Spørgsmål

Kan ikke længere se TV2 på yousee tv&film app via yousee bredbånd.

For nylig forsvandt adgangen til at se TV2 ( og TCM ) på vores yousee tv&film app (web-tv).
Når jeg vælger TV2 får jeg meddelsesen " kan kun ses via yousee bredbånd", men jeg har yousee bredbånd.
Jeg har bredbånd via telefonlinien (tidligere TDC kunde) og tv via coax kabel-tv.

Jeg har fejlmeldt det til yousee et par gange og fået et par mere eller mindre mystiske forklaringer, men hovedessensen i de forklaringer jeg får er at, - "de to teknologier kan ikke snakke sammen, så det kan rent fysisk ikke lade sig gøre" !! - Men det er jo noget rent vås, det har jo fungeret fint lige siden TDC og yousee blev slået sammen og indtil en gang her i starten 2017 (jeg ved ikke præcis hvornår adgangen forsvandt).

Er jeg den eneste der har det problem?

/Per

21 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej Per

Velkommen på Forum :)

Det skal virke også selvom du får signal via telefonstikket, så det skal fejlmeldes igen og så må vi se nærmere på det. Jeg understreger igen, at det SKAL virke på enYouSee forbindelse :)

Jeg anbefaler at kontakte support på ny hurtigst muligt.
Tak Kasper, for dit svar

Det er også den samme besked jeg har fået, når jeg har spurgt i diverse yousee butikker.
Jeg har fejlmeldt det igen.

/Per
Hej Kasper,

Ja, jeg fejlmeldte det igen, men jeg har ikke rigtigt fået noget ud af det. Jeg får stadig samme mærkelige forklaringer om teknologien plus en ny, at det har noget med rettigheder at gøre, det forstår jeg så slet ikke.
Det er tydeligt at yousee kundeservice har fået at vide at de bare skal sige at det er et teknologi problem, for mig virker det underligt at yousee ikke kan fortælle, eller ikke vil fortælle, hvad der er årsagen til at det holdt op med at virke.

På de svar jeg har fået, kan jeg ikke rigtig finde ud af om yousee har accepteret mig fejlmelding. Det er i hvert fald tydeligt, at det ikke er noget de har tænkt sig at gøre noget ved inden for en overskuelig fremtid, hvilket jo er fuldstændigt uacceptabelt.

Gør gerne hvad du kan internt i yousee

/Per
Hej.

Jeg har nøjagtig samme problem og får også en meget mærkelig forklaring om at tingene ikke taler sammen. Men hvis jeg vil betale 5 kr mere i måneden kan tingene pludselig godt lade sig gøre. Det er ikke de 5 kr jeg klager over, men mere at føler mig som en gidsel.

Mvh
Annette
Omdømme 5
Badge +7
Hej Per og Annette

Tak for tilbagemelding.

I må meget gerne kontakte support igen og henvise til denne tråd.

Brug denne kontaktformular

Såfremt at I mod forventning ikke får det fejlmeldt, så send mig gerne det sagsnummer I får på mail til mig i en privat besked.

Linket til denne tråd er:

https://forum.yousee.dk/yousee-underholdning-11/ikke-langere-se-tv2-pa-yousee-tvfilm-app-via-yousee-bredband-98951/index1.html#post107507

God weekend!
Hej Kasper

Fejlmeldt igen som du beskrev.
Sagsnummer er 03741825

Når jeg hører noget får du besked

Mvh
Per
Hej Kasper.
Også fejlmeldt herfra.
Sagsnummer:03740229

Mvh
Annette
Og har fået følgende forklaring:
Hej Annette

Tak for din henvendelse.

Grunden til at denne funktion er forsvundet er fordi, at når man har Tv via antennestikket og Bredbånd via telefonstik kan disse 2 teknologier ikke tale sammen og derfor ikke giver adgang til Tv2 på web tv'et.

Dog kan man tilkøbe det vi kalder Tv2 ude til 5 kr. i måneden og så vil man kunne se Tv2 over det hele på farten.
Vi beklager ulejligheden og vi ønsker dig en god dag.

Venlig hilsen

Dennis H.

YouSee Support

Følg os på Facebook og Twitter:
Hej Kasper,

Jeg har fået følgende svar på min fejlmelding, og undskyld sproget men det er sku' da helt ude i skoven.
----
Hej Per.
Det er sådan at man ikke se tv2 inde på sit web tv, da tv2 har nogle bestemte rettigheder som gør vi ikke må vise det derinde. hvis man køber
tv2 ude, så kan man se regionale udsendelser i sit område, men det er også det. Beklager hvis du har fået andet information.

God påske!
Venlig hilsen
Line
YouSee Support
----

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige! Det korte af det lange er, at jeg betaler en regning fra yousee hvert kvartal for mit yousee bredbånd men får ikke den løsning jeg er berettiget til. Det har jo virket fint, nu er det holdt op med at virke. Når man gør yousee opmærksom på problemet så får man en sludder for en sladder om noget it-teknologi og så er de ellers fløjtende ligeglade.
Det er sku' da en mærkelig måde at behandle sine kunder på!

