Spørgsmål

Kan ikke afspille offline musik

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hej
Jeg er ude og sejle med begrænset internet. Derfor loggede jeg inden afgang ind på yousee og fulgte instruktionerne i at downloade offline musik gennem yousee app’en. Jeg kunne se at musikken var downloadet og tænkte alt var fint. Men nu er jeg så på havet og når jeg er i offline mode og trykker på en sang kommer beskeden “Yousee musik er i offline tilstand, gå venligst i online tilstand for at udføre denne handling”. Hvis jeg så prøver at slå offline tilstand fra og trykker på en sang får jeg “Der skete noget uventet, prøv venligst igen”. Hvilket måske er klart nok, da det jo ikke er muligt for mig at være online her på havet. Hvad foregår der? Hvordan afspiller jeg min musik? Hjælp udbedes! Mvh Lars

9 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +1
Hej Lars

Det kan umiddelbart lyde til, at den ikke har hentet musikken til offline brug. Har du før benyttet dig af offline tilstand?

Özcan, youSee Forum Team
Alle sange og album står som "downloaded" under Album og hvid ned-pil ud for alle sange - så er de vel hentet til offline brug?

Men jeg har fundet ud af at hvis jeg når jeg kortvarigt har internetadgang kan jeg gå ud af offline tilstand og spiller et par sekunder af forskellige sange, så kan jeg også efterfølgende spille dem i offline tilstand. Desuden er der sange fra albums som jeg kan afspille når jeg klikker på dem når jeg kigger under Sange, men ikke når jeg klikker på dem når jeg kigger under Album, selvom jeg ikke har afspillet et par sekunder af dem i online tilstand.
Er det virkelig meningen at det fungerer på den måde? Jeg synes slet ikke det giver mening.

Nej, jeg har ikke før benyttet mig af offline tilstand (og jeg må sige jeg måske vil hælde til at bruge en konkurrent en anden gang!) ;-)

Lars
Omdømme 7
Badge +6
Der kan ses i App'en hvor mange numre der er Downloaded, og hvor meget de fylder, og er de Downloaded kan de afspilles uden netforbindelse.
Hej Radiomanden,
Ja, det skulle man jo synes, men ikke desto mindre:
Når jeg går ind i Mine Favoritter og vælger Sange kan jeg se minut-tal på alle de numre som jeg (troede jeg) havde downloaded inden jeg tog hjemmefra, og de har en lille hvid ned-pil mellem titel og minuttal. Hvis jeg trykker på en sang får jeg "Kun nogle sange blev tilføjet til køen. Venligst gå online for at tilføje dem alle" - og ingen afspilning. Hvis jeg så trykker nederst på siden og får Afspiller nu op på skærmen, så står der 0:00 både til højre og venstre for afspilnings-tidslinien - nogle gange blinker den til venstre. Og hvis jeg trykker på Play-pilen kommer der "Yousee Musik er i Offlinetilstand. Gå venligst online for at udføre denne handling."
Hvis jeg går ind under Album og trykker på et af de downloadede albums, så får jeg en grå advarselstrekant med udråbstegn i og atter teksten "Yousee Musik er i Offlinetilstand. Gå venligst online for at udføre denne handling."
I går havde jeg lidt internet, gik ud af offline-tilstand og spillede et par sekunder af hver sang på et album. Så kunne jeg gå offline igen og høre alle numrene resten af aftenen. Men i dag er de 'døde' igen.
Jeg har overvejet om jeg kan/skal opdatere app'en (hvor ser man hvilken version man har?), men er bange for at miste de sange jeg har downloaded - eller hvad det nu er jeg har!
Hjælp vil blive meget påskønnet.
Omdømme 7
Badge +6
Når du går ind og trykker på indstillinger/Download af indhold, er automatisk Download til.?
Maximum Lagerplads hvad er den sat til.? Der kan også ses hvor meget der er Dovmloaded og hvor meget plads der er brugt.
Nej jeg har ikke slået Automatisk Download til. Der burde ikke ske noget ved at gøre det, da alt står til allerede være downloaded, men vores båndbredde er meget lille her og med kvote på, så jeg er ikke glad for at slå den til i tilfælde af at den alligevel skulle begynde at downloade ukontrolleret.
Maximum lagring til musik: 24 GB,
Brugt 570 MB (343 Sange)
Men jeg har måske fundet en slags forklaring. Prøvede lige at slå telefonens (iPhone) Wifi fra. Så kan jeg pludselig spille det meste af musikken. Skibet har wifi spots, som jeg jo har vældig god forbindelse til, men forbindelsen videre ud i verden er meget dårlig. Jeg synes ikke jeg har læst nogen steder at Wifi skal være slået fra i Offline mode?
OG igen underligt nok: jeg har downloaded et stort album med Bach, og alle dem (ca. 28 stk.) der hedder noget med "Brandenburg concerto..." eller "Cello Suite..." kan jeg godt afspille, mens kun 2 af de 17 der hedder noget med "Orchestral Suite..." vil afspilles, resten giver "Yousee Musik er i Offlinetilstand. Gå venligst online for at udføre denne handling." Alle numre har hvid ned-pil og minut-tal på.
Omdømme 7
Badge +6
Ved ikke rigtig hvad der kan gøres, når jeg har noget som er Offline, er der ikke problemer med at afspille det, kører lige så godt som når Online. Bruger kun Musik Offline når det f.eks er på et skib eller Fly, da det ellers koster kassen at bruge det sådanne steder.
Tak Radiomand
Nogen input til hvorvidt jeg mister downloads hvis jeg opdaterer app'en - og hvordan jeg først checker om jeg allerede har den seneste version?
Lars
Omdømme 7
Badge +6
Der sker ikke noget ved en opdatering, kun hvis den afinstalleres, det er altid seneste version indtil der kommer en opdatering.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)