nyt styresystem for at bruge de tjenester der følger med yousee. Det er ikke iorden, bare fordi ikke kan finde ud af det eller?? så skal man dualboote . Og som der bliver nævnt, så har det kunne lade sig gøre?????  Er der store operatøre der ikke vil være med hvis i understøtter gratis styresytemer? Ellers giver det kke meget mening at i har fjernet den mulighed. Det kan  selvfølgelig være i er lieglade med Linux bruger. der er ikke så mange, de retter sig nok ind og får win eller mac. Er det dem i har lavet en aftale med?

Mvh.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej.

Bemærk at Kaspers svar er et gammelt svar fra ‎04-05-2015 og der er siden sket ændringer.

Faktisk kan man udmærket se webTV fra YouSee på Linux, men nok ikke på alle Linux-udgaver, og heller ikke på alle browsere i Linux.

Bruger man Ubuntu Linux og installerer Linuxversionen af Chrome-browseren, så fungerer webTV uden problemer.

Men man kan ikke bruge den Firefox-browser, der følger med når Ubuntu Linux installeres. Den forlanger at Verimatrix ViewRight plugin skal installeres, men det kan man ikke.

Ja det fandt jeg ud af. Brugte chromium som skulle være det samme, men nej da. Så mit sure opstød må jeg sluge igen ;) 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)