Mvh
Per

//Redigeret af Kasper: Fjernet medarbejders efternavn
Omdømme 5
Badge +7
Hej FL29 og pkjspil

Det beklager jeg mange gange.

Jeg går videre med sagen og jeg sørger for at I hører nærmere på mailen hurtigst muligt.

I skal kunne se TV2 på web-tv hjemme på vores bredbåndsforbindelse uden at skulle betale 5 kr.pr,md.

Det er kun når I er ude af huset det er muligt mod betaling af 5 kr.pr.md.
Hej, jeg sidder her med samme problemer, som beskrevet ovenfor. Jeg har bredbånd og TV abonnement og ønsker at se TV2 hjemme. Jeg tror stadig YouSee har et problem. Glæder mig til at få et svar.
Mvh Bente
Omdømme 7
Badge +6
Kontakt You See, herfra brugerforummet kan der ikke gøres noget.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Bente1

Ja, så skal du have fat i teknisk support, så vi kan få undersøgt problemet nærmere.
Hej Bente og Kasper

Jeg har diskuteret dette problem med yousee support i over et år nu, og der er ikke sket en skid, for at sige det lige ud.

Vi er åbentbart ikke nok kunder der har dette problem til, at yousee gider gøre noget for at løse det.

Jeg har fået et hav af dårlige forklaringer så som, tekniske problemer med systemer der ikke kunne snakke sammen, at det var TV2's skyld, at det aldrig havde virket, osv. På et tidspunkt bad yousee support om mit login og password så de kunne teste det hos dem selv, hvilket de fik. Svaret jeg fik var at det virkede hos yousee med mit login. Det ved jeg i dag at det er løgn, jeg havde et par dage før selv testet det i en yousee butik, det virkede selvfølgelig ikke og i den forbindelse havde jeg ændret mit password i butikken, der var ingen grund til at de kendte mit rigtige password. Det var først senere at jeg opdagede at jeg aldrig fik rettet password'ed tilbage til det, jeg efterfølgende gav til yousee support, så de testede et login med et forkert password og påstod at det virkede, flot ik'.
Den seneste besked jeg har fået fra yousee support er at det er yousee selv der har fjernet vores adgang til at se TV2, men jeg kan ikke få at vide hvorfor og vi betaler jo sådan set stadig for det.

Bente, jeg kan kun opfordre til at tage kampen med yousee support. Jo flere jo bedre.

Kasper, du lovede i sin tid at gøre noget, hvis kontakten til support ikke hjalp, nu er det nu, gør noget

/Per
Jeg har samme problem!!
Omdømme 5
Badge +7
Hej @pkjspil

Jeg beklager, at dit seneste indlæg i tråden her er gået under radaren.

Det seneste i sagen var, at vi på samme forhold som hos dig, kunne teste os frem til at det virkede. Når det er sagt, så vil jeg selvfølgelig gerne gå videre med sagen.

Vi har sagsnummeret fra tidligere, og jeg vil sørge for opfølgning hurtigst muligt.

Hej @sannia

Såfremt der ikke er oprettet en sag ved teknisk support, så skal du kontakte dem enten telefonisk eller på skrift via mailformularer. Den vej skal sagen starte. Du finder alle kontaktoplysninger her
Hej jeg har samne problem , det er fejlmeldt for en måned siden og jeg har kun fået denne mail.

Huawei P9 Android 7.0 EMUI 5.0.1 på WiFi
Oplever at TV2 vises med "streg over" og bemærkningen "kan kun ses via Yousee bredbånd" som forsvinder/begynder at virke efter nogle minutter... "Sjovt nok"...
Jaaa, nu virker det hos mig.

Jeg ved ikke om man kan sige tak for hjælpen efter halvandet års hård kamp med yousee support - men alligevel, Kasper hvis du har haft en finger med i løsning af problemet så tak for hjælpen.

/Per
pkjspil skrev:

Jaaa, nu virker det hos mig.

Jeg ved ikke om man kan sige tak for hjælpen efter halvandet års hård kamp med yousee support - men alligevel, Kasper hvis du har haft en finger med i løsning af problemet så tak for hjælpen.

/Per

De har åbnet TV 2 for alle i forbindelse med VM. :)
Ja, jeg havde det næsten på fornemmelsen, at det det var for godt til at være sandt. Jeg opdagede selv i weekenden at jeg pludselig kunne se TV2 på min telefon selv om jeg ikke var hjemme ( via 3's netværk ).

Men om ikke andet, så viser det jo at det godt kan lade sig gøre rent teknisk. Jeg nægter at tro på at yousee er så dårlige at de ikke kan løse det problem de selv har skabt. Jeg tror mere på at yousee ikke gider/vil bruge tid på at rette den fejl de selv har lavet, måske fordi vi trods alt ikke er så mange der har problemet ( tidligere tdc kunder ). Jeg har jo nu betalt i halvandet år for noget jeg ikke får, det viser jo alt om yousee's behandling af deres kunder, de er skide ligeglade. Nøjagtig samme holdning som de nu har m.h.t opdatering af deres app's.

/Per

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P